Skip to main content
Vraag

Hulp nodig!!! Hoe kan ik langer met haar praten of eens afspreken?

• March 11, 2026
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey ik heb advies nodig over gevoelens…

Ik schets even de situatie; er zit een meisje in mijn klas(we zijn een klas van 7) die ik al een tijdje leuk vind. Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn gevoelens met haar gedeeld maar het was niet wederzijds. Ik heb het dan even laten gaan om niet te pusherig over te komen en haar ook ruimte te geven enz. Het was in het begin wel een beetje akward maar dat beterde na een tijdje.

We zijn nu ongeveer een jaar verder en een paar weken geleden zijn we weer beginnen snappen en af en toe sturen. We praten ook af en toe maar we hebben niet echt gemeenschappelijke vrienden dus dat is vooral tussen klassen.  Ik heb het gevoel dat ze veel naar mij kijkt en zelf ook gesprekken opzoekt maar ik ben niet zo goed in dat soort dingen te herkennen dus ik weet het niet zeker.

Ik voel nog steeds iets voor haar maar ze heeft me al eens afgewezen en ik wil het niet vreemder maken. Ik had de vorige keer niet echt nagedacht voor dat ik mijn gevoelens met haar deelde en ik wil het nu ook niet nog raarder maken.

Wat is jullie mening hierover? Hoe kan ik langer met haar praten of eens afspreken zonder meteen alles te zeggen? Zouden jullie dit raar vinden als iemand je een tweede keer vraagt?

Alvast veel bedankt voor jullie hulp!!!

3 reacties

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hallo Tyrexopkindertelefoon!

Ik snap volledig wat je bedoelt! Misschien kan je als jullie inderdaad al af en toe praten een keer (simpel) afspreken? Dan kan je kijken of ze inderdaad verliefd is en dat is gewoon leuk, toch😀? Ik snap het als je het spannend vind (zou ik ook vinden) maar uiteindelijk is het het allemaal waard toch? 

En als ze je dan leuk blijkt te vinden (ik hoop het echt voor je!), dan is het helemaal niet gek om haar opnieuw te vragen, vind ik. 

Hopelijk gaat het goed, veel succes 👍!

Groetjes 💙🍌

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 11, 2026

Ik heb om eerlijk te zijn ook een crush op iemand en ik snap volledig wat je bedoelt met dat oogcontact enzo wat ik heb doe is gewoon wachten en kijken wat er uiteindelijk gebeurt. Ik verwacht dat je nog redelijk jong bent dus je kunt het beste gewoon afwachten maar wel gewoon praatjes maken en als je ziet dat ze het leuk vind dan kan je steeds meer gaan praten en zo langzaam aan opbouwen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt veel succes nog 

Quokka
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 11, 2026

Hoi hoi!

Ik heb hetzelfde, ben een jaar geleden afgewezen, heb (denk ik, ik twijfel heel erg) nog steeds gevoelens voor haar, en we praten regelmatig. Maar ik denk dat ze misschien gewoon vrienden wilt zijn óf om de een of andere reden medelijden heeft. Ik hoop natuurlijk voor je dat ze zich bedacht heeft, maar dat is mijn idee.

Succes, hou ons op de hoogte!