Skip to main content
Vraag

Hoe kom ik van een crush af?

• March 19, 2026
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Haaaaaaaii

Oke, dus ik heb vgsm vorig jaar al een topic geschreven over een jongen die ik leuk vond en laten we zeggen, dat is nogsteeds zo. En inmiddels ben ik er zoooo moe van geworden. Elke dag alleen maar denken aan hem terwijl ik dat niet wil. Ik wil er alles aan doen om er vanaf te komen, maar het lukt gewoon niet. Ik heb echt bijna alles geprobeerd, maar het ding is, ik wil ook geen verkering met hem. Ik denk simpelweg niet dat ik daar klaar voor ben. En soms kan ik mijzelf genoeg afleiden en dan denk ik “Oh, ik ben er eindelijk vanaf.” Maar de seconde dat ik hem weer zie is het weer hetzelfde over en over.  Ik zou nog een paar jaar kunnen wachten, maar daar heb ik nu echt helemaal geen energie meer voor. In het begin was het nog leuk enz, maar het is nu gewoon stresvol geworden. Ik kom er gewoon niet vanaf en ik begin er echt ziek van te worden want ik heb al genoeg problemen die opstapelen. Help a.u.b!!!

-S

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 19, 2026

Heyyy ❤️❤️❤️

Misschien klinkt dit gemeen, maar misschien kan je letten op alles wat je niet leuk aan hem vind, normaal zeg ik altijd tegen mensen dat ze op de positieve punten van andere moeten letten, maar als je echt van je crush af wilt helpt het misschien om op alle negatieve punten te letten... Kijk eens naar rare trekjes, dingen die je niet mooi aan hem vind en dat soort dingen!! Zorg wel dat je dit doet zonder hem pijn te doen, anders kan je hem onzeker maken en dan zit hij daar mee en dat wil je natuurlijk niet hebben! dus doe het alleen voor jezelf en dat je het zelf merkt zegmaar.  Misschien dat je hem dan minder leuk begint te vinden.

en... praten over je gevoelens. helpt misschien niet gelijk om van hem af te komen, maar je kan je gevoelens wel kwijt en dat kan heel opluchtend zijn.

Heeeeel veel successss laat me weten of het werkt en of je nog meer tips nodig hebt en weet ik ben er voor jeeeeee en je kan altijd bij de Kindertelefoon terecht!! heel goed dat je het hebt gemeld! ❤️

suc6 en love youuu knapperdd ❤️‍🩹✨✨✨

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • March 21, 2026

Ok, dus als ik het goed begrijp denk je dat je er niet klaar voor bent. Maar je bent er pas klaar voor als je ervaring opdoet. Je moet gewoon ervaring hebben om er ECHT klaar voor te zijn. Als ik in jou vel zou zitten zou ik er gewoon voor gaan. Ik ben zelf een jongen en als een meisje aan mij zou vragen of zij mijn snap mag of als ze verkering met mij wil, zou ik voor snap 100% ja zeggen, over verkering ligt het er natuurlijk aan, als de jongen jou nog niet zo goed kent gaat hij zeggen dat hij je wel beter wil leren kennen voordat hij verkering met je wil.

Dus GO FOR IT!

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 21, 2026

Haiii,

Ik heb precies maar dan ook echt precies hetzelfde, maar wat ik probeer is om het gewoon te accepteren, gewoon te accepteren dat je een crush hebt, maar ook gewoon accepteren dat je er nog niet klaar voor bent en je dus moet wachten. Dus gewoon accepteren dat de tijd nog niet gekomen is, zo probeer ik het.

Veel succes.