Skip to main content

Hallo! 

Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar iedereen. Ik ben een meisje van 16 jaar en heb sinds Februari 2019 een crush op iemand ( Dit weet hij zelf ook).  We stuurden regelmatig en dat wel uren lang en ik voelde mij eindelijk goed bij iemand, maar na een maand was er niets meer. Als ik niet stuurde dan begon er geen gesprek, enkele maanden later hadden we ruzie, dit omdat mijn (Beste vriendin) een video doorstuurde naar zijn broer waarin ik blijkbaar zei dat we het gedaan hadden. Ik wist niet eens dat er een filmpje gemaakt was en dat ik dit zei.  Hij schuifde alles in mijn schoenen. Terwijl ik hier niets aan kon doen, Toen hij er achterkwam dat mijn (beste vriendin) hier achter zat zei hij me dat hij eens goed zijn gedacht zou zeggen tegenover haar. Maar ik kwam er achter dat hij dit niet gedaan heeft zijn woorden tegenover haar waren ‘Ik heb geen reden om kwaad op je te zijn’. De maanden daar achter hadden mijn (beste vriendin) en ik voordurend ruzie en besloten we afstand te nemen van elkaar.  Heel de zomer vakantie hoorde ik niets van mijn crush en mijn (beste vriendin). Pas op mijn verjaardag begon mijn (beste vriendin) plots te sturen dat ze me miste en dergelijke. Dus met andere woorden we begonnen weer opnieuw een vriendschap op te bouwen. Ze vertrouwde me nog altijd een vertelde me dat ze bezig was met een jongen die al 4 jaar een relatie had. Ik was blij voor haar maar vond het ook zielig tegenover de relatie die al 4 jaar bezig is.  Ze kreeg veel problemen door de situatie met die jongen en meestal kreeg ik de schuld alsof ik alles veroorzaakte. Begin December zag ik mijn crush terug.. Hij wilde praten over alles wat er gebeurt was tussen ons. Ik wou opzich ook wel praten maar niet als er mensen bij waren dus ik vroeg of ze ons alleen wilde laten maar hij (mijn crush) wou dit niet. Ik werd boos in men hoofd en rende naar buiten, met tranen in men ogen vertrok ik naar huis. Nu vraag je jou misschien af waarom ik niet gewoon praatte met hem… nou ik ben heel onzeker en totaal geen sociaal type, voel me ook niet meteen thuis bij mensen. Zijn laatste woorden waren dat hij geen bericht meer van me wou als ik hem toch niet kan spreken in het openbaar. Maar ik vond dat ik toch nog een bericht moest sturen  dus dat deed ik. Hij had het bekeken maar waarschijnlijk nooit gelezen zijn kennende. Gisteren 31 December was er een nieuwjaarsfuif waar we met een groepje heen gingen. Ik wist van te voren al dat mijn crush daar ook ging rondlopen en ik hoopte dat hij tenminste wat ging zeggen maar nee dat deed die niet. Hij keek wel af en toe naar me maar geen flauw idee waarom? Ik beteken toch niets in zijn leven. 

Ik voel me best dom.. Ik zit al bijna 1 jaar te wachten op iemand die geen interesse in mij heeft. Hij heeft alleen interesse in mijn (beste vriendin) want hun zijn soort van samen maar ik snap niet waarom?  Ze flirt met hem maar ondertussen is ze ook bezig met zoveel andere. Ze is niet real tegenover hem naar mijn gevoel. En waarom zij wel en ik niet? Er is maar 1 verschil tussen ons zij: flirt met allemaal jongens. Ik: doe niets ik wacht op hem, maar hou me niet bezig met anderen.

Misschien moet ik zoals haar worden dan ziet hij mij misschien wel staan.

Ik weet echt niet meer wat ik met deze gevoelens moet doen.

Hoi

In 2019 gebeurde er een hoop tussen je beste vriendin, je crush en jij. Inmiddels lijken je beste vriendin en crush regelmatig met elkaar om te gaan, terwijl jij trouw lijkt te wachten op een teken van je crush. 

Wat jammer dat het laatste gesprek met je crush niet zoals gehoopt verliep. Vervelend hoe hij niet begreep dat jij hem graag even alleen wilde spreken. Ook verwarrend hoe hij nauwelijks interesse in je toonde tijdens de fuif. 

De vriendschap tussen je beste vriendin en jij lijkt wat stroef te lopen. Ze gaf je de schuld van moeilijkheden in haar relatie, en lijkt interesse te wekken bij de jongen die jij leuk vindt. Zou het een mogelijkheid zijn om dit met haar te bespreken? 

Ook rond je crush stel ik voor dat je een gesprek met hem aangaat. Eventueel kan dat met behulp van een brief. De huidige situatie, namelijk het wachten op en verlangen naar hem, lijkt me niet gezond. Daarbij zal duidelijkheid je, al is het maar op langere termijn, hoogstwaarschijnlijk rust brengen. 

Ook voor jou een prettig 2020 gewenst :slight_smile:

Gr. Kenshin

Kenshin,

Bedankt voor je reactie.Ik heb hem al vaak brieven en dergelijke gestuurd alleen helpt het niets. En ik gun het mijn (beste vriendin) en men crush het beste natuurlijk. Maar ik kan hier moeilijk mee omgaan, zit al bijna een jaar te wachten en normaal zou ik iemand meteen vergeten als ik er niets meer van hoor alleen is dit deze keer anders. Met mijn (beste vriendin) kan ik hier niet over praten, ze zal alleen maar denken dat ik jaloers ben en het haar niet gun. Terwijl het net omgekeerd is, ze neemt alles van mij af en dergelijke. Dat ik niet eens weet of deze vriendschap nog lang zal blijven duren. 

Gr. Onzeker

Wat jammer dat brieven en pogingen tot contact nog niets hebben opgeleverd. Erg frustrerend moet dat zijn. Aangezien deze twee nauwelijks contact meer lijken te willen en je beste vriendin je zelfs beschuldigt van jaloezie, stel ik voor dat je leert om hiermee om te gaan, en eventueel het contact stilaan te laten verwateren. 

Het is normaal dat het loslaten van je crush en je beste vriendin je zwaar ligt. Een vriendschap en verliefdheid vervagen niet zomaar van de ene dag op de andere. Ik stel voor dat je wat opzoekwerk verricht rond loslaten. Hier zijn namelijk een hoop teksten en video’s rond te vinden. 

Gr. Kenshin

vervelend dat die brieven en contact pogingen niet werken! Maar wat zet je in die brieven of contactpogingen? De manier hoe je het verwoord in je brieven enz kunnen namelijk ook een effect hebben op of het lukt. 

vervelend dat die brieven en contact pogingen niet werken! Maar wat zet je in die brieven of contactpogingen? De manier hoe je het verwoord in je brieven enz kunnen namelijk ook een effect hebben op of het lukt. 

Niets speciaals eigenlijk gewoon dat ik hem mis en graag het contact tussen ons terug wil.

Reageer