Skip to main content
Vraag

Is het erg als je op ouder valt?

• March 23, 2026
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Aulire
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb na best wat kritiek toch een vraag aan andere die ik niet ken.
Sinds dat ik 11-12 was hadden vriendinnen op school het over jongens.
Maar ik was totaal niet geïnteresseerd in jongens want ze waren maar irritant, kinderachtig en te druk.
2 vriendinnen dachten dat ik misschien lesbisch  was.

Maar had daar ook niets mee.
Ik had wel een fijn gevoel bij oudere jongens/mannen maar nooit speciaal.
Tot ik met iemand ging praten tijdens carnaval maar hij is 29.
En vind hem echt leuk en voel echt de dingen die vriendinnen beschrijven.
Ben niet verliefd (denk ik) maar vind hem wel heel leuk.

Heb dat tegen andere verteld en heb veel kritiek erop gekregen over vanalles.
Terwijl ik alleen met praat.

Ik denk dus dat ik gewoon op veel ouder val.
Waarom is dat voor veel mensen raar of erger dan dat?
Over twee jaar ben ik 18 en is hij 31 en dan is het opeens wel normaal?
En ik mag nu al doen wat ik wil.
Dus ik snap niet wat het probleem is.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1

ik denk dat dit wel kan mijn ouders schelen 17 jaar dat kan dus ook het is niet gebruikelijk maar als jij hem leuk vind en hij jou dan kan het best denk ik

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • March 30, 2026

Ja mijn ouders zit 23 jaar tussen.
Maar je ziet het niet zo vaak.
Mijn ouders vinden het ook niet zo erg maar meer mensen buiten huis zeg maar.

Forum|alt.badge.img+3

Hey! Ik snap jou volledig!

Laat ik het even uitleggen:

Ik ben zelf nu 16 en met een paar maand 17. Ik heb ook al sinds dat het begrip ‘jongens’ iets is om over na te denken, nooit het gevoel gehad dat die jongens van mijn leeftijd iets voor mij waren. Ik heb toen ook toen ik 14 was gepraat met een jongen van destijds 23 (die niet doorhad aan t begin dat ik 14 was), en dat voelde wel meer alsof hij een beetje iets meer mijn “level” had. Ik heb nooit iets gekregen of gedaan met deze jongen, maar dit was voor mij wel een soort van realisatiemomentje. 

Voor buitenstaanders en/of mensen die dit gevoel niet hebben bij zichzelf, is dit heel vreemd en verkeerd. Ik merk dit ook bij mijn vriendinnen, die zeggen dan van jaa maar toen hij 18 was was jij nog maar 12 ofzo etc etc. Maar veel veranderd in die jaren. Tuurlijk, als hij misbruik van je maakt of echt “de baas” wilt zijn enzo, dan ben ik daar ook geen voorstander van. Maar gewoon leuk contact en misschien wel een relatie/liefde draait niet om leeftijd. 

Ik heb zo zelf ook nog mijn grenzen naast het standaard “Doe gewoon normaal”. Ik zeg ook tegen mezelf, niets ouders dan 25. Daaronder prima. Maar voor anderen kan dit heel anders zijn, ouder of jonger. Dit is gwn per persoon verschillend, ook gwn over hoe jij mentaal werkt en bent. 

Ik kan zo vast nog meer vertellen, dus miss kom ik er nog wel op terug so yeah. Ik zit zelf nu ook in zo'n situatie met n 20 jarige, maar dat vind ik wel meevallen. Voor mij is het meer van ja is ie als ie niet op een feest is ook zo aardig of niet. Want hij was ook niet perse de knapste maar ik val net iets meer op innerlijk dan uiterlijk. Ook weer zo'n punt wat veel niet begrijpen. 

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, en als je vragen hebt ofzo; just tell me

( en please leeftijdsverschil vind ik oke, maar let alsje alsje alsjeblieft op dingen als loverboys en (machts)misbruik!!)

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • March 30, 2026

@UnknownGirl2009 Ja precies!
Ik hoef dan niet eens per se een relatie ofzo.
Heb daar nu toch niet echt tijd voor ivm school en een ouder iemand zit denk ik toch niet te wachten op een relatie met iemand rond mijn leeftijd.
Dus gewoon vrienden of iets meer dan vrienden zou ik ook leuk vinden.

Val ook meer op innerlijk, denk ik.
Of ik val gewoon op een lichaam van een oudere man ofzo.
Dat heeft gewoon iets wat me aantrekt.

Loverboys etc hebben we hier niet.
Zoiets heb je alleen in grote steden, waar ik alleen kom voor school.
Ik ga verder ook niet uit ofzo.

Het enige waar ik bang voor ben met iemand die ouder is en toch op mijn leeftijd valt, is dat hij me ooit kan verlaten omdat ik te oud word ofzo.
Dat hij me dan vervangt met iemand die jonger is.
Dat is de enige reden waarom ik een relatie zou willen, zodat ik meer kans heb dat dat niet gebeurt.