Skip to main content

ik ben verliefd op een jongen, hebben jullie tips?

  • April 13, 2026
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi,

Ik ben verliefd op een jongen uit mijn klas. Ik heb hem al een keer een berichtje gestuurd toen ik met een vriendin aan het logeren was, ik heb toen een tijdje met hem gepraat maar helaas zij hij dat hij niet hetzelfde voelde voor mij als ik voor hem. We hebben afgesproken goede vrienden te blijven alleen kan ik hem maar niet vergeten. Ondertussen wist de hele school ook al dat ik hem leuk vond en dat ik hem heb gevraagd en ben afgewezen, maar nu word ik dus de hele tijd aan allemaal andere jongens gekoppeld en ik weet niet wat ik nu moet doen want ik vind die andere jongens op zich ook wel aardig maar ik ken ze totaal niet goed.

Hebben jullie tips wat ik kan doen?

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 22, 2026

hoi allemaal,
Ik heb 2 maanden geleden wat geplaatst over dat ik verliefd was op een jongen uit mijn klas en was afgewezen. Inmiddels zijn we gewoon nog vrienden, maar ik vind het nog steeds lastig om bij hem in de buurt te zijn, en we moesten laatst voor school ook nog iets organiseren dat was met hem en mijn beste vriendin dus dat viel wel mee, maar ik vind het nog steeds ongemakkelijk.

Ik had het er ook over dat ik op school aan allemaal andere jongens uit de andere stamklas maar die wel met duits bij mij zitten word gekoppeld en dat ik niet weet wat ik ermee aan moest. Het word alleen de laatste tijd steeds erger. Het stomme is het gebeurd door 2 meisjes en die zitten tussen die jongens en mij in als het ware dus die geven het door wanneer die jongens iets zeggen of willen. Alleen is het zo dat doordat die 2 meiden er tussen zitten ik niet eens weet of het waar is wat zij allemaal zeggen, dus ik zou eerder willen dat die jongens zelf naar me toe komen in plaats van dat het tussen hun moet alleen durf ik dat dus niet te zeggen tegen hun, omdat ik dan denk dat ze denken dat ik het wel leuk vind als ze dingen tegen me zeggen. Dat is een soort van zo want ik weet niet echt wat ik van die aandacht moet vinden maar het is wel beter als ze me dan bijvoorbeeld willen vragen om iets met mij te gaan doen of om mijn snap te vragen dat ze het dan rechtstreeks naar mij doen en niet via hun want dat is heel erg onhandig.

Als je dit ziet en je denkt advies te kunnen geven help me dan alsjeblieft door een reactie te sturen bij mijn andere bericht had ik namelijk geen een reactie maar wel dat het bericht 73 keer was bekeken als het niet meer is geworden inmiddels.

Help me alsjeblieft!


Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hallo ​@cookie15 

Om te beginnen is het is super logisch dat je het nog steeds ongemakkelijk voelt rondom die jongen uit je klas. Verliefdheid kun je helaas niet zomaar wegstoppen, zeker omdat je elkaar vaak ziet.

Wat betreft die meiden die je de hele tijd koppelen, dat is natuurlijk super vervelend. Ik herken het wel, dat ik vroeger ook vaan aan zowel meisjes als jongens gekoppeld werd. Vaak doen ze dat gewoon omdat ze denken dat het grappig is, maar misschien weten ze niet dat jij er zo mee rondloopt.

Zeg de volgende keer iets in de richting van "Als hij dat echt wilt, moet hij lekker zelf naar me toe kome"

Dan hoef je ook geen duidelijke ja of nee te geven. Als ze je echt leuk vinden hebben ze het er wel voor over om op je af te stappen. Als dat niet zo is, weet je dat ook.

Sterkte!


Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 26, 2026

@Pietertje2103 
Dankjewel voor je reactie dat zal ik dan zeker doen zodra ik ze weer zie, ik weet niet wanneer dat is want ik heb alleen nog toetsweek en daarna vakantie.

Groetjes Cookie15


Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

@cookie15 Succes met je toetsweek!