Skip to main content
Vraag

Ik ben verliefd maar weet niet zeker of hij mij ook leuk vind.

• April 2, 2026
  • 0 reacties
  • 2 Bekeken

Hi, 

Ik ben al een langere tijd verliefd op een jongen uit mijn klas. Sinds de 2e zijn we dikke vrienden geworden (zitten nu in de 4e) maar ik merk dat ik toe ben aan meer. We hebben veel met elkaar afgesproken met andere erbij maar ook een paar keer samen. Het was dan heel gezellig, maar ik moet wel altijd het initiatief nemen, waar ik onzeker over word. Ook is ie soms best beschermend, voorbeeldje: We waren ‘s avonds aan het hardlopen samen en een paar jongens riepen wat dingen naar mij dus ik stond op high alert. Hij vroeg waar ik bleef dus ik legde uit dat ik even met andere dingen bezig ben want als meisje ben je soms best kwetsbaar. Toen zei die dus dat hij daar op let en ik dat niet hoef te doen. Dit gaf mij het idee dat ie misschien dezelfde gevoelens deelt, aan de andere kant doet ie vooral in ander gezelschap heel afstandelijk en soms onaardig. Wat mij wel is opgevallen is dat ik vaak naar mij kijkt, maar hij kijkt gelijk weg als ik oogcontact maak. Ik ben verliefd maar weet niet zeker of hij mij ook leuk vind