Skip to main content

Meisje kijkt vaak in klas

• March 9, 2026
  • 10 reacties
  • 198 Bekeken

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Heeeeyyyy allemaal😀!

Vandaag was best een vreemde dag, omdat een meisje uit m'n klas - het meisje dat ik leuk vindt - vandaag erg vaak naar mij keek, leek wel. Ik keek echt héél vaak haar kant op en toen zag ik haar gewoon naar míj kijken. Waarom?

Want ik heb haar al een lang tijdje geleden verteld dat ik haar leuk vindt en toen zei ze dat ze de klik niet voelde. En ik dacht dat dat nog steeds zo was, want er is intussen vrij weinig veranderd: we praten nog steeds niet, of zo. 

Dus weet iemand waarom ze naar mij kijkt tijdens de les🤔? 

Alvast bedankt voor jullie hulp 😊

10 reacties

Quokka
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 9, 2026

Hoi hoi!

Oke ik heb 3 opties bedacht:

1. Gefeliciteerd, ze heeft zich bedacht! Ze wil nu heel graag verkering met je.
  2. Ze vind het een beetje awkward, en kijkt naar je zo van: waarom ik?
  3. Ze keek naar de persoon achter je

Ik hoop voor je dat het 1 is, keep us updated!

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 10, 2026

Hey, hallo!

Quokka, bedankt voor je reactie😘! Vandaag heb ik haar weer een paar keer zien kijken naar mij en als ik dan keek, dan keek ze weg! Ik snap er echt helemaal niks meer van

En o ja, vandaag toen we bij de kluisjes stonden om weg te gaan, stond ik daar kort alleen omdat m'n vrienden daarvoor even een stukje weg waren gelopen en toen kwam zij aangelopen. Haar kluisje zit dicht bij mijn kluisje, maar in plaats van naar haar kluisje te gaan liep ze door naar het kluisje van haar vriendinnen. Toen ik klaar was met m'n jas pakken en naar m'n vrienden liep, zag ik dat zij naar haar kluisje toe liep. 

Waarom toch?  🤔

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 10, 2026

Hi, dit zijn wel typische tekenen dat ze jou leuk vindt🙃 Dat is namelijk (onbewust) vaak oogcontact maken, wegkijken, etc. Eig precies wat jij zegt😊

Ik denk dat je het wel opnieuw kunt proberen. Alleen als jij dit zelf wil, natuurlijk.  

Liefs♥︎

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 11, 2026

Het ding met oogcontact is of ze probeert oogcontact met jou te maken omdat ze het leuk vind of ze probeert juist jou te onderschepen terwijl jij oogcontact met haar maakt snap je. Het is een beetje een moeilijke kwestie maar ik hoop dat je er uit komt

(ps ik hoop voor je dat het het eerste is 😉)

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 12, 2026

Ik heb dit ook maar bij mij zei ze tegen anderen in de klas dat ze denkt dat ik haar leuk vindt dit is ook wel zo maar ik denk dat het eerder omgekeerd is ik kijk wel veel naar haar.

Ik ben misschien verliefd maar heb dat gevoel niet echt heeft iemand hier een oplossing voor? Het is ook al zeer lang geleden dat ik nog verlieft ben geweest dus misschien ben ik dat gevoel kwijt of vergeten ofz?

Ik heb ook m’n twijfels bij haar want ze heeft elke 3 weken een andere jongen waar ze mee samen is?

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 24, 2026

Hoiii allemaal!

Yusa35 Bomen en Wouttjehhhh bedankt voor jullie reacties!
Vorige week keek ze me niet meer aan… maar gister wel weer. Niet vaak, maar toch. En vandaag keek ze me zo vaak aan dat het bijna niet klopt. En het was ook nog eens gewoon overduidelijk dat ze naar me keek.  Ik heb een paar dingen bedacht, de redenen dat ze naar me keek: 

1. Het is allemaal toeval. 
  2. Ze kijkt eigenlijk naar iets anders dicht bij mij, maar doordat ze mij ze ziet kijken, kijkt ze me even aan. 
  3. Ze is verliefd op me geworden en wil graag dat ik dat weet. 
  4. Haar vriendin vindt me leuk en ze vindt dat leuk voor ons (dit denk ik omdat zij ook soms naar mij kijkt… maar niet zo vaak als mijn crush).
  5. Ze kijkt of ik nog naar haar kijk omdat ze het leuk vindt dat ik kijk.
  6. Ze is verliefd op me geworden en vindt het leuk om naar mij te kijken. 
  7. Ze kijkt of ik nog naar haar kijk omdat ze het vervelend vindt dat ik kijk. 
  8. Ze wil graag vrienden met me worden en doet dit om contact te starten. 
  9. Ze vindt één van mijn vrienden leuk en wil eigenlijk naar hen kijken. 
  10. Het was allemaal een droom en dit is dus ook nog onderdeel van de droom.

Ze staan op volgorde van waarop denk dat het waar is… het liefst heb ik natuurlijk dat het 3 of 6 is en anders 8, maar ik betwijfel het. Ze heeft me al een keer afgewezen… dus waarom zou ze me nu wel opeens leuk vinden? Daarnaast gaat ze heel vaak om met andere jongens… de jongens die heus wel aardig zijn, maar waar ik niet mee omga omdat ik andere vrienden heb. Dus waarom zou ze mij dan leuk vinden? Dan zou ze toch ook wel een keer gepraat hebben met mij? Of überhaupt iets zeggen? Het kan toch niet zo zijn dat ze daar te bang voor is? Ze is het leukste meisje ooit. En ik zou echt niet weten waarom zo'n meisje als zij mij leuk zou vinden. 

