Vraag

Mag een relatie met iemand van 15 met iemand van 19

  • 27 January 2019
  • 4 reacties
  • 1574 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Als je een relatie hebt met iemand van 15 en je bent 19 is dat strafbaar. Want ik weet dat van af 16 jaar de leeftijdgrens niet uitmaakt

4 reacties

volgens mij is dat niet strafbaar hoor... maar wees er wel voorzichtig mee. mijn ex was al 19 toen ik nog 15 was en opzich ging dat ging dat goed maar hij moest veel meer werken en zn verzekering betalen. dus het is wel een stuk meer real dan eigen leeftijd. en ze doen vaak alsof je nog niet veel van de wereld weet. (waar ik me dan weer helemaal dood aan kan ergeren)

liefs Jonathan
hey,

het kan strafbaar worden wanneer het pedofieli word, alleen als je het beide goed vind is er zover ik weet niks aan de hand. zoals JonathanVT al zegt zou ik wel oppassen. wat vinden jouw ouders ervan?
Reputatie 7
Badge +6
Beste forumgebruikers,

Voor alle duidelijkheid: seks van een volwassene met iemand die minderjarig is, is altijd strafbaar. Inderdaad maakt de leeftijd van de minderjarige wel uit, maar het is bij wet verboden. Kijk voor meer informatie hier: http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/

Vriendelijke groet, Mariska (De Kindertelefoon)
Ja, het is inderdaad verboden zoals de kindertelefoon hierboven verboden, maar ik denk niet dat er een politieagent naast gaat staan haha. Je kan het gewoon doen als jullie het allebei willen.

Reageer