Skip to main content
Hoi! Ik hou mijn naam lekker anoniem, ik ben een meisje van 15 jaar en ik zit morgen precies een week in een hele ingewikkelde relatie.



Ik heb mn vriendje leren kennen via de streamsite Twitch, hij was moderator bij een redelijk populaire streamer. We zijn aan de praat geraakt op discord (communicatie site voor gamers) doordat hij in een depressie zat en iemand nodig had om tegen te praten.

Na een paar dagen heel gezellig gepraat te hebben, begonnen we elkaar leuk te vinden.



We hebben t 2 maanden aangekeken en hebben uiteindelijk afgesproken met nog een paar vrienden van mij. Sindsdien hebben we dus een relatie.



Nu komt t : hij woont ten eerste 135km van me vandaan en we kunnen bijna niet afspreken.

Ten tweede, hij is 20 en ik 15...

Mijn omgeving vind het verschil nogal groot en ik vind het moeilijk daar mee om te gaan. Ook missen we elkaar heel erg, bij alles wat we doen...



Heeft iemand tips? En bijvoorbeeld een leuk origineel cadeautje wat ik hem kan geven als we elkaar weer zien?



Xxx me
Vind je zelf het verschil in leeftijd ook vreemd? Of vind je het vreemd dat je omgeving hier zo tegenaan kijkt?

Als je niet kan afspreken, kan je niet afspreken. Niemand kan dan tips geven om die frequentie op te voeren. Vaker tijd vrij maken om wél af te kunnen spreken.

Je kan hem misschien zo'n abbonement op Twitch cadeau doen voor een x aantal maanden. Ik weet alleen niet hoe dit werkt en wat dit inhoudt etc.
Ik vind zelf het verschil niet per se vreemd (alleen beetje onhandig), maar vind het vooral raar dat mensen zo naar de leeftijd kijken.

Verder ligt t afspreken niet echt aan tijd maar meer aan dat mn ouders het nog niet weten en t waarschijnlijk niet goedkeuren. Ik weet nog niet wanneer of hoe ik t ga vertellen...
Ah oké duidelijk. Met de trein beide naar een stad reizen en daar afspreken kan je dan als optie zien. Hoef je het niet per se je ouders al te vertellen.

Het gaat waarschijnlijk vooral om het verschil in levensfase waarin jullie zitten. Jij bent 15, puber, zit in de 2/3de klas. Hij is 20, volwassen, studeert (zeer waarschijnlijk). Verschil is in die zin erg groot. Verschil tussen 25 en 30 is in die zin niet groot. Vind je het oprecht raar dat mensen hier zo over denken?
Oprecht raar niet, ik snap t wel. Maar vervelend is t wel. Ik kan er zegmaar niet echt iets aan doen... Ook merk ik soms amper dat hij ouder is want hij ziet er heel jong uit, maar dan loop je er toch weer tegen aan.
Hoi,



Ik wil geen spelbreker zijn, maar soms werkt een relatie niet door een grote afstand. Dat heb ik gezien bij mijn moeder en bij mijn zus. Zij hadden beiden een lange afstand relatie en dat ging mis. Omdat je elkaar niet vaak genoeg kan zien, etc. Het is iets om rekening mee te houden, dat jullie het misschien daarom moeten beëindigen.



Maar laten we nu de positieve tips doen.



Om de beurt kunnen jullie naar elkaar toekomen. Dan hoef je bv niet iedere week te reizen, maar 1x in de 2 weken. Scheelt weer.



Naar een plek in het midden, zoals @Daan. noemde is ook een goede optie.



Jullie hoeven ook niet één dagje bij elkaar te zijn, het kan ook een paar dagen (weekend), zodat jullie elkaar langer zien.



Ik snap de struggles van leeftijd wel. Op jullie leeftijd verander je snel en veel. Hij zit in een andere levensfase dan jij...



Probeer je er niks van aan te trekken.



Het lijkt me ook slim z.s.m. dit tegen je ouders te vertellen. Hoe langer je het geheim houdt, hoe meer moeite ze er waarschijnlijk mee hebben.



Gr. Pin

Reageer