Skip to main content
Vraag

Ik ben bang dat het weer fout gaat

• February 14, 2026
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi allemaal, wat ik hieronder plak is een bericht wat ik in oktober naar een vriend had gestuurd over iets wat in februari gebeurde. Ik heb de namen verandert naar niet de echte. Ik zit hier nog steeds mee en ik dacht miss hebben jullie een idee? Alvast bedankt!

Ik heb dus begin dit jaar twee keer afgesproken met een meisje nadat zij mij gevraagd had en nadat we een tijdje praatten. En eigenlijk was het afspreken erg leuk en gezellig, maar bij de tweede keer keek ik er gewoon heel erg tegenop en ik heb geen idee waarom, want alles ging goed de eerste keer. Dus na de tweede afspraak heb ik het dan maar een beetje afgekapt, maar ik was heel erg aan het twijfelen zeg maar, want in principe was niks fout, alleen elke keer dat ik eraan dacht om met haar af te spreken keek ik er tegenop, ook al was het afspreken zelf op zich wel leuk.

Dus toen was het klaar, maar ongeveer twee maanden later dacht ik van shit, ik heb een fout gemaakt, elke keer dat ik haar zag op school, want ze was altijd zo aardig en gewoon wel leuk op zich. Dus toen had ik haar geappt van: hey, ik zou het graag nog een keer willen proberen. En toen kwam ik met het initiatief en toen hebben we weer twee keer afgesproken, maar ik had precies hetzelfde: dat na de eerste afspraak ik er heel erg tegenop keek. En ik weet niet waarom, maar ik begon allemaal redenen te bedenken waarom ik haar niet leuk vind of toch niet zo knap of zo, idk hoe, maar het gebeurde gewoon vanzelf.

En ik durfde ook aan niemand te vertellen dat we bezig waren, denk ik, want ik wou het pas doen als het echt iets zou worden, zeg maar, snap je. Ze vroeg ook wie van mijn vrienden het wist en toen zei ik niemand wat uiteraard ook echt kut heeft moeten zijn voor haar. Alsof ik haar verstopte, en dat deed ik ook, maar ik weet gwn niet hz. Dus toen had ik het weer afgekapt na die tweede afspraak, maar deze keer nog veel erger en echt op een kutte manier, ook al was dat totaal niet mijn bedoeling. Ik wist gewoon niet hoe ik het moest doen, ook omdat ik eigenlijk geen reden ervoor had, maar het voelde gewoon niet goed en ik begon altijd te stressen als ik over het afspreken nadacht. Klinkt heel gek, ik weet het.

Dus in ieder geval, ik was echt een asshole en reageerde heel langzaam en zo, echt heel kut voor haar, en daar heb ik echt spijt van dat ik het zo gedaan heb, dat sowieso. Maar toen had ik mezelf beloofd dat ik het niet nog eens zou laten gebeuren, dat ik weer de neiging zou krijgen om het opnieuw te proberen na een tijdje, want ik was bang dat weer precies hetzelfde zou gebeuren en dat zou alleen zielig zijn voor haar. Ook denk ik dat na die laatste keer ik een hele slechte indruk bij haar en haar vriendinnen achter heb gelaten, wat sowieso de kans dat ze het ooit nog een keer zou willen proberen minuscuul zou maken.

Maar nu is dus het probleem dat als ik haar op school zie en ze heeft een coole outfit aan of zo, dat ik dan weer denk van shit, misschien heb ik echt de verkeerde keuze gemaakt. En nu ben ik bang dat ik het weer ga proberen en alles weer gaat gebeuren en dat is kut voor haar, mij en iedereen. En ja, ik weet het niet.

Dit is een grote ramble en heel veel typfouten en vooral slechte grammatica en interpunctie. Sorry.

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 3 (Plaats op het forum geen persoonsgegevens)

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Heeft iemand nog een tip of een toevoeging? Ik zou het erg waarderen, want ik weet niet wat ik moet doen…