Vraag

Ik ben gay maar nog niet out

  • 23 August 2018
  • 28 reacties
  • 285 Bekeken


Toon eerste bericht

28 reacties

Hey Cxxxx

Wat dapper dat je van plan bent uit de kast te komen. Ik hoop dat je omgeving positief reageert, en dat je de nodige steun krijgt.

Ik vermoed dat je broer eerder verdriet had om zijn relatie die uitging, dan om het feit dat zijn vriendin verder ging met een meisje. Jij bent zijn jongeren broer, en ik kan me bijna niet anders voorstellen dan dat je zijn steun hebt.

Je voelt het juiste moment vast aan. Je hebt al een hoop coming-out video's gekeken, dus je hebt vast een beeld van waaraan je je kan verwachten. Iedereen reageert anders, en jij bent het best geplaatst om aan te voelen hoe je ouders gaan reageren.

Op school uit de kast komen zal vast een hele verluchting zijn. Niet meer moeten doen alsof je hetero bent klinkt best fijn. Als er toch personen zouden zijn met een negatieve reactie, of die je lastigvallen, kan je dit altijd bij je mentor melden. Daar kan je steeds bij terecht. Er zijn op jouw school vast nog kinderen gay of bi, en misschien zullen ze zich gesteund voelen als jij uit de kast komt.

Ik zou alvast heel trots op je zijn als je uit de kast komt.

Groetjes
Kenshin
Thanks kenshin! Het is alleen dat mijn broer autisme en pdd-nos heeft dus het gaat voor hem wel moeilijk zijn. Mijn ouders zijn beetje licht overspannen dus wacht toch nog maar even. En als mensen op school vervelend gaan doen kunnen ze de pot op ik zeg namelijk meestal gwn wat ik denk dus ik heb zal geen moeite hebben om tegen ze in te gaan? kben namelijk ook nog in de 2e kamer geweest met een speeche over discriminatie daar viel dit ook onder dus die feiten en punten jan ik dan gwn weer gebruiken
Jij kent je broer het beste, en weet vast hoe je hem dit kan vertellen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat hij inziet dat er niets verandert. Jij bent gay, dat was je al, ook al wist hij het niet. Het enige dat nu verandert, is dat je het "officieel" met hem meedeelt. Jij bent en blijft dezelfde persoon, dezelfde broer.

Je wacht inderdaad best een moment af dat je ouders ontspannen zijn. Je kan ze wat in de juiste richting helpen, door bv. een keer voor het avondeten te zorgen, of thee voor hen te zetten.

Je bent niet bang om voor jezelf op te komen, goed. Je bent goed in speeches, en hebt al enkele argumenten klaar, dus verdediging zal wel geen probleem zijn. Gebruik geen fysiek geweld, maar dat snap je zelf ook wel denk ik. Geweld heb je waarschijnlijk niet nodig met jouw speechetalent.
Jij kent je broer het beste, en weet vast hoe je hem dit kan vertellen. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat hij inziet dat er niets verandert. Jij bent gay, dat was je al, ook al wist hij het niet. Het enige dat nu verandert, is dat je het "officieel" met hem meedeelt. Jij bent en blijft dezelfde persoon, dezelfde broer.

Je wacht inderdaad best een moment af dat je ouders ontspannen zijn. Je kan ze wat in de juiste richting helpen, door bv. een keer voor het avondeten te zorgen, of thee voor hen te zetten.

Je bent niet bang om voor jezelf op te komen, goed. Je bent goed in speeches, en hebt al enkele argumenten klaar, dus verdediging zal wel geen probleem zijn. Gebruik geen fysiek geweld, maar dat snap je zelf ook wel denk ik. Geweld heb je waarschijnlijk niet nodig met jouw speechetalent.


Thanks voor je antwoord! Doet me goed

Reageer