Skip to main content
Vraag

Mentaal ongezonde vrienden verlaten me telkens

• February 16, 2025
  • 0 reacties
  • 45 Bekeken

Hallo beste mensen van het Forum, 

Allereerst nog de beste wensen voor dit komend jaar aan iedereen! Ik ben hartstikke lang niet actief geweest. Er is laatste tijd veel gebeurd in mijn leven, maar nu is er iets gebeurd waardoor ik weer op een rant moet gaan. Ik wil overigens heel graag schelden in deze post omdat ik erg gefrustreerd ben,  maar ik hou mezelf in (aub ik zeg dit niet om sigma te lijken T_T). Dit zal weer een erg lange post zijn.

Zoals de titel al luidt, verlaten mijn mentaal ongezonde vrienden mij telkens. Een vriend van mij was de afgelopen tijd depressief, omdat hij afgewezen was door zijn crush en telkens in een super rare situationship kwam (fyi: een maand nadat hij afgewezen had, had hij opeens half verkering en was het opeens weer uit) en zijn thuissituatie, hij ruziet veel met zijn moeder en zijn broer. 

Ik heb hem vooral veel geholpen met zijn gevoelens en hoe hij ermee om moet gaan. Ik heb hem heel veel advies gegeven en enorm veel tijd geschonken. Maar op een gegeven moment praatte hij in de pauze niet meer met ons, maar luisterde hij naar muziek en ging telkens weg om alleen te zijn om even gitaar te spelen in het muziek lokaal. 

Ik zag dat het niet goed ging en probeerde hem daarom meer te betrekken in gesprekken, maar het werkte nooit. Hij reageerde dan even op mijn grapje en deed zijn oortjes weer in. Vroeger deed hij dit niet. Laatst zag ik hem gewoon normaal doen met andere klasgenoten: kletsen, grapjes maken etc,, wat ik best wel raar vond omdat hij niet diezelfde energie gaf aan ons.