Gevoelens delen op valentijnsdag?

  • 9 February 2019
  • 19 reacties
  • 318 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zit de laatste tijd ergens mee. Ik heb al een tijdje een oogje op een meisje. Dit meisje zat vroeger bij mij op school, maar nadat we afgelopen jaar beide ons diploma hebben gehaald zien we elkaar niet meer. Ik heb haar op school nooit durven aanspreken of haar durven vertellen dat ik haar leuk vind. Ik ben echter nog steeds verliefd op haar, ondanks dat ik haar niet meer zie. We zijn elkaar toevallig laatst tegengekomen voor de eerste keer sinds we van die school af zijn, maar meer dan een "hoi" werd het niet, omdat we allebei een andere kant op moesten. We hebben nooit echt heel veel gepraat met elkaar, maar ik heb wel lang bij haar in de klas gezeten en ook wel eens schoolwerk met haar gedaan (toen was ik nog niet verliefd).

Ik zit eraan te denken om haar op valentijnsdag (subtiel) te laten weten dat ik haar leuk vind. Hier heb ik alleen een probleem. Ik heb geen contactgegevens van haar, behalve WhatsApp. Ik heb een tijd geleden wel een paar keer met haar geappt over algemene dingen en ze reageerde hier ook best goed en uitgebreid op, maar het gesprek viel op een gegeven moment wel dood, omdat ze alleen reageerde als ik een vraag stelde en alleen daarop reageerde (wel uitgebreid, niet kortaf). Ze stelde zelf geen nieuwe vraag of vertelde zelf niets, dus heb ik het maar laten gaan. Maar ze is altijd nog in mijn gedachten gebleven sinds ik verliefd op haar ben geworden, nu bijna een jaar geleden. Ik wil het toch nog een allerlaatste kans geven. Ik weet dat appen niet de beste optie is, maar het is helaas mijn enige optie.

Ik wil jullie graag vragen of jullie het een goed idee vinden om via app op valentijnsdag haar iets te sturen. Zo ja, heb je een idee wat ik dan zou kunnen sturen om haar (subtiel) duidelijk te maken dat ik haar leuk vind?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

(PS: Sorry voor de lap tekst, maar het is een lang verhaal. Als iets niet helemaal duidelijk is, vraag het gerust.)

19 reacties

Hi, ga er voor! Ik zou zeggen.... "Hey, wat vind je ervan als we een keertje een koffie doen ergens" Dan heb je 1 al een subtiele hint gedaan en 2 je hebt contact buiten WhatsApp. Als het goed werkt kan je een 2e keer doen en dan misschien ergens anders afspreken. Ik denk als je het "toevallig" op valentijnsdag vraagt dat ze het wel aanvoelt. Good luck! (dit was maar een ideetje, ik bak er zelf ook niks van" 😂
Heel veel succes!
Heb je naast haar wel contact met een van haar vrienden? Misschien kunnen zij je beetje helpen met iets leuks voor valentijnsdag.
Wat Roosjuh2 zei is trouwens ook wel een leuk idee om te doen.
Hoi

Zoals Roosjuh2 zei, kan je haar vragen of ze wat zou willen gaan drinken. Jullie zouden elkaar beter kunnen leren kennen, en als de sfeer goed zit, zou je haar over je gevoelens kunnen vertellen.

Groetjes
Kenshin
Roosjuh22:
Bedankt voor je advies! Ik ben echter bang dat dat te direct is... Zou je het niet raar vinden als een jongen die je amper kent/spreekt je opeens uitnodigt om iets te gaan drinken, of ligt dat aan mij? Ik zat zelf mee te denken om iets te sturen waaruit blijkt dat ik haar leuk vind en dan kijken hoe ze daarop reageert. Reageert ze positief, dan kunnen we best een keer afspreken. Ik weet namelijk niet of ze in mij wel wat ziet.

Anonie_m:
Dank je! Helaas heb ik geen contact met haar vrienden, ook deels doordat we naar een andere school gaan nu. Ik heb wel het nummer van een goede vriendin van haar, maar ik denk dat het beter is om het gelijk direct iets naar het meisje waar ik verliefd op ben te sturen en niet via eerst via een vriendin van haar om hulp te vragen. Stel dat ze het doorvertelt (kans is klein, maar toch...).
Hi, Ik zou het zelf persoonlijk niet raar vinden als iemand het vraagt. Maar ik begrijp dat het best lastig is om te doen dus het is dan belangrijk dat jullie elkaar beter leren kennen. Een berichtje sturen kan niet fout gaan. Gewoon beginnen met "Hee hoe is het." en proberen gespreks onderwerpen te hebben. Als je dan een aantal keer met haar gepraat hebt is het zeker weten niet raar meer om een keer af te spreken. - Roos
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Zou je het niet raar vinden als een jongen die je amper kent/spreekt je opeens uitnodigt om iets te gaan drinken, of ligt dat aan mij?

Nee hoor, ligt niet aan jou. Dat kan inderdaad redelijk onverwacht zijn voor haar. Ik denk echter dat direct delen dat je haar leuk vindt nog onverwachter is. Misschien is proberen een gesprek te starten (op WhatsApp) een goed beginpunt voordat je gelijk met de deur in huis valt.

