ik weet niet meer wie ik leuk vind; voor wie moet ik nou gaan??

  • 11 April 2022
  • 5 reacties
  • 119 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

heyhey, daar ben ik weer met mn jongens gedoe

 

ik heb dus ooit een tijdje geleden een topic geplaatst over dat ik een jongen leuk vind.

maar het probleem is dus: ik weet dus niet meer wie ik leuk vind!!!!

3 van de 4 jongens zijn een beetje mijn leeftijd en zitten op dezelfde locatie als ik.  maar 1 van de 4 is dus 17 en ik ben 12…. en hij zit wel opdelfde school maar niet op dezelfde locatie. dus mensen help mij!!! voor wie moet in nou gaan??? (ik heb sowieso geen kans bij alle 4 want ik ben lelijk en irritant en druk) dus dat….


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Hier is de hulp!

Wat vervelend, al die leuke jongens. Echter kan je enkel maar wel echt eentje kiezen.. tenzij ze open staan voor andere mogelijkheden maar dat natuurlijk ter zijde. Je kan het heel moeilijk maken, maar je vond de ene jongen toch leuker dan de ander. Dus ik zou zeggen, probeer een date met de gene wie je het laatst leuk vond! 

Echter zal ik wel proberen de leeftijd niet te ver te zoeken, 17 en 12 is een groot gat. Er zit veel ontwikkelingen tussen die leeftijden. Er mag (ik geloof) wettelijk 5 jaar tussen zitten volgens de wet. Maar gezien hij dit (of volgend jaar) 18 wordt betwijfel ik of dit nog van toepassing is.

Hopelijk had je hier wat aan.
  Liefs, L

Reputatie 4
Badge +2

Hee,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Er is wettelijk gezien niets dat je verbiedt een relatie te hebben met iemand die jonger of ouder is dan jij. Het is aan jou en je vriendje (of vriendinnetje) om te bepalen wat jullie oké vinden en waar jullie je fijn bij voelen.

Op vlak van seks heeft de wet wel wat te zeggen. In Nederland is seksueel contact met een kind jonger dan 12 jaar altijd strafbaar. Seksueel contact met een jongere tussen de 12 en 16 jaar is strafbaar als er sprake is van dwang of als er sprake is van geweld of een afstandelijkheidsrelatie.  
Een volwassene is ook strafbaar als hij seksueel contact heeft met een minderjarige (jonger dan 18 jaar) die afhankelijk van hem is. Bijvoorbeeld een leraar met een leerling of een vader met een dochter. 

 

Groetjes, 

Laura 
De Kindertelefoon

 

Bron: Rijksoverheid 

Reputatie 7
Badge +19

Vrienden van mijn ouders zijn getrouwd en 15 jaar verschil dus niet raar ofzo.

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +15

Vrienden van mijn ouders zijn getrouwd en 15 jaar verschil dus niet raar ofzo.

Wilhelmavemela.

Maar die zijn allebij volwasse neem ik aan? 
Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +15

Lastige situatie, voor het antwoordt op jou vraaag heb ik een quote; 

“ volg je hart dan klopt je leven….” 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer