Skip to main content
Vraag

kan dit verschil

• February 10, 2026
  • 9 reacties
  • 333 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi hoi,  ik ben 15 jaar oud. ik heb al 1 jaar met mijn vriendje. alleen is hij 12 jaar oud. sommige jongens uit mijn klas noemen mij een pedo. nu heb ik de vraag, is ons leeftijdsverschil oké?

ik houd echt van hem, en qua gedrag is hij wel volwassen

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 4*

9 reacties

• February 10, 2026

tuurlijk, als jullie je er beide goed bij voelen is het geen probleem denk ik? liefs

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • February 11, 2026

Hoi Ja hoor.  Als jullie goed klikken en hij is lief en wederzijds dan why not. En andere kinderen hebben altijd wel ergens commentaar op. Het gaat om jou en hem. Vol je hart! 

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

anderen zijn misschien jaloers. maar verliefd mag toch altijd, juist leuk. jongens mogen wel soms een jonger iemand hebben?

Jeffrey
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 11, 2026

Hey Waarom zou het niet kunnen als je maar elkaar met respect behandeld 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 15, 2026

als jullie er allebei oke mee zijn is het helemaal prima. luister niet naar die jongens. die zullen altijd wel wat vervelends te zeggen hebben

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 25, 2026

Eerlijk, nee, doe het niet

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 25, 2026

Ik was 12 toen ik een crush had op een jongen van 9. Ik was best verliefd. Heb er niets mee gedaan maar begrijp het wel

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 4, 2026

Ja hoor, dat kan gewoon! Jullie hebben toch al 1 jaar wat met elkaar, dus er is gewoon echt iets tussen jullie! Waarom zou dat niet mogen? Omdat hij 12 is? Wat een onzin dan mocht het een jaar geleden al helemaal niet! Volg gewoon jullie hart!

Ikweetgeennaampje123
Forum|alt.badge.img+3

Ik heb ook toen ik 12 was een relatie gehad met een meisje van 9/10 zij vroeg het en ik was het er zeker mee eens en het was heel gezellig.

Ik werd ook door klasgenoten Pedo genoemd....... het was echt wel heel leuk maar door alle reacties hebben we samen minder lol gehad en daardoor is de relatie jaar 3/4 jaar stuk gegaan 🥀😭 zij had na 1 week al weer een ander maar ik heb sindsdien ook niks meer gehad ik ben nu bijna 17 btw. Die ene jongen heeft haar alleen wel negatief veranderd zij doet nu roken, vapen en fatbikes en wie weet wat nog meer. Ik denk nog wel soms aan haar want ze was echt knap.

Maar doe wat je leuk vindt en support elkaar als het lastig word.

Have Fun!

Gr. Ikweetgeennaampje123

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 17, 2026

Ik vind er niks raars aan. Ik had ook oudere vriendjes toen ik 12 was. dus kan prima lijkt mij.