Leraren

  • 28 December 2018
  • 1 reactie
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo.. Mijn naam is Priscilla en ik wil dus wat kwijt en eventueel kan iemand mij helpen wat ik anders kan doen. Ik zit op het MBO en er lopen zat leraren rond (meer mannen dan vrouwen) en de meeste zijn ook wel boven de 50. Maar er zijn dus in totaal 5 leraren waar ik een crush op heb.. 1 heb ik op facebook wat best raar is en hij zegt ook dingen van leuke foto's enzo maar ook dingen zoals ik heb een zwak voor meisjes waarbij die me heel 'pedoachtig' aankijkt. De ander zit aan me onderrug, arm, been en zelfs aan me kont (niet letterlijk maar zijn hand zat er tegen aan) dit vind ik overigens niet erg. Ik merk wel dat super veel leraren mij specifiek aankijken en zelfs hoi zeggen of zwaaien wat ze niet naar andere leerlingen doen. Doe ik nu wat verkeerd of ben ik gewoon 'gewilt' om het zo te zeggen? Ze zijn totaal niet knap maar trekken me qua seksualtiteit wel erg aan. Ik let wel eens op en ben ook echt het lievelingetje van de docent... Ik zelf vind het geen probleem maar zou dit uit kunnen lopen op wat anders of niet? Bedoel een leerling toevoegen op facebook doet niet elke leraar denk ik...

1 reactie

Hoi,

De vergelijkingen e.d. die ik in deze reactie gebruik, zijn gebaseerd op mijn ervaringen op de middelbare school. Ik hoor wel eens dat de relatie tussen docenten en leerlingen op het vervolg onderwijs best anders kan zijn.

Oké, dus ik ben dus geen lievelingetje van docenten, zo zou ik het niet noemen. Docenten haten me in ieder niet, want ik haal goede cijfers, ben gemotiveerd, let op en moet vrijwel nooit gewaarschuwd worden. Dus ja, gewoon een brave leerling. Docenten zwaaien wel eens naar me. Ze zeggen hoi tegen me in de gangen. Ze gaan wel eens een gesprek aan met me wat niet per se met de les te maken heeft.

Sommige docenten weten wat meer over mijn privé situatie, waardoor je meer een "band" hebt. Dit komt bij mij door gesprekken aan te gaan, maar lijkt me ook mogelijk door contact op Facebook e.d.

Docenten raken me ook wel eens aan, maar dan meer op je schouder ofzo of even je arm aanraken. Dat is dan meer steunend bedoeld en totaal niet seksueel.

Ik zie dit verder ook bij andere leerlingen die liever met een docent praten dan werken bv... Soms zie je ook dat leerlingen het gewoon goed kunnen vinden met een docent en dat vind ik niet per se raar. We komen nu op een leeftijd waarop dat best kan vind ik. Men heeft gewoon goede contacten met leraren.

Dat jij een crush op een leraar hebt, lijkt me vooral voor jou vervelend.

Die lichamelijke contacten die je beschrijft, vind ik niet per se zorgwekkend. Arm, been en schouder kunnen gewoon vriendschappelijk zijn en goedbedoeld. Niet per se seksueel. En dat bijna kont was misschien voor de rug bedoeld, maar ging even mis.

Contact op Facebook lijkt me nu niet het meest gebruikelijke, maar ja, zoals ik al zei kunnen contacten op het MBO misschien wel anders zijn dan op de middelbare. Op open dagen van universiteiten heb ik in ieder geval gehoord dat docenten ook naar feesten van de studievereniging gaan en ook na school betrokken kunnen zijn.

Ik denk dat je vooral voor jezelf het niet groter moet maken dan het misschien echt is. Ik denk dat iets in jou dat nu namelijk wel doet, omdat je dat ergens wel graag wil.

Dit gezegd hebbende, ik ben ook maar een tiener achter een schermpje, ergens in Nederland. Mijn inschatting van deze situatie kan ook volledig mis zijn, dus blijf vooral goed opletten en op je eigen gevoel vertrouwen. Als je denkt dat iets te ver gaat of niet correct is, geef dat dan aan. Wees niet bang om je grenzen aan te geven.

Gr. Pin

Reageer