Hoe om te gaan met gevoelens door jongens (jongen)?

  • 8 March 2020
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo iedereen,

 

ik ben een jongen en ik denk al een paar jaar dat ik bi ben. Ik krijg soms sterke gevoelens van jongens die ik ontmoet, bijvoorbeeld op kamp of in een sport club. Sommige geven een sterker gevoel dan anderen en eentje ken ik al voor meer dan 3 jaar. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. De gevoelens zijn dan best wel diep en vaak ook verdrietig. Ik wil dan het liefst met diegene samen de tijd delen en een relatie hebben, maar dat lijkt altijd zo ver weg. Omdat ik niet weet of zij die gevoelens ook delen, en ik niet de vriendschap wil verpesten. 

 

'k wilde dit ff delen. weten jullie misschien hoe ik hier mee om kan gaan?


2 reacties

hey man,

nou, ik heb niet echt goede tips ofzo dus sorry daarvoor :sweat_smile: . Maar dat komt, omdat ik hetzelfde vaak ook nog wel heb, ben zelf ook bi en ik vind het ook nog wel lastig om er goed mee om te kunnen gaan. Ik zie regelmatig ook wel iemand waarmee ik graag tijd zou willen doorbrengen en gewoon echt iets wil zeg maar.

Het is ook wel lastig als je voor bijvoorbeeld een vriend sterke gevoelens krijgt en je wilt het wel vertellen, maar ook weer niet want dan gaat de vriendschap misschien stuk en ben je diegene helemaal kwijt. Maar als dat gebeurt, zou ik zeggen, vertel aan diegene dat je biseksueel bent in ieder geval en dan kun je er in ieder geval over praten met iemand. Verder weet ik ook niet echt veel, misschien is deze reactie nogal nutteloos, maar ik wou het in ieder geval even delen met je en gewoon zeggen dat ik snap wat je bedoelt. : )

groet, Knight17

Hi ItzzJustme,

zelf val ik alleen op jongens, maar voor de rest herken ik wel wat je zegt. Het is niet makkelijk, als je gevoelens hebt voor een vriend en om nou gelijk tegen hem te zeggen dat je verliefd op hem bent of gevoelens voor hem hebt is idd niet de meest voor de hand liggende weg om te nemen.

@Knight17  zegt wel dat ie geen echt goede tips heeft, maar volgens mij heeft hij die al wel gegeven.

Ik denk dat je eerst voor jezelf moet nagaan welke gevoelens je hebt. Heb je alleen gevoelens voor jongens of alleen voor meisjes of voor allebei of nog iets anders?

Jij (topic opener en Knight17 btw ook, denk ik) bent er voor jezelf wel ongeveer uit dat je op allebei valt, maar je hebt nog niet echt ‘praktijkervaring’. Dus is het niet gek om de theorie in de praktijk te brengen en te kijken of dat gevoel klopt.

Gewoon patsboem tegen je beste vriend zeggen dat je op hem valt is niet de makkelijkste en meest voor de hand liggende weg. Misschien wel eerlijk, maar ja, er zijn ook andere mogelijkheden, volgens mij.

Ik zou eerst goede vrienden met die jongen proberen te worden en als je dat (al) bent, dan zou de volgende stap (in mijn ogen) het beste zijn en dat is aan hem vertellen over jouw gevoelens voor meisjes en jongens. Dus, nog niet gelijk over hem, maar meer algemeen over jongens en meisjes.

Door de gesprekken erover met hem, weet je beter hoe hij, in het algemeen, over biseksualiteit denkt. Dat hoeft niet allemaal gelijk op één middag. Je mag daar best wel wat tijd voor nemen. Zoveel tijd als goed voelt, zou ik zeggen. Af en toe er even over praten is misschien makkelijker dan gelijk helemaal de diepte in. Beetje aftasten.

Op een gegeven moment kun je meer specifiek worden door te zeggen op welk type jongens je valt bijvoorbeeld. Steeds een beetje verder en dieper er op in gaan.

Als het goed voelt en jouw gevoelens voor hem zijn nog steeds zo sterk, dan zou je het hem kunnen vragen of misschien beter en veiliger: je stelt hem de hypothetische vraag van ‘hoe zou jij reageren als een andere jongen jou leuk zegt te vinden?’

Misschien vraagt hij zich nu af of jij die jongen bent, maar het kan ook dat hij nog niet zo ver denkt en gewoon een algemeen antwoord geeft.

Een klein beetje afhankelijk van zijn antwoord kun je de grote stap nemen en hem vertellen wat je voor hem voelt. Ik kan niet voorspellen hoe hij precies reageert, maar een goede vriend zal je met respect behandelen en misschien heeft hij die gevoelens niet voor jou, dan kan hij er toch een eerlijk antwoord op geven en ook ‘normaal’ met je omgaan daarna.

 

Dat soort dingen moet je zelf proberen in te schatten.

 

Als hij er sws niet voor open staat, dan zou ik het niet gelijk vertellen. Dat kan altijd nog op een later moment, als je toch eerlijk wilt vertellen hoe en wat. Maar als ie al in shock is dat je überhaupt iets voor andere jongens kan voelen, dan zou ik niet gelijk er achteraan vertellen dat je een crush hebt op hem.

Laat hem in de tussentijd eerst weten dat je gewoon met hem kunt omgaan, voor zover hij dat niet al snapt. Na een tijdje, als je al weet dat hij geen gevoelens heeft voor andere jongens, zou ik (als ik jou was) bijvoorbeeld over een andere leuke jongen, die jullie samen kennen of voorbij zien lopen, zeggen dat je wel op die jongen zou kunnen vallen.

Je vormt dan niet echt een ‘bedreiging’ voor hem. Ik moet dat ff uitleggen, denk ik. Sommige jongens vinden gays en bi’s wel ok, zolang ze niet te dicht in de buurt komen, dus als ze zelf geen onderdeel van het verhaal zijn. Dat heb ik zelf dus mee gemaakt. Vaak komt het wel goed, maar ze moeten sws eerst wennen aan het idee dat jij biseksueel bent. Daar hebben ze tijd voor nodig. Als je die niet geeft en je vertelt ook gelijk dat je een crush op hem hebt, gaat het wsch te snel voor hem. Klapt ie dicht en neemt misschien afstand. Doe het stapje voor stapje.

Ik had een crush op een vriend, maar dat was niet wederzijds, merkte ik, toen we er het in het algemeen over hadden. Daarom ging ik het hem niet gelijk zeggen. Wel ging ik later zeggen welk soort jongens ik leuk vond. Dat vond ie wel ok, om over te praten. Hij had die gevoelens niet, maar vond het goed dat ik ze wel had. Vooral ook omdat ik kennelijk op een andere jongen dan hijzelf verliefd was.

 

Ik denk dat je zoiets zou kunnen proberen. Maak je biseksualiteit bespreekbaar (zoals Knight al zei) en tast hem af en kijk dan welke weg je verder het beste kan nemen.

 

Btw, ik heb later wel nog tegen die jongen waar ik een crush op had (en hij niet op mij) nog wel verteld hoe het eigenlijk precies zat. Dat voelde goed om te doen, maar dat hoef je natuurlijk niet te doen.

 

Hopelijk heb je er iets aan.

Als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

 

Groetjes,

M&M’s

Reageer