Gevoelens

  • 25 January 2019
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds een paar dagen heb ik gevoelens voor een jongen in Mn klas, maar ik snap het niet en vindt he tlastig om hier mee om te gaan

2 reacties

Hi Raphje123,

volgens mij kun je op allerlei manieren gevoelens voor iemand hebben.

Misschien vind je hem gwn aardig, omdat hij je helpt of aan iemand doet denken waar je veel om geeft of gegeven hebt. Je kunt hem knap vinden, zonder dat het seksueel is. Ik ben gay en val op jongens, maar kan meisjes ook wel mooi vinden, maar moet er weer niet aan denken om er seks mee te hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het verliefde gevoelens zijn, wat weer niet per sé wil zeggen dat je dan gelijk gay zou zijn. Door alle veranderingen (o.a. hormonen) in de puberteit kun je die gevoelens krijgen en het is niet gezegd dat dit ook zo zal blijven.

Het kan verwarrend zijn.

De toekomst zal uitwijzen welke kant het op gaat.

Heb je zelf een idee waar die gevoelens mee te maken zouden kunnen hebben?

Groetjes,
M&M’s
Hey! Wat lastig zeg dat je niet weet hoe je er mee om moet gaan... ik wil graag een paar vragen aan je stellen zodat ik je daarna beter kan helpen😉
ten eerste, wat voel je precies voor die jongen? Zijn het vlinders of vind je hem gewoon super aardig?
ten tweede, waarom denk je dat je echt verliefd op hem bent? Doe je rare dingen in zijn buurt?
als je er zeker van bent dat je hem echt heel leuk vind, moet je het denk ik met hem bespreken. Anders blijf je er mee in je hoofd zitten wat natuurlijk niet bepaald rustgevend is. Je kan aan hem vragen of hij ooit iets voor jongens gevoeld heeft en dan als hij ja zegt dan jouw verhaal aan hem vertellen. Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen

Reageer