Beantwoord

Lesbi?

  • 11 January 2019
  • 2 reacties
  • 310 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey hey, ik ben 13 jaar, en heb een probleem. Ik denk dat ik op meisjes val, ik heb het tegen een paar vrienden gezegd en die hebben er geen problemen mee, ze vinden het al dapper van me dat ik t durf te zeggen. Maar ik weet t bijna zeker... alleen weet ik niet hoe ik het tegen mijn ouders moet vertellen. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Groetjes stargazingxo
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 January 2019, 21:22

Bekijk origineel

2 reacties

hoi!

wat voor personen zijn je ouders? zijn ze erg conservatief/homofobisch/ouderwets?
zo ja, denk dat goed na hoe je het ze gaat vertellen en of het veilig is om het te vertellen.
Zelf ben ik al uit de kast sinds mijn 12e (ben nu 16). mijn moeder vond het allemaal wat best, mijn vader had het er wel moeilijk mee.
zorg ervoor dat als je uit de kast komt, je dat veilig kan doen. je moet er zeker van zijn dat ze je niet gaan mishandelen/uit huis zetten etc.
als je uit de kast kan en wil komen, kun je dat doen door onder andere deze dingen:
  • je ouders vertellen dat je even met ze wil praten, en dan gewoon vertellen dat je lesbisch bent
  • je kunt een regenboog taart maken en aan ze geven, daarbij zeggen dat je meiden leuk vindt
  • je kunt ze een brief schrijven
  • je kunt ze een appje sturen terwijl ze in de zelfde kamer zitten (dit heb ik gedaan, was grappig)
  • je van een doos een kast maken om op je hoofd te zetten, de kamer binnen lopen en schreeuwen IK VAL OP MEIDEN (deze deed ik bij de rest van mijn familie op familiedag toen we uit eten waren, mijn familie accepteert het maar vonden het wel genant)
er zijn allemaal verschillende soorten om het te vertellen. je kunt er een grapje van maken, of iets serieus. je kunt het heel groot maken, of heel klein. het is maar wat je zelf wil.

liefs!
hoi! hartstikke bedankt maar ik zei dat ik iets op school erover gehoord had... en mijn ouders zeiden: β€˜dat was het toch?’ dus ik wil ooit uit de kast komen. ik vind het wel heel leuke tips die je meegegeven hebt πŸ˜‚ ik moest er erg hard om lachen. bedankt

liefs, help

ik ga ooit uit de kast komen als ik de moed heb 😘 en het echt 110% zeker weet

Reageer