Vraag

Ik mis mijn ex vriendin, zij is onduidelijk

  • 29 December 2018
  • 25 reacties
  • 916 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
He allemaal,

Ik ben een jongen van net 18 (ja ik moest liegen over mijn leeftijd, maar ik heb jullie hulp voor de laatste keer ff nodig en ken geen ander veilig forum hiervoor) en ik heb dit jaar in mei en juni een vriendin gehad. Ik was enorm gelukkig die periode, totdat ze het uitmaakte. De reden? Ze hield nog wel van me, maar vond me niet meer 'leukleuk'. Overigens was ik wel het beste vriendje wat ze ooit zou kunnen hebben (?!). Sindsdien hebben we nog best vaak contact met elkaar, ook over gevoelige familiedingetjes enzoo. We zitten bij elkaar op sport. Toen ik geen motivatie meer had om te sporten heeft zij me uiteindelijk ook overgehaald om wel te blijven. Maargoed ik vind haar dus nog steeds leuk en hou enorm veel van dr (al sinds ik dr ken want ze is ook gewoon echt lief). Maar ik weet nu ff niet wat ik moet doen met mn gevoelens. Vergeten gaat sowieso niet lukken. Ik wil dr zeggen dat ik dr nogsteeds erg leuk vind, maar ben ook bang om onze nog steeds goede band hierdoor te verliezen. Het ene moment doet zij lijken alsof ze me nog wel leuk vind, maar het andere moment ook totaal niet. Maar wat moet ik hier nou mee? Ik zie dr pas vrijdag weer op training en dit gevoel wordt steeds erger. Heeft iemand misschien tips voor me? Het wordt namelijk alleen maar extremer merk ik... Alvast bedankt.

25 reacties

Badge +2
Beste anoniem2000kvz,

Het forum van de Kindertelefoon is een plek waar jongeren van 13 tot 18 jaar elkaar kunnen informeren, adviseren en ondersteunen over uiteenlopende onderwerpen. Om de kwaliteit van het forum te bewaken en het forum voor alle jongeren een prettige omgeving te maken zijn er forumregels opgesteld waar iedereen zich aan moet houden. Voordat je gebruik maakt van het forum, ga je akkoord met deze forumregels en het privacystatement.

Liegen over je leeftijd is niet de bedoeling, hieronder kan je nog even de forumregel lezen :

Forumregel 1:

Het forum is voor jongeren van 13 tot 18 jaar
Dit forum is voor jongeren van 13 tot 18 jaar. Ben je jonger, neem dan eens een kijkje op onze site voor 8 tot en met 12 jaar. Ben je 18 jaar of ouder, zoek dan een forum dat bij je leeftijdscategorie past. Als we twijfelen of je binnen deze leeftijdscategorie valt dan kan het zijn dat we je identiteitsbewijs opvragen. Ontvangen wij die niet, dan kunnen we besluiten je account te verwijderen.

Hartelijke groet,

Carina,
De Kindertelefoon.
Tjongejonge, ik ben letterlijk 3 dagen ofzo 18 en heb voor 1 keer advies nodig, krijg ik dit gelijk... Ik had ook niks kunnen zeggen he. Na deze post beloof ik nooit terug te komen. Ik snap het zijn regels maar mn gevoel overheerst echt op dit moment dus kunt u niet een uitzondering maken voor ik denk 2 dagen ofzo?
Hi Carina en anoniem2000kvz,

dat je net een paar dagen geleden 18 bent geworden lijkt me geen probleem. Btw nog gefeliciteerd met je verjaardag en volgens wat de KT zelf schrijft kun je nog gewoon tot de dag voor je 19e verjaardag op het forum deelnemen.

Hieronder het linkje en een quote van een gedeelte van de tekst die je daar kunt lezen:

https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/forumregels-36128#post290854

quote

Nee je raakt je account niet kwijt als je 18 jaar bent. Wel wordt je account op je 19e jaar verwijderd.
Nog veel plezier op het forum!

einde quote

Groetjes,
M&M's
Thanks M en Ms, aan jou heb ik wat!

