Vraag

Internetrelatie


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
Ik heb 7 weken geleden een jongen via het internet ontmoet.
Ik heb hem niet random via internet leren kennen maar ik ben eigenlijk via 2 andere internetvrienden bij hem terecht gekomen. We bellen ongeveer 30-40 uur per week. Ook heb ik al een keer met hem afgesproken en hij is zo leuk?. Alleen het probleem is we wonen 70 kilometer uit elkaar. Ook ben ik gisteren door middel van een school opdracht (die ik gefaked had) achter de mening van mn moeder gekomen. Ik heb zeg maar gevraagd wat ze dr van zou vinden als ik met een jongen van internet zou afspreken. Dr antwoord was dat ze dr moeite mee zou hebben, want je weet nooit wat er voor persoon achter zit en bla bla bla. De eerste keer dat ik met hem heb afgesproken heb ik ook bewust niks gezegd, want anders zouden ze weer bezorgd zijn ens. De eerste keer afspreken kwam hij naar mijn dorp toe. De tweede keer willen we graag tussen onze dorpen in afspreken. Dat betekent dus dat ik met de bus zou moeten. Wat dus wil zeggen dat dr een grotere kans is op dat mn ouders dr misschien achter komen. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? T tegen je ouders vertellen? Ik ben bang dat ze t heel apart vinden en misschien zelfs wel zeggen dat t niet mag 😞. Ook ben ik bang als ik t niet zeg dat ze dr vanzelf ooit wel achter komen en dan komen ze dr achter dat ik meerdere keren gelogen heb.... zijn dr mensen die ook ongeveer zoiets hebben meegemaakt? Die mij kunnen helpen?
Ojaa voor de duidelijkheid, die jongen en ik hebben een relatie? maar tis allemaal zo apart omdat je nu overal over moet liegen ens... xxx meisje 15

16 reacties

Hey,

Super leuk dat je zo verliefd ben! ? Ik zou gewoon even vragen of je moeder een gesprek met je wilt.
Dat jij iets belangrijks te vertellen hebt. Zeg wat je voelt en vertel hoe het zit. Ze heeft vast respect voor je omdat jij zo verliefd bent op hem. Als je er zelf alles aan wilt doen om de relatie te houden. Dan moet natuurlijk je ouders ook mee werken. Ze snappen het vast wel. Je kiest er niet voor om ze ver van elkaar af te gaan wonen. Dat is nou gewoon zo. Je moet daar mee handelen.

Het komt echt wel goed. Als je het moeilijk vindt te zeggen wat je echt voelt. Schrijf dat eerst op je mobiel of papier wat je wilt zeggen. Dan leer je dat of hou je erbij. Ik doe het ook wel is zo x

Heel veel succes, laat maar even weten hoe het is gegaan ?

Groetjes Dikkekuslisax
Reputatie 2
Badge +9
Ik zou als ik jou was het gewoon vertellen tegen je ouders en als ze dan iets zeggen van misschien is het wel een loverboy of oude peso dan kan je als tegenargument vertellen dat je hem al is hebt ontmoet.

Of neem die jongen een keer mee huis dan kan hij kennis met ze maken. En dan vertel je later dat je hem kent vanaf het internet.

Gr: Mr. S
Heey??
Super bedankt voor jullie adviezen en verhalen xxx
De eerst volgende keer dat we gaan afspreken is pas over ongeveer een maand. Dus ik heb nog lang zat de tijd om erover na te denken. Ik denk dat ik het ze na de 2e keer afspreken vertel, en ze dan ook gwn eerlijk vertel dat ik het stiekem heb gedaan omdat ik bang was voor hun reactie.... en ik neem aan als ze echt goede ouders zijn dat ze mij wel zullen vertrouwen en het zullen respecteren.
Reputatie 2
Badge +9
Ik denk dat dat een heel goed idee is en dat ze je ook wel zullen begrijpen!

Gr:Mr. S
Heey,
Ik heb 7 weken geleden een jongen via het internet ontmoet.
Ik heb hem niet random via internet leren kennen maar ik ben eigenlijk via 2 andere internetvrienden bij hem terecht gekomen. We bellen ongeveer 30-40 uur per week. Ook heb ik al een keer met hem afgesproken en hij is zo leuk?. Alleen het probleem is we wonen 70 kilometer uit elkaar. Ook ben ik gisteren door middel van een school opdracht (die ik gefaked had) achter de mening van mn moeder gekomen. Ik heb zeg maar gevraagd wat ze dr van zou vinden als ik met een jongen van internet zou afspreken. Dr antwoord was dat ze dr moeite mee zou hebben, want je weet nooit wat er voor persoon achter zit en bla bla bla. De eerste keer dat ik met hem heb afgesproken heb ik ook bewust niks gezegd, want anders zouden ze weer bezorgd zijn ens. De eerste keer afspreken kwam hij naar mijn dorp toe. De tweede keer willen we graag tussen onze dorpen in afspreken. Dat betekent dus dat ik met de bus zou moeten. Wat dus wil zeggen dat dr een grotere kans is op dat mn ouders dr misschien achter komen. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? T tegen je ouders vertellen? Ik ben bang dat ze t heel apart vinden en misschien zelfs wel zeggen dat t niet mag 😞. Ook ben ik bang als ik t niet zeg dat ze dr vanzelf ooit wel achter komen en dan komen ze dr achter dat ik meerdere keren gelogen heb.... zijn dr mensen die ook ongeveer zoiets hebben meegemaakt? Die mij kunnen helpen?
Ojaa voor de duidelijkheid, die jongen en ik hebben een relatie? maar tis allemaal zo apart omdat je nu overal over moet liegen ens... xxx meisje 15

