Skip to main content
Vraag

Ik wil graag een vriend (wat moet ik doen?)

• February 27, 2026
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi, even wat achtergrond informatie:

• 16 jaar (net)
  • Homo (weet ik half jaartje)
  • Verliefd op beste vriend (hij is zelf tegen homo's en ik ben eig alleen bevriend met hem geworden omdat ik hem leuk vind)

Ik wil dus graag een vriendje en het liefst natuurlijk met m'n beste maat maar dat zal hem waarschijnlijk niet worden tenzij iemand hele goeie tips heeft hoe dat wel kan? Ik wil gewoon graag iemand waar ik bij kan zijn en alles mee kan delen in vertrouwen want nu heb ik helemaal niemand al heel lang (had in de 2e klas een relatie met iemand, een meisje maar daar was ik dus nooit echt verliefd op en ik snap nu waarom) Ook heb ik het wel is zwaar dus ik wil gewoon graag iemand en teenage love meemaken. Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan oppakken en hoe ik misschien om kan gaan met mn beste maat?

1 reactie

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 28, 2026

Hoi, als hij tegen homo’s is is het onwaarschijnlijk dat hij jou leuk vindt. Hoewel het soms zo is dat mensen hun seksualiteit ontkennen omdat ze homo fobisch zijn of dat het met geloof te maken heeft. 
De kans is echt heel klein maar er is wel een kans. 
Hoewel ik denk dat je er beter niet over kan beginnen tot hij niet meer tegen homo’s is. Je kan hem er ook over vertellen (homoseksueel zijn in het algemeen) sommige mensen zijn homo fobisch omdat ze er weinig over weten of verkeerde ideeën hebben. 
Maar als hij weet dat je hem leuk vindt en wil hij misschien niet meer met je omgaan en dat is het risico dat je loopt. Wil je er zeker van zijn dat je nog veel tijd met hem doorbrengt dan kan je het beter niet zeggen. Als dat als een kwelling voelt en dit gaan echt niet meer kan je het ook opschrijven. Je hoeft het dan niet per se te geven. 
Als je er nog verder over wil praten ben ik er voor je.

liefs Kat