Nu weer ontopic. Ik wil dr morgenavond na werk (17:00/18:00) eigenlijk een appje gaan sturen, ook vanwege t einde van t jaar dan kan ik het misschien wat mooier brengen. Alleen hoor ik nog steeds graag jullie advies forummensen 🙂
Hi anoniem2000kvz,

graag gedaan, KT heeft natuurlijk wel gelijk en het was natuurlijk een beetje op het randje wat je gedaan hebt. Maar ja, je hebt het wel gelijk gezegd in de eerste zin van je topic. Dus ja, ik zou nog ff sorry zeggen tegen KT. Maar ja, das aan jou.

Verder ontopic. Ik weet dus gwn eigenlijk niks over relaties met meisjes. Ik val op jongens en heb een vriendje en ik heb een oudere zus, dus ja, ik ga toch maar ff wat proberen te schrijven.

Ik moet afgaan op de info die je geeft, dus zeg het gerust als het anders is en ik het niet goed begrijp.

Jullie hebben volgens mij nog steeds een goede band wat op zich al mooi is natuurlijk. Jullie hebben zelfs een paar maanden verkering gehad en zij heeft dat uitgemaakt, omdat zij het gevoel niet meer echt had en jij nog wel.

Dat is altijd vervelend als één van beiden dat zo voelt. Maar ja, als het zo is dan is het wel eerlijk van haar om dat te zeggen.

Ze heeft nog steeds wel gevoel voor jou, maar kennelijk als goede vrienden en niet als in een relatie.

Zelf heb ik een goede vriend die verliefd op mij was, maar ik niet op hem. We hebben nooit verkering gehad en van mijn kant gaat dat ook niet gebeuren. Maar ik houd wel van hem en zou alles voor hem doen als er iets is.

Soms merk ik dat hij meer zou willen, dus een relatie. Maar hij weet dat ik een vriendje heb en hij kent hem ook. Hij respecteert dat ook wel, maar heeft het er soms ook wel een beetje moeilijk mee.

Jouw situatie lijkt hier op. Maar ja, de liefde moet van 2 kanten komen, anders werkt het niet.

Het vervelende is nou misschien in jouw situatie dat ze in jouw ogen signalen geeft dat er misschien meer is of zou kunnen zijn tussen jullie.

Er is eigenlijk maar één manier om er achter te komen hoe het precies zit en dat is erover praten.

Ik zou gwn heel eerlijk tegen haar zijn en zeggen wat jouw gevoel is. Geen verwijten maken dat ze niet duidelijk is, want in haar ogen is ze dat misschien wel, dus voorzichtig aanpakken. Das altijd beter in een gesprek.

Zelf zou ik, denk ik, als ik in die situatie zou zitten zoiets zeggen als:
We kennen elkaar nou al best een hele tijd en ik voel me goed bij jou. Je weet dat ik het fijn vond om verkering met jou te hebben en ik vond het jammer dat jij dat gevoel niet meer had. Gelukkig ben je er na die tijd altijd voor me geweest. Daar ben ik heel blij mee en daar wil ik je ook voor bedanken.

Maar er is toch iets waar ik al een tijdje mee rondloop en omdat ik weet dat ik alles bij jou kwijt kan, wil ik dat graag vertellen.

Het zit zo, dat ik nog steeds gevoelens voor je heb. Ik bedoel meer dan alleen vriendschap en soms denk ik dat jij dat ook nog voor mij hebt en dat maakt het dan des te moeilijker.
Je weet dat ik jouw vriendschap niet kwijt wil, maar ik wil ook gwn eerlijk tegen je zijn. Dus ja, dat wil ik gwn even kwijt en er met je over praten.

Nou ja, zoiets dus en dan moet jij natuurlijk je eigen woorden gebruiken en zeggen wat je kwijt wilt.

Zou zoiets kunnen werken, denk je?

Oh ja, niet dat hele verhaal in de app doen natuurlijk. Beter is irl, dus als je iets met haar kan afspreken is dat altijd beter.

Iig veel succes morgen ☺️

Ik hoor het wel.

