Vraag

Ik ben verliefd op een leraar, wat nu?

  • 30 June 2019
  • 4 reacties
  • 410 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey! Ik ben een jongen van 16 en ik ben net geslaagd, dus ik zit niet meer op de middelbare school. Nu is het zo dat ik verliefd ben op mijn geschiedenis leraar. Het is nu dus een “oud” leraar, omdat ik dus niet meer op de middelbare school meer zit en hij dus geen leraar meer van mij is. Zelf ben ik er nog niet helemaal achter of ik hetero of bisexueel ben. Ik voel mij ook aangetrokken tot meisjes, dus ik ben sowieso niet gay. Ik vraag mij ook af of hij gewoon hetero, bisexueel of gay is. Ik weet wel van hem dat hij een vriendin gehad heeft afgelopen schooljaar, maar dit uit is gegaan.

Nu heb ik ook het gevoel dat de verliefdheid niet alleen uit mijn kant komt. Hij heeft namelijk wel eens vaker mij 4 e-mails per dag verstuurd om te vragen of ik na schooltijd even bij hem langs zou kunnen komen in zijn lokaal om het over het profielwerkstuk te hebben, maar hier hebben we niet alleen maar over gepraat en toen er een andere leraar het lokaal binnenkwam ben ik snel weggegaan. Ook kwam hij mij vaker wat uitleggen (omdat ik natuurlijk graag wilde dat hij weer dicht bij mij in de buurt kwam). Hij heeft toen ook een keer met zijn voeten over mijn voeten gewreven tijdens de les. Ook leek het wel alsof hij een beetje flirtte tijdens de les, omdat hij erg vaak complimentjes en knipoogjes gaf.

Nu ben ik dus van school af en is het dus niet meer leraar-leerling verhouding. Wel is hij 32 en ik ben 16. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Moet ik het achter mij laten (wat vrij moeilijk gaat omdat ik nog steeds overal zijn foto’s terugvindt), moet ik hem eens mailen om wat te doen of het hem gewoon eerlijk vertellen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

4 reacties

Hey,

Vervelend hé? Liefde. Soms is het het beste wat je is overkomen, en soms is een virus dat je consumeert van binnen.

Als ik jou was zou ik nadenken: ben ik biseksueel of hetero? Ik snap dat je hier niet na 1 uur uitkomt. Maar denk goed na en test het. Kijk bijvoorbeeld naar een jongen, en denk of je het fijn vindt om met hem in bed te gaan. En doe dan hetzelfde met een meisje.

Maar, een relatie hebben je leraar is strafbaar. En als je merkt dat hij expres met je flirt, moet je dit melden. Over die mailtjes en complimenten denk ik gewoon dat hij z'n werk doet. Van wat ik lees is de kans best klein dat hij verliefd is op jou.

Als je echt nieuwsgierig bent, kun je het hem vragen, en kun je vragen waarom hij dat voeten wrijven deed eventueel. Maar, als hij niet op jou verliefd is, kan dat gebeuren. Ik verzeker je dat je een vriendje / vriendin krijgt. Chin up and move forward :)

-Robin
Hey,

Vervelend hé? Liefde. Soms is het het beste wat je is overkomen, en soms is een virus dat je consumeert van binnen.

Als ik jou was zou ik nadenken: ben ik biseksueel of hetero? Ik snap dat je hier niet na 1 uur uitkomt. Maar denk goed na en test het. Kijk bijvoorbeeld naar een jongen, en denk of je het fijn vindt om met hem in bed te gaan. En doe dan hetzelfde met een meisje.

Maar, een relatie hebben je leraar is strafbaar. En als je merkt dat hij expres met je flirt, moet je dit melden. Over die mailtjes en complimenten denk ik gewoon dat hij z'n werk doet. Van wat ik lees is de kans best klein dat hij verliefd is op jou.

Als je echt nieuwsgierig bent, kun je het hem vragen, en kun je vragen waarom hij dat voeten wrijven deed eventueel. Maar, als hij niet op jou verliefd is, kan dat gebeuren. Ik verzeker je dat je een vriendje / vriendin krijgt. Chin up and move forward :)

-Robin

Hey, bedankt voor je reactie. Ik moet inderdaad nog alles precies uitvogelen inderdaad. Als hij nu geen leraar meer van mij is, is het dan nog steeds strafbaar? Ik kan nu namelijk HBO studeren en hij blijft dan dus achter op de middelbare school. Ik vind het gewoon heel erg lastig om hem uit mijn hoofd te zetten. Hij is gewoon zo leuk!
Hey!

Tja, best lastig. Maar ik weet niet alles van wet, ik weet wel dat het strafbaar is als je met je docent gaat, maar niet met je ex-docent. En over dat gedenk aan hem, probeer wat activiteiten te doen 🙂. Heb je een sport of iets dergelijks? Zet een doel, zo is hij even uit je hoofd en kun je kijken wat je het best kunt doen.


-Robin
gwn doen joh

Reageer