Beantwoord

Hoe laat je iemand merken dat ge daar verliefd op zijt

  • 29 December 2019
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Badge

Hey
Hier ben ik weer. Met een vraag.

Dus ik zie iemand kei hard zitten en die mij ook denk ik. Maar ik ben kinda ouderwets en vind dat jongens het moeten aanvragen en niet meisjes. Dus hoe laat je iemand onopvallend merken dat je die ziet zitten (via Dm!)

-d.anoniem

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 December 2019, 00:44

Bekijk origineel

5 reacties

Om te beginnen geen dm. Weg ermee. Waarom willen jullie toch altijd van achter een telefoontje laten weten dat je diegene wel ziet zitten?

Ga naar hem toe in real life en praat gewoon is met hem. En probeer elkaar te leren kennen. Want als je dan toch graag die ouderwetse manier wilt leven, nou dan is dat de oplossing,  vroeger lieten ze ook niet weten dat je iemand leuk vond via dm. Dus waarom nu wel?

Dus stap uit die ouwe gewoonte en vraag het hem gewoon. Zegt die nee dan is het ook nee. Dan kan je verder gaan met je leven, zegt die ja, nou dan ben jij blij en hij ook. 

 

See ya!

Spookyzx.

Badge

Ja oke maar is het nee dan is dat best genant omdat hij in mojn klas zit
En viaDm omdat het nu kerstvakantie is en we wonen nu niet bepaald vlakbij elkaar dusja

En ik kan bijna niet slapen omdat ik alleen aan hem denk dus…

Daarmee wil ik het liever nu en niet binnen een week…

Is het antwoord nee, ja dan is dat best even slikken, maar weet wel meteen het antwoord en kan je hem uit je hoofd zetten. Als jij hem face to face vraagt dan zou hij ook heus niet door de klas vertellen dat hij je weigerde. Jij hebt dan juist laten zien dat je het lef had om naar hem toe te gaan en het te vragen. Jij toont lef, en laat zien dat je het ook echt wilt. Dat is iets om trots op te zijn. Of hij dan ja of nee zegt.

Via dm is voor nu makkelijker vooral omdat hij dus niet vlakbij woont. Maar hij kan wel nadenken over het antwoord. Wil ik wel of niet met haar een relatie. Voel ik hetzelfde voor haar? Ja, of nee toch niet. De kans dat hij dan nee gaat zeggen is groter dan als je voor hem staat en het dan vraagt. Hij moet dan echt meteen op zijn eigen gevoel af gaan en ja of nee zeggen terwijl via de dm hij dus langere tijd heeft om na te denken.

Dus mijn advies zou zijn wacht liever een weekje langer en vraag het dan, of spreek met hem af deze week. En vraag het dan. Is het nee dan is dat kut, maar ben je wel die stoere meid geweest met veel lef en heb je laten zien dat jij er in ieder geval er wel vertrouwen in had en dat je het ook echt wou!

 

Spookyzx.

Badge

Tnx

Als je dan toch te zenuwachtig bent maar wel ouderwets wil blijven, kun je het ook op de ouderwetse, anonieme manier doen: geheime brieven schrijven. Van wie zouden ze nou komen?

Zo pijl je reacties, al zal de afwijzing als je wordt afgewezen heftiger zijn, de acceptatie als je wordt geaccepteerd zal vreugdiger zijn. Hopelijk heb je een leuk handschriftje. 

Zo kun je iets met je liefde zonder dat je hem meteen hoeft te vragen.

Merk je dat de sfeer gênant is? Stop dan met het schrijven van die briefjes en begin later gewoon een gesprek. Je hebt een escaperoute.

 

Groetjes,

Geen_Naam

Reageer