Groetjes,
M&M’s
Thanks! Is het misschien een idee om eerst iets als dit te sturen:

He, ik moet je iets kwijt maar weet niet of je het überhaupt wel wilt horen. (Hierdoor weet ze zeer waarschijnlijk wel waar het over gaat tenminste dat gevoel heb ik). Als je t wilt weten, wil je t dan via whatsapp weten of heb je liever dat ik t irl (bijvoorbeeld op training vrijdag) vertel? 🙃
Hi,

ja kan wel, jij weet beter als ik hoe ze er op zal reageren.

Maar ik zou zelf toch liever het hele verhaal irl vertellen. Dan heb je haar aandacht en zie je hoe ze reageert, dus niet alleen met woorden maar ook met lichaamstaal.

Als je alles over de app doet, heeft ze misschien ook nog andere dingen aan haar hoofd. Of er komt iemand bij haar binnen of de telefoon gaat of haar moeder vraagt of ze NU de afwasmachine wil uitruimen ofzo en als ze daarom dan een beetje pissig op haar moeder is (ik zeg maar wat) gaat ze misschien een beetje onaardiger tegen jou doen ofzo, terwijl ze dat weer niet zo bedoeld.

Drm zou ik liever irl doen. Dan kun je iig zien en meemaken wat er verder om haar heen gebeurd. Snap je?

Maar ja, dan moet je misschien nog tot het eind van de week wachten, dus das dan weer best lang. Jij wilt haar het liefst zo snel mogelijk vertellen natuurlijk.

Dus ja, beetje ingewikkeld is het wel 🤔

Of je moet proberen eerder met haar af te spreken. Kan dat?

Nou ja, kijk maar wat je het beste lijkt.

Misschien heeft er iemand anders ook nog een goede tip.

Groetjes,
M&M’s
Dankjewel. Daar zit zeker wat in. Ik ga het sowieso met dr proberen te bespreken irl. Maar dat duurt waarschijnlijk nog wel ff ja... iemand misschien een idee hoe ik dr kan vragen/overhalen om voor vrijdag al af te spreken?? Fijne jaarwisseling alvast!
Hi,

je kunt vragen of ze vannacht uit gaat en of jullie elkaar dan ergens tegen kunnen komen. Dat is dan wel niet een één op één date, maar je kunt dan misschien wel iets afspreken voor later in de week om samen te doen.

Is er morgen ergens bij jou in de buurt een nieuwjaarsduik? Dan kun je haar vragen om daar te gaan kijken of meedoen, maar ja, dat lijkt me wel een beetje fris, maar ok.

Of als er een schaatsbaan is in de stad op een pleintje of een echte schaatsbaan natuurlijk, dan kun je haar vragen te gaan schaatsen. Als je dat zelf ook leuk vindt natuurlijk.

Naar de film en daarna even ergens iets gaan drinken, want tijdens de film zelf is er niet veel ruimte om te praten.

Shoppen? Volgens mij is er meestal uitverkoop na nieuwjaar.

Verder kun je ook een andere activiteit doen, zoals bowlen, maar das vaak leuker met meer mensen, alhoewel jij natuurlijk het liefst met haar alleen zou gaan.

Er zijn natuurlijk veel meer dingen die je kunt doen, maar ik begrijp een beetje dat jullie niet gewend zijn om samen vaker alleen af te spreken of heb ik dat mis.

Voor de activiteiten die ik hierboven noem lijkt het me niet raar of ongemakkelijk om haar uit te nodigen.

Zeg gewoon dat het je leuk lijkt om iets te doen in de vakantie en dat je het altijd gezellig met haar vindt ofzo. Steeds binnen zitten verveelt ook als je alleen bent.


Groetjes en fijne jaarwisseling ☺️,
M&M’s
Thanks. Ik wil dr vandaag ff appen nog ja, maar dr telefoon is wel kapot dus moet eerst ff wachten tot ze weer online komt. Ik vraag gewoon of ze misschien zin heeft om iets te doen morgen of overmorgen en zeg dr bij dat ik t okk begrijp als ze t niet wilt.
Oke, nu ben ik heel erg confused.

