Skip to main content
Vraag

Had het beter gevraagd

• June 29, 2026
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey,

Ik zit nu in het 3de middelbaar (14 jaar) en ik en mijn vrienden zitten tijdens de pauzes vaak aan een tafel op de speelplaats en er is een groep meisjes van het 2de middelbaar die vaak naar ons toekwam, eigenlijk geen idee waarom. 1 van die meisjes is toch wel… anders. Als in dat ze mijn naam onthoud en dat ze ook veel naar me kijkt, als we elkaar in de gang zien of aan de schoolpoort… En niet kijken als in, ik kijk toevallig gewoon veel naar jou maar ook gelijk een beetje met “die blik”. Uiteindelijk ken ik haar niet zo goed (ook omdat ze in een jaar onder mij zit) maar ze lijkt me eigenlijk wel leuk en ik vind haar ook mooi. Ik twijfelde al een paar keer om haar nummer te vragen maar deed het nooit omdat haar vriendinnen er ook bij stonden. 

Vandaag na de laatste keer op school te moeten zijn gingen ik en mijn vrienden naar de stad. We waren dan in een zaak om wat te eten te halen en toevallig waren die meisjes (ook mijn crush) daar ook maar zij gingen net weg (Ik voelde me al kut omdat we niet 15 minuten eerder daar waren) Daar zijden ze ook “hey dat is XXX” en ze kenden me nog. Dat was de laatste keer dat ik haar zou zien want nu is het vakantie en misschien gaat ze me  niet meer kennen volgend jaar en dan zitten we in het 4de en mogen we tijdens de pauzes buiten school, mijn crush nog niet want die zit dan in het 3de. Ik voel me zoooooooo schuldig en kut dat ik haar nummer niet had gevraagd toen het nog kon, ik twijfelde nog of ik achter hun aan zou rennen (ze waren net de deur uit) en ik deed het niet… WAAROOOOOM????? :(  Ik heb echt geen idee waarom ik dat niet heb gedaan en nu is mijn kans verkeken. Misschien kan ik op een manier via snapchat dan vragen:” heb je haar snap, dan aan die vragen heb je haar snap?” En dan misschien van mensen waarvan ik hun snapchat heb zo doorvragen tot haar vriendengroep en dan de hare vinden? Maar hoe de plop moet ik dat nu weer doen??? Ik moet toch wel iets doen?

Ik weet niet of dat jullie misschien advies hebben? Of het misschien ook al hebben meegemaakt of...

3 reacties

Forum|alt.badge.img

Kan je niet in een pauze een keer op school blijven ipv dat je weg gaat? En haar snap vragen op die manier kan ook wel denk ik, ik zou gwn kijken wat het beste is voor jou. Veel succes!!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 29, 2026

Kan je niet in een pauze een keer op school blijven ipv dat je weg gaat? En haar snap vragen op die manier kan ook wel denk ik, ik zou gwn kijken wat het beste is voor jou. Veel succes!!

Ja ik weet het maar dan moet ik ook wel het geluk hebben dat ze me nog kent/geïnteresseerd is en dat ik haar zelfs vind (we mogen ook onze telefoons niet bovenhalen maar dat even stiekem doen is ook wel geen probleem). En ik moet nu 2 maanden wachten weten dat ik zal moeten wachten en nu niks kan doen dusja.

Forum|alt.badge.img

Weet je misschien of ze ergens heen gaat op een bepaalde dag om een bepaalde tijd? Misschien klinkt het een beetje stalkerig, maar haar gewoon 1 of 2 keer opzoeken is redelijk normaal. En als je haar dan ziet, onthoud hoe graag je het wil, en dat je haar nummer echt niet wil ontlopen, en zet dat om in wat zelfvertrouwen om om haar nummer te vragen.