Vraag

Iemand wil vriendinnen worden, maar vriendengroepje heeft daar geen zin in.

  • 8 September 2018
  • 10 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Haii,
Er zit bij mij een nieuw meisje in de klas, ze is van HAVO naar VWO gegaan en ze wil graag vriendinnen worden met ons vriendengroepje. Het probleem is alleen dat ze super betweterig is en als ze een antwoord op de vraag weet van een leraar vindt ze dat ook al helemaal geweldig. Ik denk dat dat komt door haar autisme, maar door haar gedrag willen we niet echt vriendinnen met haar worden. Maar afwijzen is ook erg lastig nu, nadat ze heeft gezegd dat we veel aardiger en zo voor haar zijn dan in haar vorige klas. Weet iemand wat we moeten doen??!

10 reacties

Een vriendin van ons die eigenlijk buiten het vriendengroepje staat zei dat we haar duidelijk maken dat we geen vriendinnen zijn wel zielig is, maar dat het eigenlijk nog veel zieliger is om haar te laten denken dat ze goede vriendinnen met ons is.

Heeft ze daar gelijk in? En hoe moeten we dat dan tegen haar zeggen? Of moeten we het tegen onze mentor zeggen?

Plzz help
Hoi !

Hm ja , lastig dilemma natuurlijk .
Je kan misschien al beginnen dat jij met haar bevriend wordt door bv. eens iets buiten school samen te doen , zonder dat dit meteen met je hele vriendengroep moet .Jij moet je daar wel goed bij voelen en het niet enkel uit een soort van medelijden doen , dat is voor niemand leuk .

Verder kan je ook juist buiten school wat afstand houden , maar er wel voor zorgen dat ze voor bv. groepswerk niet alleen staat door toch af en toe in de klas contact te maken .

En misschien kunnen jullie het ook gewoon eens proberen , aangezien jullie haar nog niet zo goed kennen weet je niet wat voor een persoon ze eigenlijk is . Misschien drukt ze zich soms wat betweterig uit maar is ze eigenlijk heel vriendelijk , het kan absoluut zo zijn !

Groetjes , Lot
Doe gewoon aardig tegen haar maar niet te aardig anders denkt ze misschien dat jullie super goeie vrienden zijn
Bedankt voor deze tips! Ik denk dat ik het misschien gewoon allemaal nog even moet aankijken. Gewoon aardig tegen haar blijven doen, en zien wat voor kanten ze nog meer heeft. Bedankt voor de tips!

Groetjes van Saraaaaaaaa
Hahaaaa er stond opeens dubbel "bedankt voor deze tips" in sorryyyy. Ohja, en ik heb al opdrachten met haar samen gedaan, maar daar vond ik haar stiekem echt behoorlijk irritant. Ze zei toen tegen me dat ze het heel erg vindt als mensen met kanker schelden, wat natuurlijk heel begrijpelijk is, maar vervolgens scheldt ze volop met tyfus en tering en dat soort ziektes. Dat vindt ik echt heel raar. En met gym laten we haar ook meedoen in ons groepje, en we proberen echt wel aardig tegen haar te zijn. Maar als we dan een gesprek hebben dan gaat ze ze er gelijk helemaal mee bemoeien en dan gaat ze iets honderd keer hetzelfde zeggen. Of een voorbeeld met als we in de klas zitten, en ze geeft een antwoord, dan komt daar gelijk weer een verhaal achteraan over haar familie. Dan houdt ze zo iedereen minstens 5 minuten bezig. Ik heb dat al eens een keer voorzichtig tegen haar gezegd, dat ze dat beter niet kan doen, maar het lijkt alsof het haar niet boeit. Dan is het ook heel lastig om eens een gewoon gesprek aan te knopen. Weet hier ook iemand raad mee?
Hoi

Een nieuw meisje in jullie klas wil zich graag bij jullie vriendengroepje aansluiten, maar jullie zien dat eigenlijk niet zitten. Het is inderdaad een lastige vraag of en hoe je haar dat duidelijk kan maken.

Vreemd dat ze zelf met ziektes scheldt, nadat ze aangeeft dit irritant te vinden. Zou je haar hier vriendelijk op kunnen wijzen?

Het kan dat ze nu nog wat onzeker is, en dat ze daarom probeert op te vallen. Wie weet wordt ze vanzelf wat rustiger.

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor de reactie! Ik denk dat je gelijk hebt, Kenshin. Misschien moeten we het allemaal maar gewoon een beetje aankijken...
Ik denk persoonlijk dat dat kan komen door dat ze dus van havo komt en ze trots is dat ze naar VWO kan wat ik snap❤️

Als jij haar aardig vind kan je best met haar omgaan. Omdat ja vrienden groepje dat misschien niet leuk vind is dat natuurlijk lastig maar jij hebt ene eigen mening en zeg gewoon tegen je vrienden groep van he ik vind dat we haar wel gewoon een kans moeten geven. Ze is wel nieuw en voor haar is dit vast alemaal ene beetje spannend.

Dus ja zoiets veel. Suc6❤️

Reageer