Vraag

Jongens

  • 1 December 2019
  • 7 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoiiiii

Ik heb ooit een vriendje gehad, maar hij heeft mij tegen mijn wil in gezoend en betast. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik durf namelijk niet meer met een jongen in een ruimte te zitten, dat is in het weekend mij gedwongen met truth or dare, omdat te doen. Ik begon helemaal te huilen, en wist gewoon niet wat ik moest doen. Kunen jullie mij helpen? 


7 reacties

Reputatie 2
Badge +4

ik denk dat je het beste naar een psycholoog kunt gaan dit is of wordt een trauma en daar kun je later en nu trouwens ook heel veel last van krijgen sowieso  kun je aangiften doen bij de politie want niemand mag je tegen je wil aanraken

 

met wie speelde je dat spel dan of is het toen gebeurd

 

veel succes 

Reputatie 1
Badge

Ik zat in groep zeven. Het is al een trauma. Ik durf niet meer met jongens in een kamer te zitten. 

Hi,

Ik denk dat je beter naar een vertrouwenspersoon kan toestappen. Weten je ouders dit? Je kan het beter aan ze vertellen, ouderlijke steun is altijd fijn. Je kan ook naar een psycholoog gaan. En het is ook helemaal niet erg als je niet gelijk weer met jongens durft om te gaan. Deze ervaring heeft veel indruk op je gemaakt en je hebt er een "jongens trauma" aan overgehouden. Veel succes!!❤️❤️

Reputatie 1
Badge

Thxxx, nee mijn ouders weten het niet. Op school hebben wij wel een vertrouwenspersoon, maar ik weet niet hoe ik het überhaupt moet uitleggen aan iemand

Hey @Kikker ,

Wat vervelend… 

Ik snap precies wat je bedoelt omdat ik dit ook deels meegemaakt heb. Toch is het goed om met jongens in contact te blijven.. Dat klinkt heel raar, iknow.. Maar ik zal het je uitleggen!

Wanneer je je helemaal gaat afzonderen van jongens wek je een nog groter trauma op, een trauma is een groot begrip en heeft heel wat nodig. Ik lees verder hier in de reacties dat het in groep 7 is gebeurd, en dat je al een trauma er aan over hebt gehouden. Heb je er wel eens met iemand over gepraat? Een therapeut? Een vriendin? Ouders? Het is namelijk goed om over zulke dingen te praten. Ik weet dat het moeilijk is om over zulke dingen te praten maar toch gaat het je helpen, dat weet ik zeker! Als je dit gevoel nu continu opkropt krijg je er later juist alleen nog maar last van. Je bent nu nog jong, en hebt dus even een tijd om het goed te kunnen verwerken. Ook is het wel fijn om hierin steun te krijgen van bijvoorbeeld je ouders of een therapeut omdat niemand dit alleen kan, ook jij niet. 

Ik heb er zelf maar een keer goed over gepraat en daarna het beschouwd als een gesloten boek en dat heeft voor mij persoonlijk erg geholpen. 

Ik hoop echt dat je hiermee wat kunt! 

Heb je nog vragen? Of wil je nog iets weten? Kun je me altijd terug feedbacken! 

Liefss, JustHelping X.

Reputatie 1
Badge

Bedankt, voor je reactie. Ik heb het nog nooit tegen iemand vertelt, omdat ik ook niet weet hoe. Ik besloot om het op deze website te zetten, omdat ik in huilen uitbarstte op een feest om in een kamer te zitten. 

Ik heb het nog nooit tegen iemand vertelt, omdat ik ook niet weet hoe. 

ga er samen met je ouders er even goed voor zitten en vertel wat je wilt vertellen.  een handige tip is om van te voren een lijstje te maken met de dingen waar je het dan over wilt hebben, je kan die dan ook tijdens een gesprek gebruiken. ook kan je een brief schrijven aan je ouders waarin je alles uitlegt.  nogmaals veel succes!

Reageer