Vraag

Jaloerse beste vriendin

  • 27 May 2019
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik heb een vraagje, mijn beste vriendin is snel jaloers en dan vooral op mij. Ik krijg het gevoel dat ze mij misschien leuk vind en dat ze jaloers is omdat ik een vriendje heb en daardoor bezet ben. Ik val zelf op jongens en meisjes en vind het ook niet erg als ze mij bijvoorbeeld wel leuk zou vinden, maar ik wil graag weten hoe ik daar achter kom. Moet ik het gewoon vragen of afwachten tot dat ze er zelf mee komt?

2 reacties

Je hebt verschillende websites waarop er tips staan hoe je kan zien of iemand je leuk vind of niet. De makkelijkste manier is natuurlijk vragen, maar dat die je niet zo 1 2 3
Hey!

Die jaloersheid kan inderdaad vanuit verliefdheid komen, ze kan het ook simpelweg als een karaktertrek hebben. Als ze bijvoorbeeld ook jaloers lijkt wanneer jij iets tof krijgt, of iets anders wat niet met je vriendje te maken heeft, dan is het waarschijnlijker dat het gewoon wat bij haar hoort. Als ze dat gedrag enkel heeft als je vriendje bij jou is, dan kan ze inderdaad jaloers zijn op jou of op jouw vriendje.

Al snap ik dat dat niet simpel is, het lijkt me het beste om er met haar over te proberen praten.
Je kunt ook eens proberen toetsen naar haar geaardheid of vragen stellen over liefde.
Een goede manier is ook om te werken vanuit jezelf. Daarmee bedoel ik dat je zo'n gesprek dus voert vanuit je eigen ervaring en niet meteen veronderstelt wat de oorzaak ervan is. Zo zeg je bv. beter "ik heb de indruk dat je soms jaloers op me bent" dan "waarom ben je zo jaloers op me?".

Groetjes
Lot

Reageer