Skip to main content

Heyy, ik had een vriendje waarmee ik het een tijdje geleden uitgemaakt heb. Maar op een of andere manier voel ik me nog steeds een soort van schuldig, ik weet niet hoe ik het moet noemen. 

We hebben namelijk heel lang gehad, toen we 10 / 11 waren hadden we al verkering. Dat is natuurlijk niet echt een relatie te noemen. Maar toen hielden we echt lang. Toen gingen we allebei naar een andere school en spraken we maar eens in de zoveel tijd af. Hij praatte nooit meer met me en ik had helemaal niet het gevoel alsof hij mij leuk vond. 

Als ik heel eerlijk ben was ik niet eens verliefd op hem, en ik heb het gevoel dat ik dat nooit geweest ben. 

Dat heb ik hem dus vertelt en toen besloten we vrienden te blijven. Maar nu praat hij al helemaal nooit meer en spreken we nooit meer af, het is alsof ik verdwenen ben.

Op een of andere manier voel ik me ook onzeker hierover. De meeste kinderen hebben geen verkering op hun 10e en daarbij wil ik later nog wel een vriendje en dan ben ik bang dat hij het erg vind dat ik zo lang verkering gehad heb. 

Ik zit hier echt mee en al best een tijdje dus hebben jullie tips? Liefs

Hey 

Wat vervelend voor je dat de situatie met je ex-vriend je onzekerheid bezorgt. Als je zo lang een relatie met deze jongen hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je na het uitmaken best in de war bent. 

Naar mijn vermoeden zou een nieuwe vriend zich niet druk maken om jouw vorige relatie. Het zou zelfs kunnen dat deze de duur van je vorige relatie zal bewonderen, aangezien het niet eenvoudig is om op zulke jonge leeftijd een relatie in stand te houden. 

De band tussen twee mensen kan evolueren. Soms is dat dichter naar elkaar toe, soms eerder uit elkaar. Je hoeft je voor het uitmaken dan ook helemaal niet schuldig te voelen; vermoedelijk gaan jullie beiden eenvoudigweg jullie eigen pad op. 

Heel erg bedankt voor je tip! Echt fijn dat je mij zo goed helpt. :heart:

Haai, 

Ah wat naar dat je je zo voelt, maar je moet je echt geen zorgen maken. Jullie waren jong en zaten nog op de basisschool, zoals je al zei kan je dat niet echt een relatie noemen. Beide zijn jullie een andere richting opgegaan en dat is helemaal niet erg, dat is juist goed. Zo ontdek je veel meer, wat natuurlijk ook heel erg leuk is. Je hoeft je ook zeker niet schuldig tegenover hem te voelen, jij hebt jou leven en hij de zijne. Ik zal gaan genieten van de jaren die je als tiener hebt en zoveel mogelijk op avontuur gaan

Kussiesss

@lizaadje  dat is waar, bedankt voor je hulp! 

Reageer