ik kan moeilijk een realtie aangaan met iemand

  • 2 March 2019
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai, ik ben en jongen van 16 jaar en ik heb DCD (developmental coordination disorder). Hier door kan ik moeilijk de emoties en reacties van mensen om mij heen verwerken en begrijpen. Ik vind het hierdoor ook moeilijk om een contact te maken met een meisje die ik leuk vind, ik kan namelijk niet bepalen wat voor reactie ik terug krijg of dit nou afwijzend is of juist geïnteresseerd is. Ik hoop hier op het forum meer advies te kunnen krijgen wat ik hiermee kan doen of hoe ik mijzelf wel kan aanleren om dit te herkennen?

2 reacties

ik heb zelf ASS (authisme spectrum stoornis). hierdoor kan ik ook moeilijk bepalen wat mensen vinden of willen. je kunt aan je vrienden om tips vragen en er met hen over hebben dat heeft mij erg geholpen. ook kun je op het internet veel tips over mensen hun gedrag vinden.
Hoi

Je zou een meisje dat je leuk vindt graag beter leren kennen, maar vindt dit lastig vanwege je stoornis. Heb je professionele hulp voor je stoornis? Zou je dat overwegen? Een hulpverlener zou je kunnen helpen bij het leren omgaan met DCD.

Zoals jessefs zei, kan het helpen om hier met vrienden over te praten. Wie weet hebben zij wel tips voor jou.

Groetjes
Kenshin

Reageer