Vraag

Ik ben bi en vind een jongen leuk die dat ook is


Badge +1

Hoi 

Ik ben een jongen van 14 jaar en ben dus bi, alleen een paar goede vrienden (waaronder ook iemand die ik leuk vind) weten dit. 
Ik durf het alleen diegene niet te vertellen! 
 

wat zijn jullie tips? 
 


43 reacties

Hoi

 

Denk je de jongen die je leuk vindt, wat beter te kunnen leren kennen? Jullie zouden bijvoorbeeld wat vaker privé kunnen chatten, of eens samen kunnen rondhangen in het park. Op die manier kunnen jullie naar elkaar toe groeien, en kan jij misschien wel je gevoelens voor hem bekennen, als je je goed en vertrouwd voelt bij deze jongen :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Bedankt voor je antwoord Kenshin. 
Ik en diegene hebben regelmatig (bijna elke dag) wel contact met elkaar via gamen. 
Ik en diegene hebben het ook veel over bi zijn en dat soort dingen, maar ik weet niet of hij mij leuk vind! 
Hoe kan ik dit aan een jongen merken?

Fijn dat je regelmatig contact hebt met de jongen die je leuk vindt :slight_smile:  Dat jullie onderwerpen zoals geaardheid kunnen bespreken is alvast een goed teken. Spreken jullie weleens af in real life? Irl kan je namelijk meer lichaamstaal van elkaar opvangen, waardoor je sneller kan zien of iemand je leuk vindt. Je leert elkaar ook beter kennen als je elkaar in het echt ontmoet. 

 

Denk je deze vriend te durven vragen of hij iemand leuk vindt? Zeg er gerust bij dat hij je alles kan vertellen. Misschien vindt deze vriend je wel leuk, en durft hij zijn gevoelens voor je toegeven. Voor hetzelfde geld vindt hij je niet op die manier leuk of durft hij dit niet toe te geven, maar ‘t is het vragen waard. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Hoi Kenshin 

wederom bedankt voor je antwoord!

Ik spreek wel eens af (vaak op school) 

en binnenkort Miss bij mij of hem,  maar we hebben elkaar in real life al lang niet meer gezien door Corona 

op welke signalen  moet ik letten?

als we elkaar zien dagen we elkaar soms een beetje uit en knijpen we elkaar in de nek, zal dit iets kunnen zijn?

verder hebben ik en diegene wel een beetje de zelfde Interesses.

sry dat ik wat laat antwoordde, ik zal de pagina wat meer in de gaten houden!

 

DDW weet ik alleen nog niet of dat een goed idee is.

 

groetjes Anoniempje_101

Hey Anoniempje_101

 

Signalen dat iemand je leuk vindt kunnen zijn: 

  • het vaak zoeken van oogcontact
  • het vriendelijk aanraken van elkaar
  • het speels plagen van elkaar (kan ook vriendschappelijk zijn, maar vaak voel je zelf aan wanneer het wat meer betekent)
  • aandacht ontvangen van deze persoon: regelmatige berichtjes, vaak afspreken, etc. 
  • degene die je leuk vindt gaat vaak lachen om veel dingen die je zegt (als een soort teken dat ze je erg mogen, zeg maar)

 

Dat jullie elkaar bij het afspreken aanraken, kan dus zeker een goed teken zijn :slight_smile: Kunnen jullie ook goed praten over relaties enzo? Je vertelde al dat jullie het onderwerp biseksualiteit weleens bespreken. Gaan die gesprekken dan over algemene dingen, of ook over jullie eigen geaardheid, type en (seksuele) voorkeuren?

 

‘sry dat ik wat laat antwoordde’

Geen stress, hoor. Jouw topic, jouw keuze wanneer je reageert :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Hoi Kenshin 

 

bedankt voor je antwoord!

een aantal signalen herken ik wel maar ik weet niet of het vriendschappelijk is of als in dat hij me leuk vindt. 
Eigenlijk hebben we het vooral een beetje algemeen over bi zijn,  ook omdat diegene het nog niet 100% zeker weet van zichzelf, maar hij zegt ook jongens leuk te vinden dus ik denk dat hij het wel is. Als hij wat meer over zichzelf weet kan ik er wel op doorpraten, maar hoe kan ik dat doen? 
 

Groetjes 

Anoniempje_101

 

Da’s inderdaad vaak een lastige, om te weten of iets vriendschappelijk is, of wat romantischer betekent. 

 

Ik zou jullie vooral aanmoedigen om over biseksualiteit te blijven praten. Op die manier kan deze vriend zijn geaardheid uitvissen, en kan jij hem eraan herhalen dat jij jongens ook wel interessant vindt. 

 

Je zou eventueel wat jongens op kunnen noemen die je aantrekkelijk vindt, van op tv enzo. Dan vraag je je vriend of hij een type heeft. Wie weet geeft hij dan wel toe jou aantrekkelijk te vinden, en zo niet, kan jij subtiel aangeven hem wel leuk te vinden. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Bedankt voor je snelle antwoord Kenshin!

Ik probeer het idd wel vaak met hem het over biseksualiteit te hebben alleen vaak zijn zijn ouders thuis waardoor het niet kan. 
Miss is erover snappen/appen ook wel een goed idee om te doen? Heb jij hier Miss ervaringen mee?

