Vraag

liefdesverdriet

  • 23 January 2020
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo ik ben een jongen 17.

 

toen ik 13 was kreeg ik een relatie met een jongen 16. ik was zijn eerste vriendje en hij kwam door mij uit de kast. hij was ook mijn eerste vriendje. ik was zo verliefd op hem. we deden alles samen en zagen elkaar vaak. we hadden 1,5 jaar een relatie. toen we 3 maanden hadden kwam hij huilend naar mn huis om te vertellen dat hij naaktfoto’s had gestuurd naar een andere jongen, omdat ik zo verliefd was heb ik hem dit vergeven. ik zei “maakt niet uit, iedereen maakt fouten”. paar maanden later kreeg ik ineens een snap van een jongen waarin stond “jij hebt echt een leuke vriend” dus ik zo “uhm pardon?” en toen kreeg ik een hele lijst aan naaktfoto”s van mn vriend opgestuurd. ik was zo boos dat mijn vriend boos appte en was m helemaal geflipt, maar toch weer omdat ik zo verliefd was vergaf ik hem. een tijdje later had hij terwijl ik sliep heel mijn telefoon onderzocht. privé berichten gelezen, foto galerij doorgezocht, alles gecheckt. Ik had niks voor hem te verbergen dus hij had niks gevonden. toen ik daar achter kwam werd mijn vertrouwen in hem steeds minder, maar weer omdat ik zo verliefd was vergaf ik hem. ik mocht nooit zijn telefoon aanraken of hij liet nooit zn telefoon alleen achter bij mij. na een tijd hem ik besloten om een eind te maken aan onze relatie. het heeft me zo gebroken. ik heb heel lang gedacht dat ik er nooit meer overheen zou komen. pas toen t uit was besefte ik hoe erg ik over me heen liet lopen en hoe nep zijn liefde eigen voor me was. het is echt een soort relatie trauma geworden.

ik ben nu volledig over mn ex heen alleen die trauma blijft door mn hoofd spoken

nu 2  jaar later heb ik een nieuwe vriend. toen ik hem ontmoette had ik gelijk een gevoel dat het goed zat. terwijl ik al een persoon ben die niet snel verliefd word. Ik ben echt super gelukkig met hem en hij zegt al vanaf het begin “ik wil je helpen over je relatie trauma heen te komen en ik ga je laten zien dat er ook goede jongens bestaan”. nu is mijn probleem dat ik door mijn ex, mijn nieuwe vriend wantrouw en bang ben dat hij hetzelfde bij me gaat doen. dat hij mij niet leuk genoeg vind en toch aandacht gaat zoeken bij andere jongens. ik heb t hier wel met hem over gehad en dan zegt hij altijd “babe je hoeft echt niet bang te zijn, je bent echt de enige voor me”. ik wil dit heel graag geloven, maar ben gewoon zo bang dat het weer gebeurt. terwijl zijn familie en vrienden zeggen “hij is echt geen persoon die vreemd zou gaan”. ik ben zo bang dat door dit ik mijn relatie ga verpesten.

 

tips? of iets wat ik kan doen zodat dit minder word of zelfs weggaat.


2 reacties

hii, 

ik snap dat dit lastig is en het moeilijk zal zijn om opnieuw vertrouwen te vinden. Het is belangrijk om alles op jouw tempo te doen, doe rustig aan in jullie relatie en laat je vriend weten dat je moeite hebt met vertrouwen. Ik weet zeker dat hij het zal begrijpen. Het zal vast als een enge stap voelen om iemand opnieuw in vertrouwen te nemen, maar ik denk dat het een risico is dat je moet nemen. Het leven is zo voorbij, vertel mensen om je heen hoe je je voelt, vertel mensen dat je van ze houdt. Soms moet je je over laten aan hetgeen wat je niet kan controleren, ook al zal dit eng en moeilijk zijn. Heel veel succes en ik hoop dat jullie samen gelukkig zullen worden.

Probeer hem te vertrouwen. Maar op je hoede zijn is alleen maar goed. De manier waarop je bent behandeld in je vorige relatie is niet fijn. Maar dat zijn wel goede leermomenten. Hierdoor ga je minder snel nog een x de fout in. Als een jongen zegt dat hij je wil helpen met je trauma zegt veel over hem. Geef hem een kans. 

Reageer