Ik wil een vriendin maar ik vind (nog) niemand leuk. + ik woon in een ander land...


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik woon dus 1200 km buiten nl maar wil graag een vriendin. Op de internationale school vind ik niemand leuk en ik ben niet uitstekend in de taal die hier gesproken wordt. Ik heb wel iets gehad met een meisje maar zijn vertrok naar een ander land. Dit is dus het probleem: mijn vrienden en (vriendinnen) vertrekken altijd na 2-3 jaar. Dan probeer ik nog contact te houden maar dat is heel lastig. Ik weet niet wat ik moet doen omdat ik niet zo goed ben in vrienden maken maar wordt gedwongen om met andere mensen te zijn die ik niet altijd leuk vind. Er zijn wel meisjes die met mij wat willen maar die vindt ik weer niet leuk. Ik voel me eenzaam en wil meer contact met andere mensen, zeker nu in de zomervakantie die hier meer dan 2.5 maanden duurt. Wat moet ik doen?

12 reacties

Kijk dat is het probleem van naar een internationale school gaan, in het buitenland zeker
In principe is er niet zoveel wat je kan doen; het beste zou zijn terug naar Nederland komen maar ik snap dat dat moeilijk kan
Daarom is mijn advies; Leer de taal (waarschijnlijk Frans,Spaans,Duits of Italiaans?gezien aan de afstand). Volg cursussen, lees boeken etc maar zorg dat je de taal leert. Daarna, ga meer naar buiten, er is vast genoeg te doen buiten de school
En meer kan je in principe niet doen dan aardig tegen iedereen zijn en je tijd uitzitten
Want tis nou eenmaal een kutsituatie waar je inzit
Het is Hongaars en ik spreek het wel maar niet genoeg om er bij te horen...
Hoi

Als op school je vrienden na een tijdje vertrekken, kan je vrienden zoeken in een hobbyclub. Is er iets dat je wilt proberen? Een sport of iets creatiefs? Op een hobbyclub is de kans groter dat je je vrienden langer kan behouden, en de gemeenschappelijke interesse biedt een aanknopingspunt voor een vriendschap.

Je zou in Nederland op internaat kunnen gaan. Daar ben je zowat de hele tijd samen met leeftijdsgenoten. Als je daar goede vrienden vindt, kan het heel fijn zijn.

Groetjes
x
Ik doe aan voetbal al vanaf ik klein was (ben hier geboren) maar het is toch anders tussen buitenlanders en echte Hongaren. En nu ligt het voetbal ook een maandje stil. Niemand gaat van die club naar de internationale school. Dank je wel voor je hulp 😉
Kan je met iemand van die club afspreken? Dat ze niet naar die internationale school gaan, zou kunnen betekenen dat ze hier nog een tijdje blijven, en niet na 2-3 jaar vertrekken. Je zou iemand van je voetbalclub een berichtje kunnen sturen als: 'Hey, een maand geen voetbal, zullen we anders eens samen gaan voetballen?'
Ik heb al een paar Keer afgesproken maar het zijn niet echte vrienden vind ik.
Ze voelen niet aan als echte vrienden, jammer.

Je topic begon met dat je een vriendin wilde, maar dat je niemand leuk vond. Bedoel je een vriendin als in een relatie, of vriendschappelijk?

Je zou kunnen proberen naar evenementen te gaan waar jongeren aanwezig zijn. Is er een jeugdbeweging in de buurt, of een plek waar je een voetbalstage kan volgen?
Ik heb alleen jongens als vrienden maar zou ook wel een relatie willen hebben of gewoon een goeie vriendin (vriendschappelijk).
Ik woon buiten de grote stad Budapest en het duurt een uur met openbaar vervoer. Hier in dit dorp is niet veel te doen, er is een voetbalveld en een restaurantje
Je zou kunnen uitkijken naar activiteiten die in de stad georganiseerd worden. Je hoeft niet elke week de lange afstand af te leggen, maar af en toe is misschien wel leuk.

Als je daar iemand leuk tegenkomt, kunnen jullie contactgegevens uitwisselen.
Ok, dank je wel 100DIVERGENT11 !!!! ?
Graag gedaan. Ik hoop dat je snel een leuke vriendin vindt 🙂
Ik hoop het ook

Reageer