Je geeft aan dat je ‘iets wilt sturen waaruit blijkt dat ik haar leuk vind’. Als je op valentijnsdag uit het niets aan haar vraagt om een drankje te doen zal ze wel het een en ander vermoeden.
Ik sluit me dus ook bij Roosjuh2 aan, maar jij bent degene waar het om draait en die het moet doen. Als het beter voelt om subtiel te laten weten dat je haar leuk vind zonder dat je voorstelt om een drankje te doen, dan moet je dat vooral doen. Het zijn tenslotte maar adviezen van een aantal jongeren.
" ik denk dat het beter is om het gelijk direct iets naar het meisje waar ik verliefd op ben te sturen en niet via eerst via een vriendin van haar om hulp te vragen. Stel dat ze het doorvertelt"

Als ze het doorverteld... wat maakt het uit? Dan weet dat meisje tenminste dat je haar leuk vind en dan zal je sneller merken hoe zij over jou denkt. Je kan het beter gelijk weten dan pas na enkele maanden stress er over hebben.
Super bedankt iedereen voor de reacties! Ik heb er veel aan. Ik denk dat ik voor valentijn haar een appje ga sturen, gewoon casual over wat alledaagse dingen hebben en dan kijken hoe ze daarop reageert. Afhankelijk daarvan zie ik wel of ik wat stuur op valentijn (= voorstellen om wat te gaan doen) of dat ik het definitief laat gaan.
Ik heb dus wat met haar geappt, maar het gesprek loopt niet echt lekker en ze antwoordt alleen op mijn vragen. Ze heeft verder alleen vragen zoals "hoe gaat het met jou dan?" gesteld, uit beleefdheid vermoed ik. Ze gaat verder niet door op wat ik vertel of stelt er een vraag over. Als ik niets meer vraag loopt het gesprek dus dood.

Is dit een teken dat ze niet geïnteresseerd is in mij of gewoon geen zin heeft om met mij te appen? Misschien heeft ze het wel druk en/of zoek er te veel achter, maar het zit me niet lekker.

Ik zat er nog aan te denken om haar op valentijnsdag 's avonds een berichtje te sturen om haar casual te vragen hoe haar valentijnsdag was en te kijken wat ze daarop antwoordt. Maar ik twijfel nu of ik dat wel moet doen of het gewoon opgeven. Ik krijg de indruk dat ze me gewoon ziet als een vage vriend.
Hi alweer, ik denk dat ze gewoon niet weet waar ze het over moet hebben. Vrouwen zijn ingewikkeld maar als het gaat om praten met iemand leuks dan vallen ze snel stil (ervaring mee) don't worry. Probeer vooral open vragen te stellen 😉 good luck
Dat zou best kunnen inderdaad. Thanks voor je tips en motivatie!
Maar ik vind het dan ook moeilijk om het gesprek niet stil te laten vallen, doordat ze weinig input geeft, naar mijn idee. Vaak kan ik wel doorgaan als de ander ook meepraat, maar dat is hier lastig... Je raad me dus aan om wel door te gaan met het gesprek/vragen te stellen?

Ik heb ook zo het idee dat ze druk is en/of met andere dingen bezig is, omdat het nogal lang duurt voordat ze reageert. Heb ik geen problemen mee hoor, maar het valt me wel op.

Ik zat er nog aan te denken om haar op valentijnsdag 's avonds een berichtje te sturen om haar casual te vragen hoe haar valentijnsdag was en te kijken wat ze daarop antwoordt.
Zal ik dit maar gewoon doen dan? Kan geen kwaad, lijkt me.
Gewoon doen, kan inderdaad geen kwaad! Er kan bijna niks fout gaan. 🙂
Reputatie 3
Badge +8
  • Het zou zonde zijn om al bij voorbaat op te geven.
  • Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
  • Een 'nee' heb je, een 'ja' kan je krijgen.
Je kent die riedeltjes wel. Gewoon proberen dus, kan weinig kwaad.
Oke, dan ga ik mijn best doen. Ik hou jullie op de hoogte! Nogmaals bedankt iedereen voor de goede adviezen en de steun!
Reputatie 3
Badge +8
Naar mijn idee kan je overigens beter wat gas terug nemen (qua vragen spuwen) als je merkt dat het gesprek totaal niet loopt. Ik denk dat het haar dan eerder irriteert. Of het nou komt doordat ze druk/bezig is of omdat ze er geen trek in heeft doet er niet echt toe. Morgen is er weer een dag. Misschien loopt het dan anders.
Precies dat is ook mijn plan. Ik ben al na een paar berichten gestopt toen ik merkte dat het niet lekker liep. Is inderdaad ook niet goed om haar te irriteren, dat dacht ik zelf ook al.
Ik denk dat ik het maar moet opgeven. Ik heb haar dus gevraagd hoe haar valentijnsdag was. Ik kreeg "leuk" als antwoord, verder niets. Ik ben altijd degene geweest die begon met appen, ze heeft mij nog nooit geappt. Ze heeft tot nu wenig interesse in mij getoond, alleen heel oppervlakkig en uit beleefdheid. Ik moet steeds weer vragen stellen om het gesprek door te laten gaan. Het voelt heel geforceerd, alsof ik haar aan het "verhoren" ben. Daarom ben ik ook een paar dagen gestopt met appen (zie vorige bericht). In totaal heb ik maar een paar berichten verstuurd, maar ik krijg heel erg de indruk nu dat ze mij niet leuk vindt en geen zin heeft in een gesprek met mij (via Whatsapp).

Een mogelijkheid is ook dat ze ondertussen een vriend heeft en dat ze daarom zo reageert. Of het is een onuitgesproken afwijzing.
Jammer dat het gesprek niet losloopt. Het was fijner geweest als het wat was geworden tussen jullie, maar het is goed dat je niets geforceerd hebt. Als je het gevoel kreeg dat zij misschien niet hetzelfde voor jou voelt als jij voor haar, kan het goed zijn om het weer wat rustiger aan te doen.

Groetjes
Kenshin
Als ze de ware is dan kom je haar nog wel tegen. Het gaat goed komen. Het was fijn om te helpen en ik hoop dat je snel weer iemand leuks vind. 't beste. Groetjes Roos

Reageer