Of heb je nog tips om wat meer een open gesprek erover te voeren? 
 

groetjes Anoniempje_101

Als het bij deze vriend thuis niet altijd mogelijk is om een privé-gesprek te voeren, is appen of snappen zeker een goede optie. Sommigen zijn zelfs sneller geneigd om zich open te stellen via app. Ik praat weleens over geaardheid met een vriendin van me. Da’s dan ook eerder via app. 

 

Wat bedoel je met een ‘wat meer open gesprek’? 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Wat meer zeg maar openen er losser erover praten, dat hij me meer gaat vertrouwen

Wanneer je je zelf meer openstelt, is de kans groot dat deze vriend je dat vertrouwen teruggeeft. Vertel jij dus het een en ander over jezelf, is je vriend vast sneller geneigd dat ook te doen. Vertel echter enkel dingen waar je je zelf comfortabel mee voelt om te delen; ‘t is niet de bedoeling om losjes om te gaan met je privacy. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Oké dankjewel kenshin, ik hou je op de hoogte! 
Mochten er nog vragen zijn zal ik het er hier op zetten! 
 

 

Badge +1

Nog even een vraagje: Hoe start je eigenlijk z’n gesprek?

Je zou om zo’n gesprek te starten iets kunnen zeggen als: ‘Ik zag gisteren een film over een jongen die bi was, en verliefd werd op zijn beste vriend. Zou dat jou ook kunnen overkomen, denk je?’

 

Als film noem je dan maar een film die je ooit gezien hebt. Vraagt deze vriend namelijk naar de titel van deze film en jij kan er geen noemen, val je door de mand met je gespreksopener :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Oké dat is wel een goeie! 
Heb je Miss een voorbeeld van een film? 
Of een ander voorbeeld om dit gesprek te starten?

Heb je toevallig de serie 13 Reasons Why gezien? Da’s best een heftige serie, maar (SPOILER) er komt iemand in voor die biseksueel is (Charlie) en die dan een relatie krijgt met een vriend (Alex). Misschien dat je het daarover kan hebben. Wel oppassen: 13 Reasons Why is een ernstige serie waar velen van schrikken. 

 

‘Call me by your name’ schijnt ook een goede film te zijn. Die gaat over LGBTQ+ jongens, geloof ik (ik heb de film niet gezien). Bekijk de film eventueel met die vriend; wie weet wat komt daaruit voort :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Thx voor de tip, waar staat die film op? 
13 reasons why heb ik wel voorbij zien komen maar nog niet bekeken, schijnt best wel heftig te zijn idd. 
Heb je eventueel nog iets anders dan het starten van het gesprek door een film?

Die film staat op Netflix :slight_smile:

 

Misschien dat een meme of iets in die richting ook wel werkt als gespreksbeginner. Zoek maar eens een meme op die je grappig of relatable vindt. Je zou ook een kortverhaal kunnen opzoeken en dat aan je vriend laten lezen, zodat jullie daarover kunnen praten. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Oké ik ga eens kijken, ik hou je op de hoogte!

Badge +1

Hoi Kenshin

 

heb je miss tips voor het gesprek aangaan via snap en gameparty? 
groetjes Anoniempje_101

Via chat zou je kunnen spreken zoals je dat in het “echt” zou doen. Begin bijvoorbeeld over een film, meme of anekdote die met bi zijn te maken heeft, en ga daar op door. Stuur eventueel een kort filmpje door over bi zijn, en vraag zijn mening daarover. Vanaf daar kunnen jullie stilaan meer over jullie persoonlijke ervaringen praten. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

En dan vanuit dat zeggen dat ik hem leuk vind en vragen wat hij van mij vindt?

Heb je nog een tip om erop door te praten/vragen?

 

gr Anoniempje_101

Zeggen dat je ‘m leuk vindt zou ik doen als jullie wat opener hebben kunnen praten over jullie gevoel. Misschien kan dat al na één gesprek, of wie weet pas na enkele gesprekken. 

 

Vragen die je hem zou kunnen stellen kunnen zijn:

  • Wie is je favoriete mannelijke celebrity crush?
  • Wanneer besefte je dat je bi was?
  • Heb je ooit al gevoelens gehad voor iemand?
  • Vind je iemand uit onze vriendenkring aantrekkelijk?
  • Vind je mij soms aantrekkelijk?

 

De vragen worden steeds persoonlijker, zie je? Die laatste vraag biedt je dan ook de mogelijkheid om dieper in te gaan op jouw gevoelens voor hem. Vertel tussen het vragen door ook genoeg over jezelf, zodat het een echt gesprek wordt. 

 

Gr. Kenshin

Badge +1

Dank je voor je antwoord Kenshin! 
Ik ga dit binnenkort proberen (als ik er klaar voor ben) 

Mochten er nog vragen zijn zal ik dit hier posten en ik zal ook zijn reactie hier posten! 
 

gr Anoniempje_101

Hey Anoniempje_101

 

Verloopt alles goed? Doe dit inderdaad maar op je eigen tempo; da’s belangrijk. 

 

Ik wilde je even laten weten dat ik maandag negentien word. Dat betekent dat ik dit forum zal moeten verlaten (het forum is voor jongeren tot en met achttien). ‘t Is maar dat je dat weet; dat ik vanaf maandag niet meer zal kunnen reageren op je topic. 

 

Gr. Kenshin

Reageer