Skip to main content
Vraag

Ik vind iemand leuk, maar ik weet niet wat ik moet doen

• April 6, 2026
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hey heyy,

k ben ondertussen 15 en sinds het begin van het schooljaar is er een jongen bij ons in de klas gekomen. ik noem hem hier even Noah. Noah is Marokkaans en een jaartje ouder omdat hij is blijven zitten. Toen ik een keer met een vriendin van het schoolplein afliep schopte hij per ongeluk een bal tegen mijn hoofd. Ik heb zijn reactie niet gezien, maar zijn vriend uit zijn oude klas zei wel: “Hey Noah, is dat niet dat meisje wiens snap jij wilt?” Ik liep door, maar dat bleef wel even in mijn gedachten hangen, natuurlijk. Toen ik weer de les in ging, keek hij mij de hele tijd aan.

Ik geef hem soms mijn huiswerk, en dan is hij de enige die mij echt oprecht bedankt, terwijl hij zijn vrienden aandringt om ook te bedanken. Toen er maar 2 plaatsen waren in de klas pakte Noah de stoel naast mij vast en zei tegen zijn vriend: “ik ga wel hier zitten, ga jij maar daar.” Ik weet dat het niet veel zou moeten betekenen, maar het is wel het idee dat hij vrijwillig (ook al waren er geen andere plekken), naast mij zou kunnen zitten, terwijl hij ook kon vragen of ik van plek zou willen ruilen. In het einde vonden ze toch wel 2 andere stoelen dus zat hij toch niet naast mij, maar dat is het punt niet.

Noah is de beste vriend van een andere Marokkaanse gast, die een soort de ‘gangster’ van de klas is, weet je wel? Noah en zijn beste vriend zijn (vriendelijk) bevriend met mijn ex vriendinnen (en een meisje (Lisa) dat een gerucht had gestart dat ik gay zou zijn (ben ik niet)). Ik  vind Noah dus erg leuk, maar ik dacht dat hij Lisa leuk vond, dus had ik het plan om mijn gevoelens voor hem te bevriezen zodat hij met Lisa zou kunnen gaan. 

Afgelopen toets week zat ik de hele tijd achter hem. Ik keek tijdens sommige toetsen wel eens naar zijn haar. Het was zo zacht, en ik stelde me voor hoe het zou zijn als ik mijn vingers erdoorheen zou halen. 

Van een vriendin heb ik laatst gehoord dat hij Lisa heeft afgewezen. Dat gaf me een raar maar erg opgelucht gevoel. Ik weet niet echt wat ik moet doen. ChatGPT en mijn beste vriendin zeggen dat hij me wel leuk vindt, maar ik weet het nou niet echt. En ook al vindt hij mij leuk, hij gaat het toch nooit bekennen.

Ik denk dat hij te ‘prideful’ is om te bekennen, en ik wil niet als eerste mijn liefde voor hem uiten. Wat moet ik doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties ze helpen enorm!!

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 6, 2026

update: mijn moeder vindt dat ik mijn gevoelens voor hem moet stoppen, want als Lisa dit ontdekt, zal ze mij helemaal vernietigen.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 9, 2026

update 2: hij gaat van school af aan het einde van dit jaar.. Ik denk dat ik mezelf langzaamerhand ga forceren om mijn gevoelens voor hem te wissen zodat zijn vertrek dan niet zo veel pijn gaat doen als nu.