Hoe dan ook, welke van m'n punten denken jullie dat het meest logisch is? Want ik kan hier niet meer logisch over nadenken. 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Liefs, Blauwe Banaan 💙🍌

Quokka
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 24, 2026

Hoi hoi,

Het woord kijken is voor mij zojuist zn betekenis verloren 👍

Anyways, ik vind ze allemaal logisch. Maar maak eens een praatje ofzo! Probeer een beetje haar lichaamstaal te lezen, en wie weet vind ze je toch leuk!

ps. wacht 10 is toch niet zo logisch

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 25, 2026

Hoi allemaal, ik bied alvast mijn excuses aan voor mijn taalgebruik, maar ik moet het ergens kwijt. En ook alvast m'n excuses voor dit lange bericht.

Vandaag was de meest kutste dag in weken. Op het eerste gezicht leek ‘ie heel goed: een vak werd vervangen door LO, ik had een tussenuur en ik had lekkere pannenkoekjes. Maar toch voel ik me heel slecht. Gister keek m'n crush me dus heel vaak aan en ook al wist ik dat de kans niet heel groot was, ik dacht dat ze me misschien wel leuk zou vinden. Maar ik denk het toch niet en als het zo was dan heb ik het waarschijnlijk verpest - hoe weet ik niet, maar het is gebeurd. Ten eerste omdat ze me vandaag eigenlijk niet heeft aangekeken, de hele dag door niet, maar er zijn nog meer redenen: 

Want vandaag was er dus de Kangoeroewedstrijd (over wiskunde en zo) op onze school, zoals wel meerdere scholen hebben. Vorig jaar deed ik mee en toen had ik een erg hoge score, ik had de hoogste van de school en ik mocht naar de wiskunde-olympiade. Toen deed er echter niemand van mijn klas mee. Dit jaar wilde ik wéér mee doen. Dus ik stuurde een mail naar de docent die dat organiseerde, maar ik zag vandaag dat ‘ie nooit is aangekomen. Dat was dus de reden waarom ik nooit een mail terugkreeg, waardoor ik niet naar die wedstrijd ging. Maar terwijl ik een les volgde met de andere leerlingen uit m'n klas die ook de wedstrijd niet deden, hoorde ik toen pas dat de wedstrijd op dát moment was. En mijn crush heeft er volgens mij aan meegedaan. Ze kwam later het lokaal in. Of moest ze gewoon eerst iets anders doen? Of was ze naar de wc geweest? Als ze dus naar de wedstrijd is geweest - wat ik denk  - en ik niet… tot overmaat van ramp deed ook nog een super stom kind uit m'n klas mee… als hij nu wél naar de wiskunde-olympiade mag… sorry dat ik het zeg… maar ik ben het beste in wiskunde van m'n klas. Ik kan er echt zo slecht tegen…

Ik weet dat dat allemaal niet met m'n crush te maken heeft… maar stel dat ze me leuk vindt - dan was de reden dat ze mee deed waarschijnlijk omdat ze dat deed voor mij, want sorry dat ik het zeg, maar ze is best slecht in wiskunde en ze vraagt best vaak om hulp van de docent. Dus waarom zou ze meedoen met de wiskunde-olympiade? Ik snap het niet. 

En na onze laatste les, die je met andere leerlingen uit andere klassen volgt, fietste ik naar huis. Zoals altijd het eerste stuk met m'n vrienden maar daarna nog alleen. En toen ik alleen fietste, zag ik opeens vriendin A van mijn crush voorbij fietsen. Ik wist al hoever het was, natuurlijk zou m'n crush ook zo voorbij fietsen. Ik bereidde me alvast voor en vriendin B (die ik ook beschreef op punt 4 van m'n vorige bericht) fietste voorbij. En tot slot m'n crush. Ze keek echter niet om. Maar even serieus. Als je iemand leuk vindt, dan kijk je wél om. Dus ik weet eigenlijk al zeker dat ze me niet leuk vindt. En daarna draaide haar vriendin B zich om, keek naar mij, lang, en richtte zich toen tot mijn crush en zei iets, lachend. Ik kon echter het gezicht van m'n crush niet zien. Wat zei haar vriendin B tegen haar? Ik weet het niet meer. 

Ik ben in tijden niet zo verdrietig, boos en teleurgesteld geweest als vandaag. Ik voel dat ik gek begin te worden en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Morgen heb ik tot overmaat van ramp alleen met de andere gymnasiumleerlingen les, dus niet met m'n crush. Ik zie haar waarschijnlijk de hele dag niet dus ik moet nog langer wachten tot vrijdag. Hoe moet ik dit hemelsnaam overleven? 

Oh… ik heb eigenlijk helemaal geen scheldwoorden gebruikt… sorry Kindertelefoon, maar wat een t*t*k*dag. 

En Quokka, nog bedankt voor je reactie💛, maar een praatje maken durf ik eigenlijk niet. 

Liefs, 

Blauwe Banaan 💙🍌

-tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm taalgebruik-

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 25, 2026

Hi ​@Blauwe Banaan,

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen:/ 

Wat vervelend allemaal iig 😓  Kun je het mss proberen te verwerken door het op te schrijven, in je kussen te slaan, of te praten met de Kindertelefoon?  Het kan opluchten... 🙂

Liefs en knuffel♥︎

Quokka
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 25, 2026

Hoi hoi,

Ik snap je frustratie compleet, het is heel herkenbaar. Wat nu belangrijk is, is dat je geen gekke dingen gaat doen ofzo. Dus niet opeens benaderen omdat je antwoorden wilt. Hoe lastig dat ook is. (ask me how i know)

Succes, en hou ons natuurlijk op de hoogte!