Skip to main content
Vraag

Ik vind een meisje leuk

• March 27, 2026
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds dit schooljaar zit er een meisje bij me in de klas dat van een andere school komt, en eigenlijk vind ik haar al sinds het begin van het schooljaar leuk. Het enige ding is dat ik niet met haar durf te praten, dus de enige keren dat ik met haar heb gepraat begon zij het gesprek. Met Valentijnsdag heb ik gezorgd dat ze van mij anoniem een kaartje heeft gekregen, en achteraf gezien stond daar waarschijnlijk echt de domste tekst die ik had kunnen schrijven.

Verder heb ik het gevoel sommige mensen doorhebben dat ik haar leuk vind, terwijl ik niemand erover verteld heb. Een keer vroeg een klasgenoot wie ik leuk vond, en ik zei: ‘Wie denk je’, waarop hij zei: ‘Het is [haar naam] zeker.’ Ik ben zo bang dat de hele klas, inclusief zijzelf, weet dat ik haar leuk vind. Zelfs mijn ouders, die er ook niks over weten, vroegen laatst aan mij of ik haar leuk vond.

Ik kijk in de klas best wel veel naar haar, en gisteren zat ik naar haar te kijken, en zij zag dat. En ik bleef nog minstens 10 seconden naar haar kijken terwijl zij naar mij keek.

Wat moet ik nu doen? Ik durf haar namelijk niet te vragen.

Groetjes, H.K.M.

2 reacties

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hoi H.K.B.!

Heb je haar nummer of snap? Dan kan je misschien eerst daar met haar praten over waarover je ook maar wilt en dan wordt het denk ik ook makkelijker in het echt. 

Het enige ding is dat ik niet met haar durf te praten, dus de enige keren dat ik met haar heb gepraat begon zij het gesprek.

Als zij gesprekken met je begint, is dat een goed teken, toch? Ik wou dat mijn crush een gesprek met mij startte. Ik denk dat ze het dus wel leuk vindt om met je te praten, dus ze zal het denk ik echt wel leuk vinden om met je te praten. En ik weet dat dat één van de spannendere dingen is om te doen, maar stel dat ze het al weet en de rest van de klas ook, dan zullen ze het alleen maar goed en dapper van je vinden dat je het doet, toch? En er is niks ergs aan denk ik, hoor, dat de hele klas het weet. In mijn klas wist iedereen dat een jongen een meisje leuk vond, en die kregen ook verkering samen. Dus geloof me, het komt vast goed. 

Hopelijk kon ik je helpen en veel succes 💛 en geluk 🍀

Groetjes, Blauwe Banaan

Aulire
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 28, 2026

Een anoniem Valentijnskaartje is echt zo creepy…
Wat erin staat maakt het alleen enger en maakt niet uit wat daar staat.

Waarom doe je zo moeilijk?
We hebben liever iemand die zelfvertrouwen heeft dan iemand die bang en verlegen is.
Als een mooi iemand bang en verlegen doet en een lelijk iemand naar me toe komt, maar vol zelfvertrouwen, dan zou ik eerder met die lelijke jongen iets leuks gaan doen.

En hoe vragen je ouders of je haar leuk vindt?
Mijn ouders kennen niemand uit mijn klas, tenzij ik ze mee naar huis neem, wat er maar 2 zijn.
Dus die opmerking is een beetje vreemd want hoe kennen ze haar?

1, 2 tot 3 keer kijken/staren is normaal.
Maar als je dat vaker doet zonder iets te zeggen is dat extreem creepy.
En wil echt niet dat zulke personen me gaan volgen of vaker aankijken.

Praat gewoon met haar of vergeet haar, want zo maak je het alleen maar erger voor jezelf en voor haar, vooral als ze  net nieuw is op school.
Misschien is ze wel nieuw bij je op school, omdat er op haar andere school een creep zat die hetzelfde doet als jij.
Dus zou echt gewoon een gesprek aan gaan.
En als ze geen interesse heeft, weet je dat ook en kan je ophouden met denken aan haar.