Vraag

Hoe kan je het beste zeggen dat je iemand leuk vind?

  • 15 March 2019
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en ik vind al een tijdje iemand leuk. Nou mijn vraag is hoe ik dit het beste kan aanpakken. Moet ik gewoon gelijk zeggen dat ik haar leuk vind, of eerst een gesprek beginnen? Of is het beter om eerst te vragen of ze iets samen wilt doen bijv de bios? En dan een ander dingetje is: als ze nee zegt. Ben ik bang dat ze gelijk aan iedereen gaat vertellen. Zijn er eventueel meiden die hier ervaring mee hebben en weten of jullie dit gewoon voor jezelf zou houden of gelijk in de groepsapp gooit?
Alvast bedankt voor je antwoorden!

3 reacties

Hey, Anoniempje,

Ik zelf heb dit probleem ook. Ik heb er ook een topic over gemaakt, maar laten we nu over jouw topic praten. Je zegt dat je een meid meteen wil vertellen dat je haar leuk vindt, dat zou ik persoonlijk niet doen, als je haar nog niet kent. Ik zou gewoon een gesprekje beginnen en dan subtiele complimentjes geven. Dan zeg je in feite al dat je haar leuk vindt.

Als je dan toch (uiteindelijk) verkering vraagt, en ze zegt 'nee', gaat ze het denk ik niet doorvertellen. Er zijn heel weinig meiden die dat doen en als ze het doen, doen ze het per ongeluk en weten ze dat ze iets fouts hebben gedaan. Ze kunnen het misschien vertellen aan vriendinnen en als je pech hebt, zit er eentje tussen die alles altijd doorvertelt. Aan de andere kant is dat ook vaak een roddelaar die mensen toch al niet vertrouwen.

Ik zou haar dus eerst aanspreken en vaak met elkaar omgaan. Dan vinden jullie elkaar vanzelf leuker!
Bedankt voor je reactie, maar het zit iets anders. Ik ken haar al wel ongeveer 2 jaar, en ze zit in mijn "vriendengroep" maar ik heb nooit echt een goed gesprek gehad met haar, maar wel dat ik soms wat aan haar vroeg. We zijn allebei meer wat van de "rustige en stille kinderen"
Bedankt voor je reactie, maar het zit iets anders. Ik ken haar al wel ongeveer 2 jaar, en ze zit in mijn "vriendengroep" maar ik heb nooit echt een goed gesprek gehad met haar, maar wel dat ik soms wat aan haar vroeg. We zijn allebei meer wat van de "rustige en stille kinderen"
Goed dat je meer details geeft. Iedere situatie is immers anders. Jullie passen in ieder geval wel al bij elkaar, want jullie zijn beide rustigere kinderen. Al kunnen jullie ook wat stiller zijn, omdat jullie zenuwachtig van elkaar worden...

Je zegt dat je nog nooit écht een goed gesprek met haar hebt gevoerd. Dan zou ik dat gewoon doen, je kunt bijvoorbeeld praten over een toets die eraan komt, zoals ik vaak met vrienden doe. Of je kunt vragen wat ze aan het doen is in de pauze.

Je kunt haar in ieder geval makkelijk bereiken, dus dat is positief!

Reageer