Skip to main content
Vraag

Indische Vriendin (Rasistische famillie)

• April 30, 2026
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

ik ben een jongen van 16 ik in de 1e van het MBO ik vind zelf een beetje oud voor kindertelefoon maar dacht vraag toch effe wat jullie denken

Ik heb dus in mijn laatste jaar van de middelbare mijn vriendin ontmoet we zijn nu ongeveer 1 jaar samen maar me ouders hebben haar nog niet ontmoet en dat is omdat haar moeder uit india komt dus ze is half indische dat is voor mij geen probleem maar mijn fammilie is best rasistische ze hebben ook vaker tegen mij, mijn neefjes, nichtjes, broer en zussen gezecht: als je maar met een witte thuis komt niet een zwarte, natuurlijke heeft zon rasistiche fammilie ook invloed op mijn broer hij is niet veel beter dan mijn ouders de enige die niet echt rassistische zijn. Zijn mijn zus en zusje mijn zusje verteld alles nog tegen onze moeder, dus alleen mijn oudere zus weet dat ik een vriendin heb.

Mijn zus had laatst ook haar beste vriendin meegenomen die uit marokko komt mijn ouders deeden heel netjes terwijl ze er was maar toen ze weg was moest mijn zus meteen haar telefoon inleveren en moest all klusje doen van mijn ouders om afteleren met zulke mensen op te gaan,

Maar ik weet dus niet hoe ik tegen mijn ouders moet zeggen dat ik een vriendin heb die niet perce wit is maar getint.

Dus hoe zou ik het zeggen?

1 reactie

• Net nieuw
  • May 5, 2026

Hoi,

Als jouw ouders al zo heftig reageren op een beste vriendin van je zus denk ik niet dat het minder erg zal worden  als jij zegt datje vriendin indisch is. Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik het zelf niet eens zeggen tegen mijn ouders. het zijn JOUW keuzes met wie je omgaat, niet die van hun. Dus ik zou als ik jouw was het niet zeggen zodat hun er ook niet iets aan kunnen proberen te doen. Wat mensen niet weten kunnen ze ook niet verpesten. Maar als je het wel wil vertellen zal ik het netjes en kort houden, en aan jouw standpunt houden dat jullie samen zijn en dat niet gaat veranderen. Maar zo zie ik het he!