Ik mag geen vriendje

  • 21 May 2019
  • 4 reacties
  • 177 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy iedereen,
ik ben een meisje van 13 en vind een jongen leuk... maar van mijn ouders mag ik geen vriendje omdat dat me teveel zou afleiden van school. Ik zou echt graag een vriendje willen dus wat moet ik nu doen?

4 reacties

Hey,
ik snap dat je graag een vriendje wil
zit je in de eerste of nog in groep 8?
Ik denk dat je niet te veel aan de iedealen van een relatie moet denken
en op jou leeftijd steld het meestal nog niet heel veel voor
je zou bijvoorbeeld wel gewoon lekker kloos met hem kunnen zijn en een beetje flirterig doen maar geen verkering hebben
dat zou ik doen
succes er me xxx
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je wilt graag een vriendje, maar dit mag niet van je ouders. Je geeft ook aan dat je een jongen leuk vindt.
Ik raad je aan om het met je ouders te bespreken zodra het erop begint te lijken dat het weleens op verkering zou kunnen uitdraaien. Je kunt dan aangeven dat je een leuke jongen kent waarmee je het erg gezellig hebt en dat je best wel heel graag verkering met hem zou willen hebben. Dan kunnen jullie het gezamenlijk hierover hebben en misschien veranderden ze hun standpunt dan enigszins. Een vriendje moet, lijkt mij, toch makkelijk passen in het leven van een 13-jarige zonder dat school daarvan de dupe is (maar aan mijn mening heb je in deze helemaal niets).

Zolang het niet lijkt alsof het serieus iets kan worden heeft het ook vrij weinig zin om een gesprek hierover met je ouders aan te gaan, maar dat is (bijna) overbodig om te vermelden.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om voor je ouders te verzwijgen dat je een vriendje hebt. Dan zul je daar echter wel altijd rekening mee moeten houden en dan kan hij ook niet zomaar bij jou over de vloer komen. Dat lijkt mij niet ideaal.

Mocht je een oudere broer of zus hebben zou je het er met hen over kunnen hebben aangezien zij mogelijk eerder in een soortgelijke situatie hebben gezeten. Misschien kunnen zij je op de een of andere manier helpen.

Meer zinnigs kan ik er niet van maken (als dit überhaupt al zinnig was).
Stiekem doe ik altijd! En als ze er dan achter komen zeg ik gwn Ja t is uit ofzo iets. Als je hem wel mee naar huis wil nemen doe dan alsof jullie beste vrienden zijn of zeg dat hij op jongens valt dan laten je ouders het vast wel los en na een paar maand met goede cijfers zeg je dat je hebt gehat en er niks aan de hand was met je cijfers dus dan moeten ze wel toe laten
Hey,

je ouders hoeven het niet persee te weten, het is niet dat je toestemming van je ouders nodig hebt voor dit soort dingen. Als jij verkering wil moet je dat lekker doen, tenzij de ander niet wilt. Wanneer het verandert in een serieus relatie dan zal er een moment komen waarin je het tegen je ouders moet gaan vertellen en de ander moet gaan voorstellen. Maar op die leeftijd komen serieus relaties niet heel vaak voor, dus doe gewoon wat je zelf wilt.

Succes!


Groetjes,

Reageer