Skip to main content
Vraag

Hoe weet ik of ik verliefd ben?

• January 7, 2026
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik ben 15 en heb al een aantal vriendinnen gehad. Ik weet alleen niet zeker of ik ooit ook echt verliefd op ze was. Ik denk altijd heel veel aan ze voor een paar maanden en dan raak ik eigenlijk wel uitgekeken. Nou is er een jongen waar ik steeds aan denk. Ik vind hem al 2 jaar best leuk/interessant als persoon en voor een paar maanden denk ik ook steeds aan hem. Ik wil heel graag dat hij mij ook leuk vindt, (al ben ik daar niet zo zeker van) maar ik weet niet eens zeker of ik een relatie met hem zou willen. Hoe weet ik nou wanneer ik verliefd ben op iemand? En hoe weet ik überhaupt of ik iemand leuk vind en niet gewoon een gekke obsessie met iemand heb?

1 reactie

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi lieve Sara, 

Verliefd zijn is voor iedereen anders, dus het is ook niet makkelijk te zeggen of je echt verliefd bent. Jij zegt dat je steeds aan hem denkt en dat je wil dat hij jou leuk vindt, dat klinkt wel alsof je hem leuk vindt. Meestal wordt je echt op iemand verliefd als je hem/haar beter leert kennen.

Ik snap dat het lastig is om te weten hoe jij je voelt, maar weet dat je geen woorden aan je gevoelens moet geven. 
De enige manier om erachter te komen of hij jou ook leuk vindt is om het te vragen :D

Veel liefs