Skip to main content

Hij heeft teveel controlle over mij en hij zegt met wie ik wel en niet moet omgaan hij geeft mij het gevoel alsof hij mij dwingt om de hele tijd bij hem te zijn en om alleen met hem te appen en ik voel me gevang, maar ik wil het niet uitmaken, maar ook weer wel, maar ik wil niet dat hij verdrietig of bood wordt of dat hij denkt dat ik met iemand anders heb en dat hij allemaal dingen over mij gaat vertellen die niet waar zijn.. Laatst hadden we ook een soort van ruzie en hij zei dat hij er zelfs om moest huilen enzo, maar het voelt echt alsof ik gevangen zit in en soort van tweestrijd..

Hey Joyce

Je vriend legt je op met wie je mag omgaan, vraagt veel van je aandacht, en geeft je het gevoel gevangen te zijn. Hierdoor bevind je je in een dilemma. 

In een gezonde relatie is het niet de bedoeling elkaars vriendschappen en vrije tijd te beperken. Uit vertrouwen zou je je partner toe horen staan om vriendschappelijk met anderen om te gaan. Zou het kunnen dat je vriend uit onzekerheid handelt? Misschien helpt het om hem er regelmatig van te verzekeren dat hij je vriend is, en dat anderen eenvoudigweg vrienden zijn. 

Voel je je, ondanks de controledrang van je vriend, goed in jullie relatie? Dat je vreest voor bv. roddels wanneer je het uit zou maken is namelijk niet fijn. Denk je dat een grondig, diepgaand gesprek met je vriend jullie relatie erop zou kunnen doen verbeteren?

Gr. Kenshin

Dit is een kwestie van voor jezelf kiezen: word je hier gelukkig van?

Je zegt dat de enige reden dat het niet uit is je reputatie is. Daar komt het iig op neer: je bent bang dat hij gekke verhalen gaat verspreiden en zo. Kijk, dit is simpeler gezegd dan gedaan, maar trek je er niets van aan als hij roddels over je verspreidt. Jij weet immers wat wél en wat niet waar is. Zet jezelf boven dat trieste gedrag. Vrienden die je echte vrienden zijn, zullen de roddels toch niet geloven, en dat zijn de enige mensen wiens mening je wat mag boeien, eigenlijk. Want wat boeit het nou dat een of andere koter uit een andere klas met wie je helemaal niet omgaat denkt dat je vreemd gegaan bent ofzo? Precies, helemaal niets. Zolang jij weet wat waar is, en jouw vrienden ook, is er niets aan de hand.

Dus mijn tip: maak het uit, lieve schat. Je zit gevangen, dat hoort niet. Je hoort vrij te zijn! En die vrijheid kun je heeeeeeel makkelijk verkrijgen door het gewoon uit te maken. Hij zal eerst waarschijnlijk verdrietig zijn, maar daar heb jij verder niet zoveel mee te maken.

Reageer