Heyhey! Ik heb ook al 10 maanden een internetrelatie, helaas zit daar 170 kilometer tussen. Maar, ik heb het mijn ouders verteld. Gelijk de eerste dag. Eerlijkheid duurt het langst!! Als je vriendje nou eens komt voorstellen? Mijn ouders belden met de ouders van mijn vriendje voordat ik kwam. En ze wilden mijn live locatie weten dus had ik dat aan via Whatsapp, kan dat niet vanwege geen 4g, sms je ouders dan even onderweg, als je er bent, in het midden van de dag, en als je onderweg naar huis bent! Op gegeven moment gaan ze je meer loslaten believe me! Ik heb vaak ruzies gehad maar nu zijn ze er oke mee 😳
Heeeyy❤ wat leuk om je verhaal te horen❤❤ zou ik mogen vragen hoe oud je bent? Want ik heb t idee dat hoe ouder ik ben hoe meer mn ouders t zullen accepteren...❤
Ik ben nu ook bezig met een soort verhaal/boek schrijven over de.manier hoe ik hem heb leren kennen want dat is nogal via wat andere internet mensen gegaan?
Heyy? Ik ben 14 jaar! Ik ken hem ook via een internetvriendin van me. Misschien dat we een keer verder kunnen praten ergens anders op? Op dit moment ben ik nog anoniem maar je lijkt me wel aardig! ?
Reputatie 3
Badge +8
Contact zoeken buiten KT is niet toegestaan hè dames 😉
Reputatie 3
Badge +8
Daarnaast lijkt het mij verstandig het direct te vertellen. Eerlijkheid duurt altijd het langst en je kan het maar beter nu alvast uit de weg ruimen.
Jaa zo denk ik zelf ook en ik denk dat dat mn hart heel erg zou opluchten wamt dat gevoel zit me best in de weg dat ik het nog moet zeggen. Ik denk dat ik een keer een hele brief op mn buro leg als k weg ben zodat ik ze ook niet meteem onder ogen hoeft te komen en hun t nog ff tot ze kunnen door laten dringen, want leugens komen ook altijd uit uiteindelijk....
Reputatie 7
Badge +6
beste gebruikers van ons forum,

Zoals Daan ook al aangeeft, jullie anonimiteit op dit forum is heel belangrijk, voor jullie eigen veiligheid. Daarom staat in forumregel 6 / forumregel 7:

6. Plaats in je bericht geen persoonsgegevens
Jouw anonimiteit is jouw eigen verantwoordelijkheid. Geef alleen je voornaam of een fictieve naam op. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadressen, profielen en dergelijke.

7. Dating is niet toegestaan
Dating van forumleden via het forum van de Kindertelefoon of het forum gebruiken als chat is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum en ook het uitwisselen van gegevens.


Bij het uitwisselen van gegevens krijg je een officiële waarschuwing.
Mvg, Mariska, De Kindertelefoon
Inderdaad, wees eerlijk tegen je ouders!
Ik heb dat in het verleden niet gedaan en heb daar nu heel veel spijt van omdat mijn ouders moeite hebben met me te vertrouwen nu. Ik vind het heel lastig dat ik veel dingen stiekem heb gedaan tot het punt dat ik bijna een soort tweede leven had naast mijn thuis.
Vermijd dat! Is echt slopend.
Je ouders zijn (hopelijk) zelf ook verliefd (geweest) dus ze zullen vast wel begrijpen dat je dit raag wilt. Ookal vinden ze het waarschijnlijk een lastige situatie. Maar inderdaad laat hem je ouders ontmoeten en zorg ervoor dat ze zien dat hij echt een leuke jongen is, dan komt het helemaal goed!
Heey,
Ik heb besloten hoe ik het ga vertellen.
Ik heb een brief met super veel woorden geschreven waarin ik alles uitleg.
De brief leg ik morgen voor de trap neer voordat ik naar school ga.
Super zenuwachtig ben ik voor hun reactie...?
Ik hoop dat het goed komt
Niet liegen geloof me t maakt t alleen maar erger ookal ist nu nog oke
Zeg anders eerst tegen je ouders dat het een goede vriend van je is en vertel wat over hem. Dat is miss wat makkelijker voor hun. Als ze het begrijpem en accepteren dat hij verweg woont kan je daarna vertellen dat jullie een relatie hebben. Anders kan het te veel in 1x worden. Denk er eens overna

Reageer