Vraag

Help!

  • 10 January 2019
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke hoi, hoe gaat het ermee?
Met mij niet zo heel goed: ik stress m een beetje.

Ik ben 17 en heb nog nooit verkering gehad. Dit is niet een probleem: ik leef prima zoals t is. Ik ben best introvert en vertrouw vooral op mijn vrienden.

Afgelopen maandag heeft een jongen mij via whatsapp laten weten dat hij mij al een tijdje leuk vindt. Dit kwam voor mij totaal onverwachts. Ik heb zo aardig en neutraal mogelijk geantwoord, omdat ik eerlijk gezegd geen idee heb hoe ik me erbij voel. Ik ken deze jongen namelijk helemaal niet zo goed. Hij hoort tot onze vriendengroep en ik vind m aardig, maar ik weet verder niet veel van hem.

De afgelopen drie dagen heb ik hem een beetje ontlopen, omdat t vet awkward is. Hij heeft me geappt of we morgenochtend kunnen praten en ik stress m nogal. Ik weet niet wat ik hem moet vertellen. Ik ga vannacht geen oog dichtdoen, wetende de ongemakkelijkheid die morgenochtend zal plaatsvinden.

-een gestrest meisje

4 reacties

Hey,

wat vervelend voor te dat je er zo gestrest van wordt.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje grappig om dit te lezen aangezien een een tijdje terug de jongen was die je omschrijft in die situatie (bij iemand anders natuurlijk). Dat is uiteindelijk slecht geƫindigd, maar ik heb er hierdoor wel ervaring mee dus denk dat ik je hiermee kan helpen. De vraag is vooral aan jou hoe wil je dat het eindigt?


Met vriendelijke groet,
Hey,

wat vervelend voor te dat je er zo gestrest van wordt.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje grappig om dit te lezen aangezien een een tijdje terug de jongen was die je omschrijft in die situatie (bij iemand anders natuurlijk). Dat is uiteindelijk slecht geƫindigd, maar ik heb er hierdoor wel ervaring mee dus denk dat ik je hiermee kan helpen. De vraag is vooral aan jou hoe wil je dat het eindigt?


Met vriendelijke groet,


Haha toevallig!

Hey bedankt voor je reactie :)

"De vraag is vooral aan jou hoe wil je dat het eindigt?"
Dat weet ik dus echt niet: naar mijn gevoel ken ik de jongen niet goed genoeg om een relatie met hem te beginnen, maar ik wil hem niet het gevoel geven dat ik hem afwijs. Ik wil hem best beter leren kennen.

Deze maanden zijn erg druk (ik zit in mn eindexamenjaar), dus ik weet niet of ik genoeg tijd heb om hem helemaal goed te leren kennen zegmaar.

Het is gewoon een lastige situatie en ik zie echt op tegen morgenochtend als we gaan afspreken. Vandaag in de klas werd ik al zenuwachtig toen ik hem zag en vermeed ik oogcontact. Wat moet ik ooit tegen hem zeggen?
Hey bedankt voor je reactie


Graag gedaan!


Deze maanden zijn erg druk (ik zit in mn eindexamenjaar), dus ik weet niet of ik genoeg tijd heb om hem helemaal goed te leren kennen zegmaar.


Wanneer je met hem spreekt is het handig omdat erbij te zeggen.


Ik wil hem best beter leren kennen.


Je zei dat je hem probeert te ontlopen en oogcontact vermijd. Probeer dat niet te doen, zoiets kan meteen als een directe afwijzing voelen en dan is de kans kleiner dat je hem beter leert kennen.


Het is gewoon een lastige situatie en ik zie echt op tegen morgenochtend als we gaan afspreken. Vandaag in de klas werd ik al zenuwachtig


Als je er echt tegen op zit, doe het dan niet. Hij zou dat niet zo leuk vinden, maar als je het uitlegt wel begrijpen. Het gesprek voelt makkelijker als je op een plek afspreek waar je je comfortabel voelt.


Wat moet ik ooit tegen hem zeggen?


Dat moet je zelf weten. Zeg gewoon ongeveer zoiets als je hier al zei: "ik wil je beter leren kennen, maar daar heb ik wel tijd voor nodig en dat heb ik niet heel veel van omdat ik in het examen jaar zit." Hij zal je wel begrijpen. En daarna geen idee. Als het gesprek helemaal doodvalt (wat ik betwijfel) kan je altijd over school praten, lekker makkelijk onderwerp en iedereen kan wel docenten afzeiken ofzo.


Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
hey,

aangezien jij hem nog niet zo goed kent snap ik dat je niet weet wat je wilt antwoorden.

je zou(deze ochtend in het gesprek, ben dus te laat?) kunnen zeggen dat je hem eerst meer wil leren kennen voordat je het kan oordelen, dit kan door met elkaar vaker te praten of dingen te gaan doen.

daarnaast zou ik op je gevoel afgaan en niet luisteren als vrienden je bijv proberen te pushen

Reageer