Vraag

Mag ik seks hebben? 15 en 19 jaar.

  • 19 January 2023
  • 6 reacties
  • 647 Bekeken

Badge

hoi ik ben 15 en heb verkering met iemand van 19 mogen wij alles we weer gaan logeren dan ook sexs we willen het allebei alleen wetten niet of het mag


6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb 2 kopjes gevonden… volgensmij mag het (0fficieel niet ) maar … als jullie er allebei ok mee zijn… gen doen! 
 

Ben je 16 jaar of ouder, dan mag je volgens de wet seks hebben als:iedereen toestemming geeft en dit dus echt zelf wilniemand hun vertrouwens- of gezagsrelatie gebruikt (zoals bv je chiroleider of je sporttrainer) het leeftijdsverschil maakt niet meer uit.

bronfara.be 

 

Is iemand ouder dan dertien maar jonger dan zestien? Dan zijn seksuele handelingen toegestaan wanneer iedereen toestemming geeft en het leeftijdsverschil max. 3 jaar is. Een extra voorwaarde is dat niemand een vertrouwens- of gezagsrelatie mag gebruiken (vb. leidinggevende of sportcoach). Deze voorwaarde geldt voor alle minderjarigen. 
 

bron  : bron, voor meer info klik hier!

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +17

@Mij_niet_gezien dat is wel een Belgische site. Weet niet precies hoe dat in Nederland zit met leeftijdsverschil. Ik weet alleen dat iemand van 19 in principe geen seks mag hebben met iemand jonger dan 16.

Reputatie 4
Badge +3

Je mag volgensmij als een 19 jarige geen seks hebben met iemand jonger dan 16 jaar. (weet niet zeker)

groetjes<3

Reputatie 3
Badge +1

Je mag (van wat er op google stond) seks hebben vanaf 14 jaar als je het er allebei mee eens bent, onder de 14 jaar is het automatisch verkrachting (ook al heb je allebei toestemming gegeven). Maar denk goed na over de gevolgen, als je het 1 keer hebt gedaan is er geen weg meer terug.

Veel plezier😉

Groetjes van x_anoniem

Reputatie 7
Badge +15

@Mij_niet_geziendat is wel een Belgische site. Weet niet precies hoe dat in Nederland zit met leeftijdsverschil. Ik weet alleen dat iemand van 19 in principe geen seks mag hebben met iemand jonger dan 16.

Klopt ( ik ben NIET velchisch trouwens…) maar die regel geld ook in NL….

 

Volgens mij kort samengevat: sex mag vanaf 14; indien max 3 jaar leeftijdsverschil. Zodra je sex hebt met een meerderjarige ( nu het geval, 19) moet je minimaal 16 0f ouder zijn… maarja… wie houd zich dr nou aan hihi 😜 

 

De tekst is door De Kindertelefoon aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 16. Houd de tekst van je bericht leesbaar. Gebruik spaties en punten en let op je spelling.

 

Mij_Niet_Gezien 

Nee , een meerderjarige mag geen seks met iemand onder 16. Als de ouders van de jongste aangifte doen,  of als het uit is de jongste zelf,  is de oudste genaaid. 

Reageer