Vraag

Knuffelen

  • 14 April 2019
  • 1 reactie
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
altijd wanneer ik vrienden met iemand was knuffelden we elkaar nooit echt, behalve op een verjaardag ofzo. Niet omdat we slechte vrienden waren, maar we deden het gewoon niet. Maar nu ben ik op de middelbare vrienden met iemand geworden die dat wel doet. Zeg maar dat je bij elk afscheid elkaar een hug geeft. Ik vind dat niet erg ofzo, maar ik was het gewoon niet gewend. Daardoor was ik ook een beetje afstandelijk. En nu doen we het niet meer. Maar ze doet het nog wel bij mijn andere vriendin. Daardoor lijkt het alsof zij elkaar meer mogen. En ik ben bang dat dat ook zo is en dat ik mijn BFF kwijt raak. :(
Ze gaan namelijk samen op tennis nu, spreken vaak af zonder mij. En ik wil niet echt jaloers zijn ofzo, maar ik wil ze echt niet kwijtraken. En dan denk je misschien; dan maak je toch gewoon nieuwe vrienden. Nee, ik ben een heel verlegen type en maak moeilijk nieuwe vrienden, laat staan BFF’s.
Dus ja.... 😞

1 reactie

Hey!

Ik denk dat het feit dat je goede vriend niet meer met jou knuffelt misschien gewoon wil zeggen dat hij heeft gemerkt dat jij dit niet tof vindt, en jou daar juist in respecteert.
Als je daar nu van gedacht in verandert bent, kun je dit haar best gewoon vertellen, zo weet ze waar jij je comfortabel bij voelt.

Doordat je vriendinnen regelmatig onderling afspreken zonder jou er in te betrekken ben je bang om hen kwijt te geraken.
Zou je het aandurven om eerlijk over deze gevoelens met hen te praten? Probeer hen te vertellen dat je echt niet jaloers wilt zijn, maar dat deze situatie je gewoon wel wat onzeker maakt. Misschien houden ze daar dan rekening mee door jou vaker bij dingen te betrekken.
Jij bent haar BFF niet voor niets, ze vindt jou leuk genoeg, dus ik hoop dat je er niet te veel mee in zult zitten.
Is er een mogelijkheid dat jij ook vaker met haar zou afspreken, of dat je bv. ook gaat tenissen?
Ik denk echter wel dat het belangrijk is je BFF haar eigen leven ook te gunnen, dus waarop je niet te veel controleert, zo is het voor iedereen fijner.

Misschien kun je ook proberen om eens wat vaker activiteiten met z'n drieën te doen? Zo heb je tijd met je BFF, is er niemand jaloers en leer jij jouw andere vriendin ook wat beter kennen.

Groetjes
Lot

Reageer