Vraag

lesbi en verliefd

  • 7 May 2019
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi!! ik ben vaantje

ik ben 14 jaar en ik ben lesbisch.
ik denk dat ik verlieft ben op mn beste vriendin, ik ken haar al 11 jaar (sinds groep 1)
ik krijg altijd vlinders in mn buik als ik haar zie, ik word best wel zenuwachtig en mn hart gaat dan tekeer, omdat we zulke goede vriendinnen zijn knuffelen we soms met elkaar. soms houden we zelfs handen vast.

ik vertelde het tegen mijn moeder maar ze zei dat het waarschijnlijk is omdat ik SUPER veel van haar hou en heel veel om haar geef (omdat we elkaar al zo lang kennen)gewoon als een soort vrienden liefde. mijn andere vrienden waar tegen ik het heb vertelt vinden het niet raar maar gewoon schattig. ze shippen me allemaal met haar. iemand vroeg wel eens of ze op me was, ze ontkende alles GELIJK. ze zei 'we zijn gewoon vrienden toch?' ik keek naar haar en ik knikte.
sommige vriendinnen zeggen dat ze het aan het ontkennen is, net als ik aan het doen ben. ik vroeg haar wel eens of ze het erg vond als ik op haar was en ze zei 'nee hoor'.

maar het probleem is, dat mijn vriendin niet weet wat haar sexualiteit is.. ze zegt tegen mij dat ze nog nooit verlieft is geweest, en dat ze denk dat ze A-sekueel is. sommige mensen geloven haar niet omdat ze zich best wel lesbisch gedraagt, zeker bij mij in de buurt... ik weet niet wat ik moet doen. ik wil haar ZO graag zeggen wat ik voor haar voel. maar ik ben ook wel bang

1 reactie

Niet te veek nadenken gewoon doen. Ik snap dat je de vriendschap wil verpesten, maar misschien is is ze ook op jou. En misschien vind ze het gewoon moeilijk om het toe te geven en zal het haar makkelijker maken als jij het eerst zegt. Ik denk niet dat de vriendschap vergaat doordat jij op haar bent, want jullie zijn al zo lang vrienden.

Reageer