Jongen uit de klas wordt gepest en ik wil helpen

  • 28 November 2018
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Er zit dus een jongen in mijn klas (atheneum 5) en hij wordt soort van gepest. Het is een spontane jongen die best veel praat en lacht etc. In mijn ogen niet het type dat gepest wordt. Maar hij weel heel graag bij een bepaalde 'vriendengroep' horen, zij zijn echt met zijn 20en of zoiets. Nou heeft mijn 'vriendengroep' best veel overlap met die andere groep. We zijn absoluut niet van die popiejopie types maar gewoon sociaal en heel open. Eigenlijk wordt iedereen wel geaccepteerd en er zitten ook best wat weirdo's tussen (niet gemeen bedoelt ik mag ze wel). Niemand noemt het ook echt vriendengroep maar dat maakt de uitleg wat duidelijker.

Dus hij wil graag bij die andere mensen horen, maar zij mogen hem niet zo. Ik hoor vaak verhalen dat hij weer langs komt en dat ze hem duidelijk proberen te maken dat het niet klikt en dan reageert hij nauwelijks. Of hij zegt 'ik wil graag veranderen voor jullie, zodat jullie me wel aardig vinden'. Persoonlijk vind ik het grote onzin dat ze hem zo behandelen en ik ben gewoon tegen groepen, maar daar kan ik weinig aan doen.

Maar vaak zie ik hem dan zo staan en wordt hij half genegeerd. Maar hij is absoluut niet bang om bij mensen te gaan staan en te kletsen. Alleen volgens mij is hij gewoon heel erg onzeker, hij is op de basisschool heel erg gepest. (Ik ook dus weet hoe dat voelt) Want zelfs als hij het wel leuk heeft gaat hij al weer heel snel weg en ergens anders praten. Dus ik denk dat hij gewoon bang is om vrienden te maken ofzo. Hij doet ook dingen, zoals blowen wat hij een keer deed op een feestje, gewoon om er bij te horen. Maar dat heeft hij echt niet nodig want hij is gewoon ontzettend aardig. (ik blow niet, drink niet, uit principe, maar veel van mijn vrienden wel. En ik ben echt geen grijze muis maar wel heel erg principieel)

Daar komt bij dat ik vorig jaar heel veel lessen met hem had en wel met hem om ging (maar niet zo veel dat we vrienden waren ofzo), en dat ik hem toen ook echt leuk vond. Echt leuk leuk. Hij is grappig, niet verlegen, durft gewoon met meisjes te praten, slim maar geen nerd (niet dat mij dat uitmaakt), knap. En dat is best wel objectief gezien zo. Dus niet dat ik dat alleen vind. En nou wil ik dus best graag vrienden met hem worden om hem beter te leren kennen. Dus dan is het voor ons allebei leuk (en of hij populair is interesseert me geen moer). Maar ik ben in sommige gezelschappen best stil, ook omdat ik gepest ben. Dat wordt steeds minder, met mijn vrienden heb ik dat zowieso niet. Ik ben ook best grappig, ook al zeg je dat niet over jezelf, ik vind presentatie's niet eng en ik zie er gewoon oke uit (ja ben ook niet echt onzeker gelukkig). Ik ben gewoon gevoelig voor bepaalde dingen en als de sfeer leuk is ben ik helemaal niet verlegen maar bij hem, omdat ik nooit bij hem ben als er meer bekenden zijn, dus wel. En soms praat ik wel met hem maar dat wordt ook niet echt meer. Appen durf ik niet.

Ik merk dit soort dingen vaak snel op en zit er dan best wel mee, ongeacht of ik iemand aardig vind of niet. Maar nu zou ik dus hoe dan ook wel vrienden met hem willen worden en misschien zelfs meer. Dus dat lijkt me een prima oplossing en ik weet ook dat mijn vriendinnen hem ook wel aardig vinden. Maar ik heb dus echt geen flauw idee hoe je dat aanpakt. Ik ben nog nooit echt vrienden geweest met jongens (ben zelf een meisje).๐Ÿ˜‘

Dusss bedankt voor het lezen van dit enorme verhaal en ik hoop echt dat jullie advies hebben. Als jullie willen houdt ik je op de hoogte. En ik wil hem echt graag helpen.

3 reacties

Wat goed dat je wilt helpen๐Ÿ’”๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–

Heb je die jongen op WhatsApp of insta? Probeer anders een gesprek met hem aan te gaan. (online is miss wat makelijker omdat je dan gene anderen omjeheen hebt en niet nerveud bent)

Zeg tegen hem dat je hem wilt helpen en dat hij met jou bij jou vrienden kan staan. (aangezien je ook met die mensen omgaat is dat best ene aantrekkelijk iedee voor hem) dan ziet hij mischien dat jou vrienden ook hele gezelig zijn en word zo hopelijk geaccepteerd bij juilie groep.

Ik wil je echt heeeeel erg bedanken๐Ÿ’– als iemand mij hat geholpen was ik toch een ander persoon geweest....

Dankjewelll ๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–
Heyy

Dankjewel voor je reactie!!

Ja misschien is whatsapp wel makkelijker. Maar heb eigenlijk ook nog nooit met jongens geappt dus ik weet niet echt hoe je dat moet beginnen๐Ÿ˜๐Ÿ˜…

Dat van die vrienden is echt een goed idee, ik zal het proberen. Ben verder nog steeds echt super zenuwachtig. Ik ben echt niet verlegen met vriendinnen maar ik heb hiermee echt totaal geen ervaring... Dus mocht je nog tips hebben (:

Ik weet precies hoe het voelt om er buiten te vallen, en ik denk ook dat ik heel anders was geweest als ik nooit gepest was. Ik hoop gewoon dat meer mensen elkaar helpen en zich niets aantrekken van 'wat mensen zullen denken'. En ik ben wel vaker naar mijn mentor gegaan of heb er iets van gezegd als dit soort dingen aan de hand waren, maar dan vond ik diegene ook niet zo aardig dat ik vrienden wilde worden. En ik snap, in tegenstelling tot anders, gewoon oprecht niet waar het pesten vandaan komt want hij is echt super leuk en niet raar ofzo. Volgens mij is de enige reden dat hij zo onzeker is over vrienden, volgens mij ruiken mensen dat...

Je hoeft me echt niet te bedanken hoor, iedereen zou dit moeten doen. Ik hoop dat het nu goed met je gaat!โค๏ธโค๏ธ
Oke update, ik hoop dat er iemand reageert! (:

Vanochtend fietste ik naar school, en op een gegeven moment kom ik dan op de weg waar iedereen van naar school fietst, maar nog best ver van school af. En wie kwam daar aangefietst, precies op dat moment: HIJ!
Dus ik helemaal stressen, mijn hart klopte echt van aaah wat moet ik doen. En uiteindelijk ben ik door gefietst, best wel snel ook... Ja, ik weet het ik ben echt dom en ik had gewoon met hem moeten fietsen..... Ik weet zeker dat hij me gezien heeft en straks denkt ie dat ik m niet mag ofzo ):

Maar nu maakte hij vandaag bij natuurkunde ook nog de opmerking "haha ik wil toch al dood..." en nouja het is wat overdreven maar in zo'n grap zit meestal toch een kern van waarheid.

En later in de les zat hij me heel erg aan te kijken op een gegeven moment. Ik ook geen idee wat ik daar mee aan moet. Ik ben echt een sukkel vgm (:

Maar iemand tips???

Reageer