Vraag

hoe start ik een gesprek

  • 18 May 2019
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 15 jaar en ik vind dus een meisje leuk en ik denk dat zij mij ook leuk vind want dan komt ze naar mij toe en dan zegt ze dat ze vrienden zoekt en dan starten we een heel kort gesprek en dan zijn plotseling haar vriendinnen daar weer. En ik heb haar daarna horen zeggen "ik denk dat hij mij niet mag" maar nu wil ik zelf ook laten merken dat ik haar leuk vind alleen ik weet niet hoe omdat ik geen gesprek durf te starten omdat we niet heel veel praten. En in de pauzes staat zij altijd in een groepje en ik in een groepje. En in de les zit ik naast een vriend (die trouwens de laatste tijd echt stoer probeert te doen) dus het is echt moeilijk om contact te maken. En zoals ik al zei ik kan echt totaal geen gesprek starten. ik heb haar ookal op WhatsApp. en de gesprekken vallen meestal ook stil omdat we nergens meer over kunnen praten. en als ik haar wil appen wat we echt bijna nooit doen dan weet ik niet waar we over kunnen praten en ik weet niet hoe ik het gesprek moet starten want ik weet niet waar ik mee moet beginnen

2 reacties

Hey,

je kan altijd gewoon beginnen met: "Hey, hoe gaat het". Lekker simpel en is helemaal niks mis mee (vind ik). Je kan daarna verder gaan met bijvoorbeeld "Ga je nog wat leuks doen het weekend" of juist andersom "Hoe was je weekend" of "Ga je over". School is meestal wel een makkelijk onder werp. Het hoeft niet heel diepgaand te zijn, je moet toch ergens beginnen.


Groetjes,
Badge
wat ik zou doen is een keer erop af lopen en te vragen van ' Hey hoe was je weekeind ? ' en wat ze daar op reageert kan jij weer op reageren van ' nauw daar had ik ook wel mee naar toe willen gaan ' of ' echt wel leuk wat je hebt gedaan dan in het weekeind' en dan komt alles van zelf.

groetjesss

Dejay

Reageer