Vraag

ik weet het niet meer...

  • 7 April 2018
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyhey :)
Alvast bedankt dat jullie dit willen lezem, want een heel verhaal volgt.

Toen ik in de 1e zat (zit nu in de 4e) heb ik mijn beste vriend ontmoet. Laten we hem voor het gemak P noemen.
Toen ik in de 1e zat vond ik P leuk, dat was geen echte liefde denk ik, maar meer om het feit om maar verliefd te zijn. P vond mij toen niet leuk... Maar toen gingen we samen naar de 2e. In de 2e deed hij opeens heel anders tegen mij en zocht hij heel veel contact. We waren bijna altijd samen en hij bleek ook nog is heel dicht bij mij te wonen dus fietsten we ook samen naar school. P en ik ware. onafscheidelijk en iedereen bemoeide zich met ons en vondem dat we iets met elkaar moesten krijgen, door al dat bemoei werd t eem beetje awkward. We spraken in de 2e ook wel is af maar waren vooral
altijd samen op school. Op dat moment had ik wel het idee dat P mij misschien leuk zou vinden, alleen waren het iedere keer toch onzekerheden die opkwamen. Ik zei vaak tegen mezelf van; tuurlijk vindt hij je niet leuk, hij kan veel beter krijgen. En altijd als ik dacht day hij me leuk vond gebeurde er wel weer iets waardoor
het opeens niet zo leek. We hebben verder nooit allebei een stap gemaakt. P gaat met heel veel meisjes om wat mij weer onzeker maakte, soms denk / dacht ik ook dat hij misschien homo zou zijn want hij heeft echt trekjes, veel anderen denken dat ool maat denken ook dat hij op mij was. Toen kwam de 3e. P en ik werden weer afstandelijk em hij begon met heel veel andere meisjes op te trekken. ik twijelfde toen al of ik hem nog wel leuk vond. P gaat met zo veel meisjes om en wilt met ze allemaal afspreken, behalve met mij. We zijn nu nog steeds wel goed bevriend maar het doet mij tocj iedere keer pijn als hij met andere meisjes afspreekt en nummers uitwisselt en day niet met mij wilt doen. laatst hadden we samen een tussenuur en vroeg ik of ik met hem naar zijn huis kom. Hij zei toen nee, want zijn zus was thuis,
maar een andere jongen mocht wel mee.... Ik weet gewoon niet waarom hij niet wilt afspreken, al mijn andere jongensvrienden willem
wel met me
afspreken. Als ik dan met ze heb afgesproken wordt
P jaloers en zegt die dat ik veel tr goed bevriend met ze ben enzo. Hij geeft heel gemixte signalen af , want plaagt me wel enzo maar vraagt nooit om af te spreken. Ondanks dat ik niet echt gevoelens meer volr hem heb doet dit iedere keer veel pijn en wordt ik er ongelukkig
door. Ik snap hem gewoon echt niet meer. Mijn andere vriendinnen zeggem dat hij niet goed voor me
is en dat hij mijn vriendscjap niet verdient. ik denk dat deze pijn nooit echt wefg zal
gaan, tenzik hij uit mijn leven is. Ik wil eigenlijk geen vrienden meer met hem zijn, omdat hij me iedere keer pijn bezorgd. Ik weet niet hoe ik het contact goed moet verminderen omdat ik op sommige dagen nog met hem
fiets en ik naast hem zit met een vak. Ik weet echt niet meet wat ik met deze hele situatie moet doen. Zou iemand mij willen helpen?

liefs xx

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Om de leesbaarheid te verbeteren heeft P. een naam gekregen: P = Pieter

Hey,

Meestal is het moeilijk om iemand hierbij goed advies te geven, omdat de situatie heel persoonlijk is. Wij kennen de verhoudingen en betreffende personen niet. Dus hieronder volgt eerder mijn kijk op het verhaal met een vleugje advies.

Ik kan niet opmaken of jullie in de 1e ook contact hadden en in welke mate, maar ik hou het op sporadisch contact. Vervolgens zoekt Pieter in de 2de veel contact. Jij vindt dit zo te lezen alles behalve een probleem, want jullie worden, bijna letterlijk, 'maatjes'. In de 3de onstaat er dan (weer) een kloof tussen jullie. Dit vindt je aan de ene kant niet erg, want je twijfelt of je überhaupt nog wat voor hem voelt. Echter vindt je het vervelend als hij wel met andere meisjes aan de gang gaat, terwijl hij jou niet meer ziet staan.

Ik denk dat Pieter een soortgelijk probleem heeft. Hij laat blijken dat hij het niet prettig vindt als je met andere jongens contact hebt, maar tegelijkertijd houdt hij jou een beetje op afstand. Misschien wilt hij wel gewoon afspreken, maar wil hij niet (meer) met een meisje thuiskomen als er iemand is. Het is niet fair op één afwijzing te concluderen dat hij überhaupt niet meer wilt (zo beschrijf je het). Jullie gaan namelijk wel nog gewoon met elkaar fietsend naar school, zijn nog wel goede vrienden en hebben vast ook nog redelijk contact.

Het enige struikelpunt is dan; het niet meer willen afspreken vanuit zijn kant (mocht dit echt het geval zijn). Is hij daarom niet goed voor je? En verdient hij daarom jouw vriendschap niet? Dat lijkt me toch niet, maar jij bent de enige die dat kan bepalen. Niet iemand op een forum en zeker niet je vriendinnen.

Mocht het één groot misverstand zijn, ben je er snel uit. Waarschijnlijk is dit niet het geval, maar dan nog hoeft het niet lastig te zijn. Jullie zijn nog goede vrienden en zien elkaar nog regelmatig 1 op 1. Je kunt dit toch een keer opbrengen als jullie samen naar school fietsen? Je hoeft alleen te vragen of hij nog überhaupt met je wil afspreken. En zo nee, waarom niet (meer)? Als het namelijk aan jou ligt, kun je hier misschien wel wat aan doen.

Mocht hij het, om wat voor reden, niet meer willen heb je duidelijkheid. Dan kun je daarna bepalen of je het nog leuk vindt met hem contact te hebben zonder af te spreken of niet meer. Als je voor het laatste kiest, kun je dit toch gewoon tegen hem zeggen? Iets in de trant van ''Hoewel ik graag vrienden zou willen blijven, kan ik dat niet zonder dat ik afspreek met je, dan mist er toch wat voor mij''. Als je daarnaast aangeeft dat je hierdoor liever niet meer met hem fietst + dat je graag van plaats bij dat vak wisselt, heb je wat je wilt. Je contact zal dan beperkt zijn tot jullie blikken die elkaar een enkele keer zullen kruisen.

Maar is dit echt wat je wilt? Gooi je dan niet iets bij voorhand in de prullenbak terwijl het nog te repareren valt? Probeer het ten minste eerst te lijmen. Mocht dat niet lukken dan kun je altijd nog die keuze maken.

Ik had nog zoveel meer kunnen noteren, maar ik denk dat je hier wel genoeg aan hebt. Mocht het niet zo zijn, hoor ik het graag en licht ik graag toe.

In ieder geval; succes!

Reageer