Ze zei dat het haar gezellig leek om (deze week) af te spreken. Ze wist nog niet precies welke dag. Daarop antwoordde ik:

Ohh okee ik heb verder geen dingen deze week dus hoor wel wat je t beste uitkomt 🙂

vervolgens kreeg ik van haar de volgende reactie:

Oh ja ik heb deze week nogal veel te doen en in te halen dus dat wirdtvhem niet denk ik.


Wat moet ik hier mee?! Ik heb geantwoord dat ik het jammer vind maar dat er niks aan te doen is. Maar is dit een signaal wat ze (onbewust of niet) afgeeft? Vindt ze het misschien spannend? Herkent iemand zo’n verschillende reactie als de avond ervoor? Ik ben nu toch wel echt radeloos geworden hoorr...

gr
Als iemand dit leest ik hoor heel graag of haar laatste bericht iets van een signaal is ofzo. Verwacht ze dat ik meer moeite voor dr doe? Zou ze alsnog besloten hebben dat ze niet met me wilt afspreken? Sorry voor mijn enigszins ongeduldige gedrag, ik mis dr gewoon echt enorm in mn leven whoops.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik denk dat het wel erg vergezocht is om in haar bericht een dubbele betekenis te zien, maar het kan natuurlijk wel dat ze besloten heeft terug te krabbelen. Het lijkt mij aannemelijker dat ze het gewoon druk heeft met vriendinnen of iets dergelijks want anders verzint ze toch wel direct een smoes lijkt mij ipv eerst aan te geven dat het haar gezellig lijkt. Je kunt naar mijn mening het beste voorstellen om dan volgende week of ergens in de weken daarna af te spreken. Je krijgt dan vanzelf antwoordt op de vragen die je nu hebt/stelt.
Oke bedankt. Ik denk dat ik vanmiddag/vanavond gwn een appje als dit stuur;

Heyy, ik moet iets aan je kwijt maar denk niet dat t erg gepast is om dat via whatsapp te zeggen... Dus kan ik vrijdag voor/na de training ff spreken pleasee? 🙂

Benieuwd hoe ze daar op reageert. Dat bericht is toch niet “te direct”?
Heb het bericht klaarstaan maar durf t gewoon echt niet te versturen :s Straks reageert ze heel afstandelijk ofzo, ugh waarom is het leven soms zo moeilijk... Kan iemand me die goeie moed ff geven idk misschien helpt het
Ik herken je sitautie heel erg... De hele tijd met je gedachten bij een ding blijven is niet altijd goed. Als ik jou was zou ik afeiding proberen te zoeken. En wachten tot vrijdag zodat je irl met haar kan praten.

Als je echt nu een berichtje wilt sturen kan dat ook. Ik denk niet dat ze afstandelijk gaat reageren als je zo'n belangrijk berichtje stuurt. Jullie hebben tenslotte verkering gehad en ze geeft nogsteeds om je dus ik denk niet dat ze zoiets zou doen.

Ik weet dat het moeilijk is maar heb geduld.

Veel succes!
Hi Alfred!

Dank voor je reactie. Ik heb dr geappt dat ik dr graag vrijdag voor of na de training zou willen spreken omdat ik iets wil vertellen. Je hebt gelijk dat ik afleiding moet zoeken. Het scheelt dat ik morgen van 12-21 moet werken, dan ben ik sowieso wel ergens anders met Mn gedachten. Maar ja nu ff afwachten op dr reactie. Ik laat weten als ik reactie heb of als er iets gebeurt.
Ugh, vandaag niet veel geluk gehad. Ze komt as vrijdag niet trainen dus zie ik dr maandag pas weer. Ze vroeg toen of ik vandaag anders ff ergens wou meeten om t dr te vertellen, maar dat ging dus niet wegens werk. Baal hier zooo erg van he. Ik zou nu echt een moord doen om dr dit weekend te zien 😞 Maandag is t sowieso allemaal stress weer wegens school enzo weet t zeker. Wat een k*tsituatie dit. Moest dit ff kwijt.
Hi anoniem2000kvz,

jammer dat ze morgen niet kan komen trainen. Wel aardig dat ze voorstelde vandaag iets te gaan doen (das positief toch?), maar ja, dan heb jij weer net pech dat je aan het werk moest.

