Vraag

Help

  • 12 October 2019
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke ik ben een meisje van 16 en ben heel goed bevriend met een jongen van 20. De laatste tijd kreeg ik het idee dat ik hem leuk begon te vinden maar besloot het te negeren aangezien hij best wat ouder is. Ook is mijn moeder het eigenlijk al niet eens met onze vriendschap door het leeftijdsverschil alleen nu vandaag vertelde hij dat hij mij leuk vind en ik vind hem dus ook leuk en weet dus niet goed wat ik moet doen want hij vroeg dus of ik verkering met m wil en dat wil ik opzich wel alleen mijn moeder gaat het nooit goed vinden dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet

2 reacties

Een relatie tussen een minderjarige en volwassenen is verboden maar er is 1 regel vanaf 16 mag er seks zijn en is een minderjarige, volwassen relatie toegelaten mits de volwassenen 5 jaar ouder is en de minderjarige niet dingen opdringt die hij of zij niet wilt ook moet de liefde van beide komen. Er is dus een klein probleempje aangezien jij 16 bent hij 20 en dus 4 jaar verschil en geen 5 als dit zo'n ramp vormt weet ik niet omdat het maar 1 jaar minder is.
Echter 16 is legaal seks te hebben met leeftijds genoten en niet met een 18+ omdat dit nog altijd als pedofiele akties gelden maar liefde is normaal en zolang geen seksuele handelingen zijn dus een relatie zou kunnen enkel zonder seks tot je 18 bent.

Ik heb een vriendin die 18 is nu en toen ze 16 was verliefd werd op een 26 jarige hij knuffelde en gaf kusjes een tijdje terug floot ze heel blij en ik ๐Ÿ˜ž toen ze zei de nacht is ๐Ÿ˜ ik wist genoeg maar 18 en 28 is beide volwassen terwijl 16 en 26 maakt dat 1 volgens de wet een kind is dus weet moet het toch gebeuren doe het veilig want jij houd van hem in de ogen van de wet is het een kindermisbruiker
Hey,

Met een leeftijdsverschil van vier jaar kan er sprake zijn van echte liefde, wat de meesten geloven. Op papier zou echte liefde natuurlijk ook mogelijk zijn tussen een honderdjarige en een tienjarige, maar dat gedoogt de rechter niet. De wet is de wet.

Omdat het leeftijdsverschil vier jaar is, is seks illegaal, maar wordt het gedoogt. Als hij je opdringt om seks te hebben en je een rechtszaak aanspant tegen hem, is er pas een mogelijkheid dat hij strafbaar is. Eigenlijk geldt dit voor leeftijden die nรณg dichterbij elkaar zitten, zoals iemand van zeventien en iemand van negentien, maar zestien en twintig valt ook wel mee, denk ik.

Ik zou er met je ouders overpraten. Als je verliefd op hem bent, kun je dat toch niet tegenhouden.

Reageer