Vraag

Leeftijdsverschil relatie


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy,
Ik vroeg me af wat jullie vinden van een leeftijdsverschil in een relatie? Wat is te veel? Maakt het uit? Ik zelf heb een vriendje dat best veel ouder is en tot nu toe gaat het goed, maar het maakt me best onzeker soms.
Wat vinden jullie dus van leeftijd, hoe belangrijk is het?
xx
C.

11 reacties

Hey
ik vind dat dat heel erg aan de fase waar jullie inzitten ligt.
Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik bij een verschil van 10 jaar wel even op kijk en nadenk over is dit wel goed?
Maar als jou relatie echt os en goed gaat dan boeit het niet wat mensen zeggen.
Sterker nog je MOET er dan trots op zijn net als Met elke andere relatie.

Peace
Sportfreak
@sportfreak
Bedankt!
Ik vind het moeilijk om me er niks van aan te trekken maar ik vertel het daarom ook niet aan veel mensen. Het probleem is meer dat ik minderjarig ben en hij meerderjarig..
Hey
Ten eerste als je deze relatie.goed wilt volhouden heb je geen keus. Dam zal je moeten leren je er niks van aan te trekken!

Verder
Wat zijn jullie leeftijden dan?
Want kijk stel het is iets van 14 en 19.ofzo dan kan het wel maar jullie zitten allebij in een hele andere fase. Dat kan voor moeilijkheden gaan zorgen.
Als het iets is van 17 en 24 dan ook maar is het verschil wel kleiner denk ik.

Peace
Sportfreak
@sportfreak
Ik ben 15, hij is 22, best heftig dus. Ik heb wel best veel meegemaakt en ik ben best wel volwassen voor mijn leeftijd, maar misschien denkt elk 15 jarig meisje dat wel xD. Ik probeer om er niks van aan te trekken en het lukt op zich best aardig hoor :)
Xx
C.
Hey
Dat is idd een best groot verschil.
Als het werkt dan werkt het en moet je er vooral. Iet mee stoppen vanwege de buitenwereld. Doe heen dingen die je niet wilt doen.
Verder
Ja bijna elk meisje van15 zegt dat ze al best volwassen is. Toch zit je dan zowat. Inden in de pubertijd.

Veel plezier en geluk samen! 😃
Hoi!

Wat boeit andere mensen hun mening als jullie verliefd op elkaar zijn?

Ik zelf ben 15 en heb met een jongen van 24 gehad, ik praatte er gewoon over en vriendinnen vonden het gewoon oké.

En mijn tante had een relatie met een man toen ze 20 was en hij was toen 43 dus dat van jou is daarbij nog niks.

Veel plezier en geluk samen!
Als ik mag vragen, heb je het aan je ouders verteld en zo ja, hoe? @noname2001
Is een beetje een apart verhaal, ik was toen nog niet voor mijn ouders uit de kast XD alleen hij en wat vriendinnen van mij wisten het. Maar was al vrij snel uitgegaan dus ze zijn het niet te weten gekomen
Wat je je moet afvragen is of het leeftijdsverschil jullie niet in de weg zit.
Heeft hij een heel andere manier van leven bijvoorbeeld? wil hij uitgaan, studeert hij, woont hij op zichzelf?
En past dat bij hoe jij leeft?
En zorgt jullie leeftijdsverschil tussen onbegrip tussen jullie bij bepaalde situaties?
Moeten jullie jezelf aanpassen om bij de ander te passen?

Verder zijn er nog vragen als:
Hoe reageert jullie omgeving er op en is het dat jullie waard?
Zul je er voor moeten vechten en wil je dat wel?

Verder, als je je echt compleet vertrouwd bij hem voelt en er echt niks is om over te piekeren behalve deze jaartjes... Dit verschil is niet echt groot, best te overbruggen, zeker als je dit een paar jaar vol houd. Ik had een relatie met iemand van 40 jaar ouder, niet echt een goed voorbeeld, maar zoiets werkt bijvoorbeeld niet. Dan moet je jezelf ook nog andere vragen gaan stellen, over hoe je je toekomst ziet.

Maar however, good luck en ik hoop voor jezelf dat je de keuze maakt die je gelukkig maakt(op de lange termijn)

- Elly
Er schijnt een soort sociale regel te zijn
De leeftijd van de oudste ÷ 2 + 6 = minimale leeftind jongste.
Dus in dit geval 22÷2 = 11
11+ 6= 17.

Dit is alleen een sociale regel en dus niks wettelijk. En die 'regel'kent alleen getallen en weet niks van jullie situatie, dus je moet het een beetje met een korreltje zout nemen.
Hey , ik word dit jaar 13 en mijn vriendje 16 en dat is helemaal ni erg echt niet wij zijn heel gelukkig grtjs anoniemgirlsxx

Reageer