Wat dat betreft zit het niet mee, maar je gaat haar sws maandag weer zien.

Probeer het ff los te laten, je kunt je er nu wel druk om maken, maar daar ga je je ook niet beter door voelen. Bovendien verandert dat niks aan de situatie.

Geniet nog van de laatste vakantiedagen, doe iets leuks en relax.

Weet je al ongeveer hoe en wat je tegen haar wil gaan zeggen?

Groetjes,
M&M's
He M en Ms!

Je hebt gelijk ja.
Over je laatste vraag; daar twijfel ik echt nog over. Wil sowieso zeggen dat ik nogsteeds heel veel van dr houd en dat ik dat waarschijnlijk altijd zal doen. Maar wat moet ik in godsnaam daarna zeggen?!
“Ik vroeg me af hoe het me jou gevoelens zit?” Klinkt zo lekker onzeker...

”Ik vroeg me af of we het misschien nog 1 keer kunnen proberen samen?” Wel lekker direct (en hetgeen dat ik het liefst wil natuurlijk), maar misschien te direct...

of wat anders? Heb nog nooit in zo’n situatie gezeten. Enja, moet het dr nu wel echt gaan vertellen want heb nu al gezegd dat ik dr wil spreken (en het moet er ook echt uit).

dusja. Iemand tips wat ik het beste kan zeggen?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ik denk dat je het in eerste instantie prima bij "Wil sowieso zeggen dat ik nogsteeds heel veel van dr houd en dat ik dat waarschijnlijk altijd zal doen" kan laten. Het kan niet slecht zijn om haar de kans te geven uit zichzelf daarop in te gaan. Aan de hand van haar reactie kun je dan bepalen wat je verder wilt zeggen, als er überhaupt nog iets gezegd moet worden.

Ik zou ook zeker niet direct voorstellen om het opnieuw te proberen, want dat lijkt óók mij een beetje te direct/gehaast. Dit is echter wat ik je aanraad, maar jij weet het beste hoe het ervoor staat en je bent de enige die kan anticiperen op het verloop van het gesprek. Probeer het niet al te veel te plannen en doe vooral wat goed voelt dan komt het sowieso goed. Alvast veel succes en vergeet tot die tijd niet te relaxen!
Chijua bedankt. Ik zie wel hoe het gesprek loopt. Ben echt rete zenuwachtig nu al. Ben echt benieuwd naar dr reactie. Hoop natuurlijk het beste maar je weet t niet van te voren. Had t er guster nog wel over met een jongen uit de groep, die dr overigens niet heel goed kent. Hij gaf wel aan aan dr te zien dat zien me nog leuk vond, maar ook dat kan je natuurlijk niet volledig aannemen. Nouja mocht iemand nog tips of advies hebben hoor ik hebt graag.
mensen ik heb nog ff dringend jullie hulp nodig aub!! Ik ga morgen dus met dr praten. Ga zeggen dat ik nog steeds veel voor dr voel enzoo, maar wat dan?! Wat als er dan opeens een giga stilte valt? Hoe moet ik nou weer reageren als ze positief/negatief reageert? Ik maak me echt zo veel zorgen nu al... Alle hulp is welkom ik heb ook gewoon behoefte aan mensen die me ff willen steunen ofzo.. Ik wil dr eigenlijk voorstellen om voor de training ff te praten, anders is t miss zo akward tijdens de training dat ik t dan niet gwn zeg
Als er een stilte valt kan je altijd vragen wat ze er van vind of hoe zij zich daarbij voelt, maar hoogstwaarschijnlijk gaat het gesprek vanuit daar vanzelf. Ik weet bijna zeker dat ze niet negatief zal reageren jullie hebben tenslotte een relatie gehad en zijn al best wel lang vrienden. Ook heb je gezegd dat het over iets belangrijks gaat.
Nu moet je je er niet al te veel druk over maken, je kan er nu toch niks aan doen. Probeer jezelf af te leiden door een serie te kijken ofzo.

Veel succes, ik leef met je mee!
Heey, hoe is het gegaan?

Reageer