Vraag

Groot leeftijdsverschil

  • 26 June 2016
  • 7 reacties
  • 354 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dus een beetje een probleem, ik ken nu al zo'n jaar een man, hij is 29 jaar en woont een uurtje van mij vandaan. In het begin was her niets speciaals, gewoon gezellig prsten. Toen kreeg hij een vriendin en ik een vriend en praatten we niet zoveel meer. Toen het uit was kwamen we weer bij elkaar terecht en onze band werd sterker. We hebben nu een half jaar een hele hechte en speciale band. Omdat ik 15 ben (december 16) en hij 29 (bijna 30) is. Hij vraagt me vaak genoeg of ik er wel klaar voor ben, of ik het wel wil en het is mij duidelijk geworden dat hij het doet voor mij en niet voor mijn jonge goede lichaam. Ik wil verder niet opscheppen of arrogant klinken maar ik ben wel een type waar de meeste jongens mee naar bed willen. Maar goed dat is weer wat anders. Als wij een relatie zouden krijgen is het sowieso in het geheim en ik weet ook dat het van de wet officieel niet mag, totdat ik 16 ben en ook dan moeten de ouders ervan weten. Maar dat gaat dus niet gebeuren, dat kun je zelf ook wel begrijpen. Maar goed wat vinden jullie ervan? Met reacties zoals pedo of kan hij niemand vinden van zijn eigen leeftijd hoef je nier te plaatsen. Want hij vraagt niet om naaktfoto's, seksuele gesprekken en hij wordt vaak genoeg aangesproken met het uitgaan. Nou goed ben benieuwd.

7 reacties

Het us een beetje raar maar als jullie elkaar echt leuk vinden daar is niets aan te doen. Je kan niet zo maar zeggen ik ben niet verliefd. Maar of je nou echt wat met die man moet doen weet ik niet zo zeker. Hij is wel bijna 2 x zo oud als jou dus denk er echt heel gied over na. Want als iemand er achter komt zit je zwaar in de problemen
Ja daarom vind ik het ook zo lastig snap je.
Liefde kun je niet afdwingen of zomaar wegstoppen. Als je echt iets wikt maakt dat het lastig
Sorry dat ik toch zo'n reactie plaats, maar met louw leeftijd hoor je gewoon niet bij iemand van die leeftijd. Als jullir iets zouden krijgen hebben jullie beiden echt een probleem...
Maar ja, als je het echt wilt, moet je er voor gaan
Gr. Pin
Je moet heel goed beseffen
Oke k was nog niet klaar oeps haha, je moet goed beseffen dat hij al aan andere dingen toe is. Zoals kinderen en ook seks. Jullie zitten in zulke verschillende fases. En geloof mij; genoeg leuke jongens van jou leeftijd. Maar ja als dit echt liefde is, dan kan je ervoor gaan
heey bluelagoon,

das inderdaad een moeilijke situatie. je moet wel goed bedenken dat als jullie samen iets beginnen dat hij dan opgepakt kan worden. jij bent namelijk nog lang geen 18 en hij is al bijna 30 jaar oud. dat is een leeftijdsverschil dat je niet zomaar kan negeren. een jaar of 2 of 3 verschil is geen probleem, maar hij is bijna 15 jaar ouder. das gewoon teveel, en zeker op jou leeftijd. probeer op zoek te gaan naar een leuke jongen van ongeveer je eigen leeftijd.

waar je ook goed voor moet oppassen is dat als je een aantrekkelijk lichaam hebt is dat je heel makkelijk misleid kan worden. zeker door iemand die zon stuk ouder is. mannen, en zeker op die leeftijd, zijn heel vaak alleen gericht op seks. en ook al vraagt hij er niet regelrecht naar en vraagt hij niet om naaktfoto's enzo, toch kan het heel goed alleen een stapje zijn voor hem om bij jou te komen. zodra je eenmaal tot zijn bereik bent en je samen toch iets begint kom je er heel moeilijk weer uit, dus pas goed op met wat je doet ;)

Greetzz!!
Marzaro 😃
Hey bluelagoon,

Ik heb in zo'n zelfde situatie gezeten als jij en er zijn een paar dingen die je jezelf moet afvragen:
1. Wil je later een gezin en kan dat met hem? Je moet je voorstellen dat hij nu in de leeftijd is om kinderen te krijgen, en misschien over 15 jaar niet meer.
2. Hoe gaat je omgeving er op reageren? is dat het je waard?
3. hoe gaat zijn omgeving er op reageren en is dat het hem waard?
4. Als je het in het geheim doet kost dat je veel energie. Krijg je hierdoor niet te veel zorgen, stress en vragen om over te piekeren? Je gezondheid moet er niet onder lijden.
5. Voel je je echt helemaal thuis bij hem? of zijn er dingen die op het randje voelen?
6. Zul je hiervoor tegen iedereen moeten vechten, en wil je dat wel?
7. Hij gaat eerder dood dan jij, wil je alleen achterblijven op een bepaalde leeftijd?

Ik hield superveel van mijn vriend maar deze vragen moest ik toch voor het grootste deel negatief beantwoorden, daarom besloot ik toen dat het niet kon werken en heb ik het uitgemaakt, nu zijn we nog steeds super goede vrienden en we zijn er altijd voor elkaar, alleen niet meer in een relatie. Nu was ons leeftijdsverschil ook nog wel iets groter(ik 17 en hij 57, 40 jaar verschil) Maar ja, ik heb ook wel geleerd dat liefde geen getallen kent. Toch moet je je afvragen of deze relatie wel echt toekomst heeft.

Good luck en ik hoop dat je er wat aan hebt :)

groetjes, Elly

Reageer